Rock Werchter 2026

Gelukkig zijn festivals niet alleen om te feesten en is er ook ruimte om te mijmeren, weg te dromen en stil te genieten.
Ja ultieme mijmeraar, wegdromer en stille genieter hier, haha.

Desondanks vind ik Lewis Capaldi / The xx wel een vrij bijzonder geprogrammeerd als afsluiting van een dag op een festival als Werchter als het gaat om vasthouden van de energie. Ik verwacht dan automatisch wel wat meer up-tempo dingen op de hoogste plekken op de andere drie podia.

Erg benieuwd naar het pakketje van vandaag.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel
Even een relativering over de volgorde van namen in de app (of op de website). Vorig jaar zaten we rond deze tijd in dezelfde fuik, waaruit @MrScissorhands ons destijds heeft gehaald. Citaat van 21 november 2024:

Dat klopt niet.
Vorig jaar werden de artiesten pas in de volgorde volgens podium gezet toen de podiumverdeling bijna werd bekend gemaakt.

Denk dat ze nu op relatieve grootte van de naam staan, waarbij een vroege main stage act in de volgorde nog over een late Barn naam kan springen bijvoorbeeld wanneer ze op volgorde volgens podium worden gezet.

Even een relativering over de volgorde van namen in de app (of op de website). Vorig jaar zaten we rond deze tijd in dezelfde fuik, waaruit @MrScissorhands ons destijds heeft gehaald.
Klopt, pas in april werd 's ochtends alles in juiste volgorde gezet, en een paar uur later volgde de podiumindeling. Het is totaal nutteloos om te denken dat je daar nu al een patroon in kan herkennen.

Even een relativering over de volgorde van namen in de app (of op de website). Vorig jaar zaten we rond deze tijd in dezelfde fuik, waaruit @MrScissorhands ons destijds heeft gehaald.

Ok, niet te veel waarde aan de volgorde hechten, zeg je dus. Maar het is op z'n minst wel opvallend dat er actief in die volgorde geschoven wordt maar the Prodigy stijf onderaan blijft hangen. Na ja, we merken het allemaal wel. Na de pakketjes zal er een stuk meer duidelijk zijn.

Gelukkig zijn festivals niet alleen om te feesten en is er ook ruimte om te mijmeren, weg te dromen en stil te genieten.
100+ euro betalen om 'weg te dromen en te mijmeren' terwijl dat evengoed kan op een bank in het park.. weggegooid geld imo.

maar goed iedereen verschilt en ik daarom kan ik het nog tot een bepaald uur begrijpen.. Maar avonduren zouden toch echt gereserveerd mogen worden voor muziek waar wat punch in zit,. Een festival zou op die uren geen bijeenkomst rond een kampvuur moeten willen zijn.

En dat staat er ook wel, maar er zullen ook altijd acts zijn waarvan we onze wenkbrauwen ophalen maar die wel geld in het laatje brengen. Ik ben allang blij dat ze Limp Bizkit niet laten headlinen.
Headlinen hoeven ze niet maar hun laatste passage op pinkpop vond k ze echt goed en heel wat sfeer. Nostalgie? Mss wel maar zolang het concert goed is heeft t zn plek vind k

Feesten kun je ook op de bank doen. Moet je wel wat inventief zijn.

Party Love GIF by Zuny

alles kan inderdaad 😁

Ja, we misten nog wat mannen op deze line-up.
Denk niet dat dat het punt van Everyknight was maar oke.
Ik wilde niet wéér de knuppel in het hoenderhok gooien. Maar het valt wel op. Perceptie is veel: 1/7 grote namen heeft als lid/wordt gefront door een vrouw. Als je hoort dat er dan zo veel aanbod zou zijn.. Is dat gewoon wat jammer. Bij DTRH, toch al een festival met een bepaalde grootte kan het wel. Ook het middensegment is zeer gevarieerd.. Ma bon, wie weet maakt de organisatie de affiche nog wat evenwichtiger..
Toch al dagelijks de knuppel gesmeten sinds deze opmerking. Tis eens wat anders dan de boomer posts natuurlijk. De drops afwachten zou ik zeggen DTRH en Open'er hebben laten zien dat er toch wat kwalitatief vrouwelijke acts op pad zijn.

Users who are viewing this thread