Rock Werchter 2026

Poeh poeh poeh, zo veel moois wat van Mad cool door mag komen:
Moby
The war on drugs
The last dinner party
Dogstar (om toch even mister john wick te zien😜)
The warning
Florence + the machine
Lorde
Teddy swims
Kings of leon
Pixies
A perfect circle
Interpol
Pulp
The black crowes
David byrne
Kasabian
The vaccines

Dit kan nog wel eens (in de breedte ) een van de beste affiches ooit worden.

*note to myself : Koop goede wandel schoenen, want het zal veel wandelen worden om alles te kunnen zien 🥳
This list is insane. As a leak, nobody would believe it... Would be one of the best Werchter editions of the last years.

Ik weet dat Werchter vist uit de vijver die beschikbaar is elk jaar....maar jezus.😅

Na de kritiek op de zogeheten Gen Z dag dit jaar, lijken we met namen als Pulp, Pixies, Black Crowes, Moby, A Perfect Circle etc, zo hard te gaan afstevenen op een affiche op maat van mannen van middelbare leeftijd. 🤣
Mogen we ons eens jong voelen ipv oud? 🤣

Jennie zou wel een mooie doorbraak voor K-Pop zijn.
Sigrid stond dit jaar nog op RW, Zara Larsson nog in 2024, dus die verwacht ik niet.

Florence staat op vrijdag in Milaan (IDays). Donderdag zou in theorie kunnen, maar zondag ligt meer voor de hand (als ze komt).

Dus dan zou Jack White Open'er in het weekend van RW doen? Of is er nog een ander Oost-Europees festival?
Pohoda festival is op 8 juli (extra dag The Cure), 9 juli, 10 juli en 11 juli dus de week na Werchter in Slowakije (dichtbij Wenen en Duitsland).
Het festival kreeg de prijs van beste middelgroot festival in Europa vorig jaar.
Jack White kan ook losse concerten spelen zoals festival de Nimes, release Athens, idays Milano,...Maar kan ook nog op het festival Roskilde, Open'er en/of RW. Ook kan hij festivals combineren met zaalconcerten zoals in 2022 (bv Vorst Nationaal half juli 2022). Voldoende opties dus.

Ik ben 48 jaar en hoop toch inderdaad wel dat er wat 'frisse' dingen komen te staan hoewel het rijtje Pulp, Pixies, Black Crowes, Moby en A Perfect Circle wel in mijn straatje zijn. Toch leuk om wat nieuws te ontdekken. Maar ik denk dat Rock Werchter dat wel gaat programmeren op de Slope en in de tenten en in de middag op het hoofdpodium.

• Leuk
Waarderingen: Bert, JP5 en festibob
En het probleem is?

Dat het eenzijdig is he. Duh. Een ideale festival line up is een samenstelling van legacy en vernieuwing. De zondag dit jaar helde effectief te veel over naar een bepaalde richting, maar als we volgend jaar een affiche krijgen waar het zwaartepunt ligt bij acts die hun grote successen in vorige decennia hadden...dan is dat ook problematisch he.

Drukke ochtend maar ik ben een beetje stil van de drop van Mad Cool.. Alle mooie namen zijn natuurlijk hier al besproken en RW zal er een aantal niet hebben maar dan nog. Wat een geweldig affiche kan RW gaan samenstellen. Ik kijk reikhalzend uit naar de komende drops!

• Leuk
  • Pray
Waarderingen: phil, Koekdoos en JP5
Vandaag of morgen namen lijkt me weinig realistisch gezien de brug en de feestdag. Wellicht woensdag nog een headliner, en dan volgende week nog een pakketje?

Poeh poeh poeh, zo veel moois wat van Mad cool door mag komen:
Moby
The war on drugs
The last dinner party
Dogstar (om toch even mister john wick te zien😜)
The warning
Florence + the machine
Lorde
Teddy swims
Kings of leon
Pixies
A perfect circle
Interpol
Pulp
The black crowes
David byrne
Kasabian
The vaccines

Dit kan nog wel eens (in de breedte ) een van de beste affiches ooit worden.

*note to myself : Koop goede wandel schoenen, want het zal veel wandelen worden om alles te kunnen zien 🥳
Van deze lijst word ik zelf maar echt warm van TWOD en TLDP. Florence, Lorde, KOL, Pixies en Moby zou ik ook wel meepikken. Maar de andere namen hoeven gewoon niet voor mij, sorry not sorry 😅

Dat het eenzijdig is he. Duh. Een ideale festival line up is een samenstelling van legacy en vernieuwing. De zondag dit jaar helde effectief te veel over naar een bepaalde richting, maar als we volgend jaar een affiche krijgen waar het zwaartepunt ligt bij acts die hun grote successen in vorige decennia hadden...dan is dat ook problematisch he.
Eens dat het een gebalanceerd affiche moet worden, maar die conclusie kan pas worden getrokken als het affiche er is.
Een handjevol namen zegt weinig over waar het zwaartepunt gaat liggen.

Op mijn eerste edities (vanaf ‘99) stonden wel vaker bands van voor mijn tijd. Een the cure bijvoorbeeld 🤔.

• Leuk
Waarderingen: festirock
Ik vind die lijst nu ook niet zo indrukwekkend.

Pixies, Interpol, The Black Crowes, KoL, Kasabian, The Vaccines, Kings Of Leon ... zijn toch vooral groepen die al even over hun hoogtepunt zijn en waarvan de meeste het voorbije decennium al tig keren in ons land passeerden. Mooi als vulling, maar niet als ze hoge spots gaan innemen.

Nu, als ze zowel David Byrne als Pulp als Moby geboekt krijgen, is dat goed gedaan. A Perfect Circle ook, maar ik weet niet goed waar RW die zou kunnen wegzetten.

Lily Allen doet een UK exclusive festival tournee op 30 mei 2026 waar ze Mighty Hoopla festival headlined. Haar zalenshow in maart in het VK was onmiddellijk uitverkocht.

Wat is de kans dat ze een verlengde hier aanbreit tot half juli door nog enkele festivals en indoor zalen op het Europese vasteland te doen.

Users who are viewing this thread