Rock Werchter 2026

A Perfect Circle? Als die er staan, is het op de zondag. En dan zal de Barn tegenover Moby het meest logisch zijn. Die gaan ze niet in het middagzonnetje op de main zetten.
Ik verwacht hen ook op zondag en ik denk dat het bijna 100% zeker is dat er zullen staan. Maar ik betwijfel wel dat ze zó hoog gaan staan op de affiche. Ik denk eerder in de (late) namiddag in de Barn.

Olivia Dean 30 mei wel een Europees festival aangekondigd hoop zo dat ze een passage maakt op Werchter na haar fantastische album van dit jaar

• Leuk
Waarderingen: Mjz
ik ben meestal ook voorstander om dance-acts in een tent te zetten, maar bij Moby hoeft dit niet vind ik, gaat ook wel werken op main hoor, topnaam trouwens, wordt sowieso een feestje, binnen of buiten, maar ik gok gewoon buiten hoor

Klopt en de rockers kunnen altijd uitwijken naar Graspop

Ge verwacht van een deel van de vaste RW mensen die misschien fan zijn van QOTSA of Muse, omdat Werchter als maar softer en poppy wordt, dat ze dan maar naar een festival gaan om te luisteren naar bands als Babymetal of ice nine kills? Klinkt enorm als "ik heb mijne kabbelmuziek en men goesting" dat de rest zich maar een ander festival zoekt..

Er valt een heel deel festivalgangers in een gat op deze manier. Niet ik, ook dit jaar weer RW overslagen omdat er niets met wat punch staat is goedkoop, maar ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen nu helemaal niet meer weten naar waar ze moeten gaan.

Heeft ook wel wat onvervalste dance kneiters op z'n conto, zoals de goddelijke classic Go uit begin jaren '90

Vergeet Hymn niet , dat samen met Go in de betere discotheek werd grijs gedraaid in de jaren '90.
Ook Feeling So Real heeft wel een hitje geweest in die tijd en Thousand hebben ze gebruikt
wanneer spelers van Standard Luik het veld betreden.
Heb verleden jaar dikwijls gedacht tijden zijn Play-tour in het Sportpaleis : ah juist ja , nog een hit van Moby. Die mens heeft een serieus arsenaal van hits gewoon. En wees maar zeker dat het een feestje wordt 🥳

idd, ik ben fan van beide maar kan me niet van de indruk ontdoen dat er in beide gevallen veel mensen zouden vertrekken... mss teveel bij Moby als laatste?

Ik begrijp het sentiment "flop Werchter" wel. Echte grote kleppers zijn er dit jaar nu naar mijn gevoel ook weer niet. Ja, Mumford & Sons verkoopt in een handomdraai Sportpaleis uit. Ja, Twenty One Pilots en Gorillaz zijn typische co-headliners voor Rock Werchter. En ja, The xx en Moby zijn verrassende acts.. Tegelijkertijd kan ik de criticasters niet echt ongelijk geven dat de echte grote rockband pur sang hier wel wat ontbreekt. Genre Muse, Foo's, RHCP, QOTSA, Arctic Monkeys, Rammstein etc. etc.

Weet iemand hoe het precies met de voorverkoop zit. De echte verkoop start vrijdag toch. Zou je als je je hebt opgegeven dan deze week een mail moeten krijgen voor een vroegere verkoop? zou deze dan al donderdag zijn, of vrijdag maar dan een vroeger tijdstip

Users who are viewing this thread