Rock Werchter 2026

Ik begrijp het sentiment "flop Werchter" wel. Echte grote kleppers zijn er dit jaar nu naar mijn gevoel ook weer niet. Ja, Mumford & Sons verkoopt in een handomdraai Sportpaleis uit. Ja, Twenty One Pilots en Gorillaz zijn typische co-headliners voor Rock Werchter. En ja, The xx en Moby zijn verrassende acts.. Tegelijkertijd kan ik de criticasters niet echt ongelijk geven dat de echte grote rockband pur sang hier wel wat ontbreekt. Genre Muse, Foo's, RHCP, QOTSA, Arctic Monkeys, Rammstein etc. etc.
Buiten de foo fighters tourt geen enkele van de genoemde bands komende zomer, en die komen blijkbaar niet omdat die geen plaatsen snel dubbel doen. Werchter moet het uiteindelijk doen met de bands die beschikbaar zijn.

• Leuk
Waarderingen: Pieterjan
Ik begrijp het sentiment "flop Werchter" wel. Echte grote kleppers zijn er dit jaar nu naar mijn gevoel ook weer niet. Ja, Mumford & Sons verkoopt in een handomdraai Sportpaleis uit. Ja, Twenty One Pilots en Gorillaz zijn typische co-headliners voor Rock Werchter. En ja, The xx en Moby zijn verrassende acts.. Tegelijkertijd kan ik de criticasters niet echt ongelijk geven dat de echte grote rockband pur sang hier wel wat ontbreekt. Genre Muse, Foo's, RHCP, QOTSA, Arctic Monkeys, Rammstein etc. etc.
War on drugs en/of Jack White er nog bij en die commentaren zouden een heel stuk minder zijn.

• Leuk
Waarderingen: Wout_VS en yannickd
Ik blijf nog wat op mijn honger zitten maar er komt gelukkig nog veel,
Geen enkele must see (buiten the xx) voor mij maar ook geen enkele naam dat echt totaal niks is, (mss mumford)

Nu wat meer pit van wat jongere bands, met wat harder materiaal (turnstile, knocked loose,…) en female fire ( little simz, hailey williams, lorde) om toch een beetje eruit te zien als een festival van 2026 ipv 2011

Volledig mee eens, gaat voor mij dit jaar ook weer een keer Pinkpop worden tenzij het daar toch tegenvalt dan wordt het Graspop voor de eerste keer. Het is dan wel een lastig jaar voor Rockheadliners maar dit voelt ook als het jaar om een BMTH, Sabaton of Iron Maiden een keer te boeken. Niet de typische Werchteracts maar denk ik alle 3 groter als Moby en The XX.

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Buiten de foo fighters tourt geen enkele van de genoemde bands komende zomer, en die komen blijkbaar niet omdat die geen plaatsen snel dubbel doen. Werchter moet het uiteindelijk doen met de bands die beschikbaar zijn.
Metallica tourt (maar was niet beschikbaar).

Snap best dat ze niet kunnen boeken, wat niet tourt, maar maakt wel dat de namen totnogtoe wat magertjes ogen.

• Leuk
Waarderingen: scheep

Klopt volledig, eigenlijk moest je dit jaar weer linkin park op gewoon werchter zetten. Engiste grote rockband dat nog naar een werchter event komt (dit jaar)

• Leuk
Waarderingen: Backinblack
De enige "gemiste" rockbands zijn imo Bring Me The Horizon en Electric Callboy. Hadden beiden leuk geweest in Werchter, maar natuurlijk ook begrijpelijk dat er ook in Dessel een line-up gevuld moet worden.
Denk dat het bericht van Yannick niet ging over gemist/niet gemist, of 'die hadden ze moeten hebben', eerder over dat een bepaald type naam er niet staat.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en zero
Denk dat het bericht van Yannick niet ging over gemist/niet gemist, of 'die hadden ze moeten hebben', eerder over dat een bepaald type naam er niet staat.
Maar dat bepaalde type naam - waar The Cure ook onder valt imo - was gewoon niet beschikbaar (in die periode), zoals al veelvuldig uitgelegd. Daar kan Werchter toch ook niet aan doen?

De traditionele Werchterganger gaat inderdaad moeilijk aan zijn trekken komen. Waar je vorig jaar nog Linkin Park en Green Day hebt, wat perfect in dat straatje ligt, heb je zoiets dit jaar niet.
Maar is duidelijk een probleem met beschikbaarheid. Had SOAD niet enkel stadions gedaan, was perceptie op dat vlak al anders.

Amen!! 🙏
Ik zit exact in dezelfde situatie! Dan vind ik het vervelend om te horen dat ik mee moet met de hedendaagse muziek terwijl ik ook te vinden ben op Pukkelpop, voodoo Village, Paradise city, Graspop, …
Verleden jaar trouwens toppers gezien op Pukkelpop die zeker mogen doorkomen; Balu brigada, Don West, La Lom, Been Stellar, Guilt Trip, man/woman/chainsaw, …
Guilt Trip kan je alvast afschrijven die staan op Graspop

Zo moeilijk behapbaar is de muziek van the Cure toch niet. Met een dwarsdoorsnede van hun discografie, naast een paar tracks van Songs of a Lost World, is het voor veel mensen herkenbare muziek.
In 2012 toen ik erbij was kan ik mij toch herinneren dat er veel mensen na pakweg een half uur genoeg hadden gezien.

Users who are viewing this thread