Rock Werchter 2026

Lorde, 21 pilots en Gorillaz zijn Gen Z headliners. Voor de andere namen die je opnoemt, als ze niet touren dan kan je ze ook niet boeken.
In welke wereld is Gorillaz, opgericht in 1998 met een frontman van net geen 60 jaar oud en met de meest recente notering in de Ultratop-50 15 jaar geleden in 2010, een 'Gen Z headliner' :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Ook 21 Pilots en Lorde zijn geen 'Gen Z headliner'. Die hebben beiden hun (voorlopig) hoogtepunt gehad rond 2016-2017, toen zat Gen Z in de kleuterklas, en Lorde is ook geen headliner.

In welke wereld is Gorillaz, opgericht in 1998 met een frontman van net geen 60 jaar oud en met de meest recente notering in de Ultratop-50 15 jaar geleden in 2010, een 'Gen Z headliner' :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Ook 21 Pilots en Lorde zijn geen 'Gen Z headliner'. Die hebben beiden hun (voorlopig) hoogtepunt gehad rond 2016-2017, toen zat Gen Z in de kleuterklas, en Lorde is ook geen headliner.
Misschien doe je best eerst wat research: Lorde is 28 jaar oud en de meeste wachtenden op haar uiteindelijk afgelaste concert gisteren in Luxemburg waren 16 tot 30jaar (min 95 procent). Google Lorde en Gen Z en je krijgt tientallen links.
De 'oude' zanger van Gorillaz is heel innovatief door gebruik te maken van avatars rond Gorillaz en cartoon art. En ze hebben zeker een brede aanhang bij Gen Z (zie dit artikel). En laten we 21 pilots met zijn storytelling ook niet vergeten.
Waar je wel gelijk in hebt is dat iemand als Chappell Roan of Billie Eilish nog veel meer volk zal aantrekken indien gepland op RW.

Komt wel degelijk iets aan, maar geen idee welke dag. Ook weer geen verrassing in elk geval.
Toch blijft deze beetje in mijn hoofd spoken.

Komt wel degelijks iets aan > vandaag? Of bedoel je deze week?

Geen verrassing? > Mumford & Sabrina (en FF) out > Florence logischer op Pukkelpop. Wie blijft er dan nu nog over voor die HL-spot op Donderdag?

Ik neem aan vrijdag laatste HL, volgende week vrijdag pakketje en presale, volgende week zaterdag on-sale. Zo was het in ieder geval vorig jaar.

Vorig jaar waren nog niet alle subheadliners bekend bij de voorverkoop. KOL en Deftones werden pas later bekend gemaakt.

Toch blijft deze beetje in mijn hoofd spoken.

Komt wel degelijks iets aan > vandaag? Of bedoel je deze week?

Geen verrassing? > Mumford & Sabrina (en FF) out > Florence logischer op Pukkelpop. Wie blijft er dan nu nog over voor die HL-spot op Donderdag?

Ik neem aan vrijdag laatste HL, volgende week vrijdag pakketje en presale, volgende week zaterdag on-sale. Zo was het in ieder geval vorig jaar.
Vandaag en morgen moet je niks verwachten. Vandaag is het bij 70 procent van Vlaanderen een brugdag, want morgen is het hier 11 november. Da's eigenlijk zowat Bevrijdingsdag, voor de niet-Vlamingen onder ons.

Mad Cool gooit hier ook zo maar eventjes met een affiche hoor. Verrassend: JENNIE van Blackpink op de affiche. Hoge Barn/mainstage spot voor haar?

Denk dat Zara Larsson, CMAT, David Byrne, TWOD, Kings Of Leon?, Wolf Alice, TLDP, Renee Rapp, Interpol, A Perfect Circle, Matt Berninger, Sigrid, The Vaccines, Holly Humberstone, Jehnny Beth niet kunnen missen.
Jennie zou wel een mooie doorbraak voor K-Pop zijn.
Sigrid stond dit jaar nog op RW, Zara Larsson nog in 2024, dus die verwacht ik niet.

She’s already booked on Thursday
Florence staat op vrijdag in Milaan (IDays). Donderdag zou in theorie kunnen, maar zondag ligt meer voor de hand (als ze komt).

Volgens mij gaat Jack White naar Oost-Europa touren. Wie niet de iberische combi NOS Alive doet met Mad Cool gaat bv naar Pohoda festival in Slowakije (dezelfde dagen als NOS Alive). The Cure en Gorillaz zijn op het Pohoda Festival al aangekondigd als headliners en er zijn nog twee headliner plekken vrij wellicht Jack White en Massive Attack (als ze hun gecanceld concert van dit jaar inhalen).
Dus dan zou Jack White Open'er in het weekend van RW doen? Of is er nog een ander Oost-Europees festival?

Misschien doe je best eerst wat research: Lorde is 28 jaar oud en de meeste wachtenden op haar uiteindelijk afgelaste concert gisteren in Luxemburg waren 16 tot 30jaar (min 95 procent). Google Lorde en Gen Z en je krijgt tientallen links.
De 'oude' zanger van Gorillaz is heel innovatief door gebruik te maken van avatars rond Gorillaz en cartoon art. En ze hebben zeker een brede aanhang bij Gen Z (zie dit artikel). En laten we 21 pilots met zijn storytelling ook niet vergeten.
Waar je wel gelijk in hebt is dat iemand als Chappell Roan of Billie Eilish nog veel meer volk zal aantrekken indien gepland op RW.

Sterk staaltje ChatGPT-werk, keep it up!

Users who are viewing this thread