Rock Werchter 2026

Lili Allen lijkt me ook wel eentje die ergens in België gaat staan, met de hype rond West End Girl. Zie haar wel eerder op Pukkelpop eindigen. Avondje Lily - F+tM?

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
Dat het eenzijdig is he. Duh. Een ideale festival line up is een samenstelling van legacy en vernieuwing. De zondag dit jaar helde effectief te veel over naar een bepaalde richting, maar als we volgend jaar een affiche krijgen waar het zwaartepunt ligt bij acts die hun grote successen in vorige decennia hadden...dan is dat ook problematisch he.
Dat is toch nog helemaal niet zeker. Als lorde op donderdag komt bvb . 21 pilots kan je toch moeilijk successen toeschrijven id vorige decennia. Gorillaz brengt een nieuw album uit. Is nu niet dat we een weekend classic acts krijgen. En ongetwijfeld zal er overdag ook wel een afwisseling staan

Je bedoelt Allen als sub? Zelfs in haar hoogdagen was ze dat bijlange na niet.
De hype online rond die nieuwe plaat is wel echt wel groot en Pussypalace wordt haast elk uur gedraaid op de radio lijkt het wel. Ik zie het wel gebeuren eigenlijk. Zou ook op Werchter een leuke sub-headliner kunnen zijn natuurlijk.

• Thinking
Waarderingen: RubenFrusciante
De hype online rond die nieuwe plaat is wel echt wel groot en Pussypalace wordt haast elk uur gedraaid op de radio lijkt het wel. Ik zie het wel gebeuren eigenlijk. Zou ook op Werchter een leuke sub-headliner kunnen zijn natuurlijk.
Als ze komt is het een mooie spot in de namiddag, zeker met hernieuwde populariteit. Maar nog nergens te bespeuren op affiches hier, dus nog even afwachten.

Maar nee. Leuk dat ze nu een boostje kent maar in de tijd van The Fear en Fuck You was ze toch nog veel groter. En toen was het gewoon een namiddagnaam max. Sub op RW voor zo’n naam is wel heel gul.

Maar nee. Leuk dat ze nu een boostje kent maar in de tijd van The Fear en Fuck You was ze toch nog veel groter. En toen was het gewoon een namiddagnaam max. Sub op RW voor zo’n naam is wel heel gul.
Ik zie ze toch echt wel ergens rond 19u eindigen hoor, of op de Jessie Ware / Janelle Monae-plek in The Barn.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Dat is toch nog helemaal niet zeker. Als lorde op donderdag komt bvb . 21 pilots kan je toch moeilijk successen toeschrijven id vorige decennia. Gorillaz brengt een nieuw album uit. Is nu niet dat we een weekend classic acts krijgen. En ongetwijfeld zal er overdag ook wel een afwisseling staan

Het ging over de namen die nu hoog in de geruchtenpot zitten he. Pulp, Black Crowes, Kasabian, Moby, A Perfect Circle, Kings of Leon, Mumford...

Dat was toch duidelijk te lezen in mijn eerdere post?

Paul Kalkbrenner op Main Square Arras op 3 juli. Zou leuk zijn om hem zaterdag of zondag op RW te zien. Hopelijk kort voor een paar nummers ook Stromae erbij dat zou pas de max zijn!

• Haha
Waarderingen: Mr. Y en jimmywe
Nee joh, veel te klein daarvoor.

• Leuk
Waarderingen: festirock
Maar nee. Leuk dat ze nu een boostje kent maar in de tijd van The Fear en Fuck You was ze toch nog veel groter. En toen was het gewoon een namiddagnaam max. Sub op RW voor zo’n naam is wel heel gul Simple Minds speelde in 2012 ook om 17u30 in de tent, en vorig jaar als sub.
Simple Minds speelde in 2012 ook om 17u30 in de tent, en vorig jaar sub op de mainstage. Tegenwoordig kan 1 hit al volstaan om te subben (zie Noah Kahan), dus ik zie Lily wel effectief een spot van die orde innemen als ze al zou langskomen. Op PKP zou het zelfs als co-headliner kunnen zijn denk ik, als je ziet hoe hard dat nieuwe album gaat. Zal in veel eindejaarslijstjes terecht komen.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Simple Minds speelde in 2012 ook om 17u30 in de tent, en vorig jaar sub op de mainstage. Tegenwoordig kan 1 hit al volstaan om te subben (zie Noah Kahan), dus ik zie Lily wel effectief een spot van die orde innemen als ze al zou langskomen. Op PKP zou het zelfs als co-headliner kunnen zijn denk ik, als je ziet hoe hard dat nieuwe album gaat. Zal in veel eindejaarslijstjes terecht komen.
Zo groot is dat nummer toch niet? Hit is een groot woord voor mijn gevoel.

• Leuk
Waarderingen: festirock en Joslittel
Zo groot is dat nummer toch niet? Hit is een groot woord voor mijn gevoel.
Pussy Palace bedoel je dan, neem ik aan? Het is ook nog maar net uit, de verwachting bij mij is toch alleszins dat dit nummer een paar maand niet weg te slaan zal zijn uit hitlijsten. In de top-100 in de UK staan er momenteel al 8 nummers van haar album in de top-90, ik heb het gevoel dat dit album helemaal zal ontploffen de komende weken/maanden.

Anekdotisch, maar: Ik speelde vorige week dinsdag een muziekquiz, toen het nummer amper een week uit was, en het was al door elke ploeg in de zaal gekend en het was zelfs het nummer waar meest enthousiast op gereageerd werd van de hele avond. Gebeurt toch niet vaak dat een nummer/album van een artiest die al een paar jaar wat van het voorplan weg is zo snel door de massa opgepikt wordt. Soit, misschien zie ik het wel verkeerd en zal het minder groot worden dan ik denk.

Het minste nummer (of iig niet 1 van de betere) van het album gek genoeg voor mij haha. Prachtplaat dat wel.

Belangrijk is dan wel de combi met een goede headliner. Dan is Lily Allen en FATM toch 2x mager, zeker voor een moeilijk verkopende donderdag.

Users who are viewing this thread