Rock Werchter 2026

With Foo Fighters ruled out and no information about Mumford & Sons , anyone have any idea if Muse are gonna be around next summer 👀
Dit blijft een vreemde voor me. Het was na RW25 één van de eerste namen die ik opschreef voor de komende editie, maar na die nieuwe single en korte Europese tour van afgelopen juni/juli is het echt heel stil geworden rondom muse. Zijn in september nog even in Azië geweest, maar verder hoor en zie ik niks meer over ze. Verwacht ze inmiddels eerder in 2027 weer op de festivals

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Simple Minds speelde in 2012 ook om 17u30 in de tent, en vorig jaar sub op de mainstage. Tegenwoordig kan 1 hit al volstaan om te subben (zie Noah Kahan), dus ik zie Lily wel effectief een spot van die orde innemen als ze al zou langskomen. Op PKP zou het zelfs als co-headliner kunnen zijn denk ik, als je ziet hoe hard dat nieuwe album gaat. Zal in veel eindejaarslijstjes terecht komen.
Simple Minds en Noah Kahan hadden beiden wel een uitverkocht Sportpaleis als meest recente show staan. Dat is toch iets tastbaarder dan een hype van het moment.

Simple Minds en Noah Kahan hadden beiden wel een uitverkocht Sportpaleis als meest recente show staan. Dat is toch iets tastbaarder dan een hype van het moment.
Noah Kahan verkocht Vorst uit, niet het Sportpaleis.

Lily kondigde vorige week een UK-tour aan met 14 gigs waarin ze het nieuwe album integraal zal spelen, en die verkochten allemaal op een aantal seconden uit na een ware stormloop. The hype is real, hoor ;)

De enige reden dat Lily Allen nu het momentum heeft, is wegens de hele hetze rond haar breuk met David Harbour en hoe ze die breed uitsmeert op haar plaat, net in de maand dat Stranger Things uitkomt.

Die is daar zwaar op aan het cashen nu, maar neem dat element weg en het ging stukken minder 'hype' zijn. Binnen een half jaar is dat ook weer helemaal overgeblazen, laat die top spots dus maar aan de Lordes.

De enige reden dat Lily Allen nu het momentum heeft, is wegens de hele hetze rond haar breuk met David Harbour en hoe ze die breed uitsmeert op haar plaat, net in de maand dat Stranger Things uitkomt.

Die is daar zwaar op aan het cashen nu, maar neem dat element weg en het ging stukken minder 'hype' zijn. Binnen een half jaar is dat ook weer helemaal overgeblazen, laat die top spots dus maar aan de Lordes.
Bwa maar zo'n rijtje The XX - Lorde - Lily Allen zou best nog een mooie zijn. Soit, ik verwacht haar wel ergens in België en best op een relatief hoge plek. Wel een naam die niemand had verwacht een maand geleden 😅

Lily kondigde vorige week een UK-tour aan met 14 gigs waarin ze het nieuwe album integraal zal spelen, en die verkochten allemaal op een aantal seconden uit na een ware stormloop. The hype is real, hoor ;)
My bad, ik herinnerde me dat hij meermaals een Sportpaleis act genoemd werd in het '25-topic.

Maar neemt niet weg dat die hype momentaan is. Tenzij ergens iets weggevallen is, zijn de hoge plaatsjes op RW (en eventueel Pukkelpop) al maanden ingenomen.

Is ook gewoon een kneitergoeie plaat.

• Leuk
Waarderingen: JP5 en elo

Daar zeg je het, uk tour. Is toch een andere graadmeter, barnheadliner of net voor afsluitende act daar lijkt me eerder dan sub op main.

• Leuk
Waarderingen: iPopz_Butaye en koolket
Sabrina has at least one stadium booked next summer, wondering if she’s just coming later in the summer and doing Reading & Leeds too

• Leuk
Waarderingen: jimmywe

Ook een iets wat grote artiest die een comeback maakt.

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y

Users who are viewing this thread