Rock Werchter 2026

Vergeet Hymn niet , dat samen met Go in de betere discotheek werd grijs gedraaid in de jaren '90.
Ook Feeling So Real heeft wel een hitje geweest in die tijd en Thousand hebben ze gebruikt
wanneer spelers van Standard Luik het veld betreden.
Heb verleden jaar dikwijls gedacht tijden zijn Play-tour in het Sportpaleis : ah juist ja , nog een hit van Moby. Die mens heeft een serieus arsenaal van hits gewoon. En wees maar zeker dat het een feestje wordt 🥳

Ja Hymn! 💕

Ik herinner me een up tempo-mix die ook de bloedmooie pianomelodie had. Beetje een combi tussen onderstaande en de albumversie maar kan 'm nog niet terugvinden...

• Geweldig
Waarderingen: jova
Volledig mee eens, gaat voor mij dit jaar ook weer een keer Pinkpop worden tenzij het daar toch tegenvalt dan wordt het Graspop voor de eerste keer. Het is dan wel een lastig jaar voor Rockheadliners maar dit voelt ook als het jaar om een BMTH, Sabaton of Iron Maiden een keer te boeken. Niet de typische Werchteracts maar denk ik alle 3 groter als Moby en The XX.
Sabaton groter dan Moby, krijgen geen enkele keer hun Sportpaleis uitverkocht...

2019 was idd top, toen was toch een groot deel vh publiek helemaal mee, de meesten waren blij dat ze erbij waren leek het wel, lang optreden wel dacht ik, bijna 3u?

Maar je mist wel een typische werchter naam (buiten the cure) , zelfs KOL zou er zelfs al bij helpen
Maar je hebt Mumford al die echt wel al jaren een gevestigde Werchter-waarde zijn, net als The XX die al eens mochten subben, Gorillaz die al eens afgesloten hebben en 21 Pilots die ook al eens een co-head plek hadden, Moby die er al tig keer stond...

Dit zijn gewoon allemaal traditionele Werchter-namen.

Ik niet. Er zijn nog maar 6 namen.
De bovenkant is zo goed als volledig. Perceptie is veel. Hier op de werkvloer zitten er redelijk wat mensen die qua headliners momenteel wat op hun honger zitten. Zoals Jimmy zegt; vorig jaar had je met Green Day en Linkin Park twee headliners die perfect op de doelgroep inspeelden. Komend jaar is er daar geen van. Verschil in aanbod en feit dat RW daar niet volledig aan kan doen is ook waar. Maar het sentiment van veel mensen, de doorsnee RW-ganger, kan ik ook begrijpen. En één naam kan een make it or break it zijn voor mensen.

2019 was idd top, toen was toch een groot deel vh publiek helemaal mee, de meesten waren blij dat ze erbij waren leek het wel, lang optreden wel dacht ik, bijna 3u?
2u15.

Maar was wel een bijzonder dag omdat Tool erna nog tot 2u00 mocht doorspelen. The Cure daardoor ook grotendeels in het donker.

• Leuk
Waarderingen: heylekoe
Maar dat bepaalde type naam - waar The Cure ook onder valt imo - was gewoon niet beschikbaar (in die periode), zoals al veelvuldig uitgelegd. Daar kan Werchter toch ook niet aan doen?
Maar het gaat niet over 'missers' of of RW eraan kan doen.

Oke sowieso geen overlap dat is al positief. De rest is luxeprobleem

Bijlagen

• Screenshot_20251118_110858_Instagram.jpg
    Screenshot_20251118_110858_Instagram.jpg
    232,6 KB · Weergaven: 126
  • Screenshot_20251118_110908_Instagram.jpg
    Screenshot_20251118_110908_Instagram.jpg
    197,2 KB · Weergaven: 124
  • Leuk
Waarderingen: mariekew
De bovenkant is zo goed als volledig. Perceptie is veel. Hier op de werkvloer zitten er redelijk wat mensen die qua headliners momenteel wat op hun honger zitten. Zoals Jimmy zegt; vorig jaar had je met Green Day en Linkin Park twee headliners die perfect op de doelgroep inspeelden. Komend jaar is er daar geen van. Verschil in aanbod en feit dat RW daar niet volledig aan kan doen is ook waar. Maar het sentiment van veel mensen, de doorsnee RW-ganger, kan ik ook begrijpen. En één naam kan een make it or break it zijn voor mensen.
Op de 2 moeilijkste te verkopen dagen mist er wel nog iets. Kunnen ze niet doen met een te kleine sub.

• Leuk
Waarderingen: musicislife en randyrw
Maar je hebt Mumford al die echt wel al jaren een gevestigde Werchter-waarde zijn, net als The XX die al eens mochten subben, Gorillaz die al eens afgesloten hebben en 21 Pilots die ook al eens een co-head plek hadden, Moby die er al tig keer stond...

Dit zijn gewoon allemaal traditionele Werchter-namen.
Bedoelde het meer als een hardere rock band, indd genre, gree, day, linkin park, foo fighters, muse, metalicca.

De Rock is buiten TOP ver te zoeken, en is wel zonde (vorig jaar toch 3/4 rock en zelfs olivia had mij aangenaam verrast qua rock.

echter vind ik de subs of co headliners wel veel sterker als vorig jaar

Inderdaad geen haan die kraait als er of FF of SOAD had gestaan op een dag. Zijn gewoon van die groepen die als kapostok dienen voor velen dat kunnen we niet ontkennen.
Moby is nu voor mij de eerste die een spark geeft. Ondanks dat alle namen hun eigen kwaliteiten hebben en hun plaats er verdienen.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Wat er komend jaar is is dat er wel nog een hoop (medium) kleppers op tour zijn. En dat er dan in de breedte nog altijd een heel erg goed programma zal staan. Wordt gewoon weer een mooie editie!

• Leuk
Waarderingen: mattman

Users who are viewing this thread