Rock Werchter 2026

Is er informatie over de ticketprijzen normaal gezien op voorhand al bekend? Of is dit allemaal op 21 november?

Mooie headliner!

Opvallend twee headliners om lekker bij weg te dromen, eentje op vrijdag en eentje op zondag.
Dat is een mooie poëtische manier, althans wat The XX betreft, om eigenlijk te zeggen dat een band slaapverwekkend is.
Want dat was de laatste passage op RW absoluut.

Paar goede songs, maat gebracht op een manier dat er 0 meerwaarde was live.
Maar dan echt 0 meerwaarde. Plug-in en play concertje, met krak dezelfde arrangementen als op plaat en eigenlijk voor grote stukken gewoon de plaat zelf die wordt afgespeeld.

Misschien dat het intussen wel geëvolueerd is naar een live band, maar ik vrees er wat voor.

Ik denk dat je mumford dan toch wel onderschat. die mannen verkopen verbazend goed
Hun afas dome show was toch uitverkocht in 10 minuten dus ze zijn hier in België nog razend populair met dan nog is 4000 mensen die een ticket zoeken op ticketswap dus snap de haat niet goed

Maar dan echt 0 meerwaarde. Plug-in en play concertje, met krak dezelfde arrangementen als op plaat en eigenlijk voor grote stukken gewoon de plaat zelf die wordt afgespeeld.

Misschien dat het intussen wel geëvolueerd is naar een live band, maar ik vrees er wat voor.
Ik heb ze nog nooit op Rock Werchter gezien, maar ik kan me hier helemaal niet in vinden.
Eén keer live gezien (Pukkelpop 2010) en live vond ik dit een totaal andere band dan op plaat.
Zoveel power dat die uit die minimale arrangementen halen...

• Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel
The XX is nou typisch zo'n boeking waarvan je kan zeggen "ze houden de critici tevreden maar de massa kan hier niks mee."

Ik verwacht een verkoop gelijk aan The Strokes toentertijd. Vind het een straffe boeking hoor maar als headliner zitten velen (en dat is duidelijk uit de kritiek af te lezen) hier niet op te wachten.

Hoop persoonlijk op een boeiende groep in KlubC als alternatief. Skunk Anansie ofzo.

Laatst bewerkt:
Dat is een mooie poëtische manier, althans wat The XX betreft, om eigenlijk te zeggen dat een band slaapverwekkend is.

Dude :ROFLMAO: . Je leest hier toch wat. Je moet je eigen mening hier niet als feit poneren.
Was voor mij, en bij uitbreiding mijn hele vriendengroep, misschien wel het beste optreden van het hele festival in 2012.
Yungblud en Linkin Park, dat vond ik vorig jaar op RW pas slaapverwekkend.

The XX is nou typisch zo'n boeking waarvan je kan zeggen "ze houden de critici tevreden maar de massa kan hier niks mee."

Ik verwacht een verkoop gelijk aan The Strokes toentertijd. Vind het een straffe boeking hoor maar als headliner zitten velen (en dat is duidelijk uit de kritiek af te lezen) zitten hier niet op te wachten.

Hoop persoonlijk op een boeiende groep in KlubC als alternatief. Skunk Anansie ofzo.

Ik had niet per se die naam aan zien komen na je bericht

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

De laatste passage van de band dateert van bijna vijftien jaar geleden. Als dat de manier is waarop je dergelijk oordeel velt dan amai.

• Leuk
Waarderingen: elo
Bencacassim sent an email out saying The Prodigy were playing. They’ve not announced on socials yet though

Meer dan genoeg festivals, mijn insziens. Maar we leven in een kapitalistische samenleving waar Live Nation graag zo veel mogelijk geld in het laatje brengt. Dus dan werken de constructies die hier geopperd worden helaas niet.
Gelukkig leven we in een kapitalistische samenleving waar dit soort festivals en concerten worden georganiseerd.

• Haha
Waarderingen: Vicarious

Ik verwacht een verkoop gelijk aan The Strokes toentertijd. Vind het een straffe boeking hoor maar als headliner zitten velen (en dat is duidelijk uit de kritiek af te lezen) zitten hier niet op te wachten.

Skunk Anansie altijd een plus, maar ik verwacht voor The XX nog wel een andere grote naam. Gaat anders niet uitverkopen.

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
The Cure is ok. Billie Eilish mag zekers komen maar vooral Lorde en AURORA, dat zou de max en de perfectie zijn , als Lorde een optreden geeft zoals op sgizet en met nummers van Virgin erbij, dan zal ze de rest wegblazen behalve...AURORA. hoop ik ook op want zij is altijd weergaloos, zelfs buitenaards of eindeloos magisch

• Leuk
Waarderingen: JelleCa en Elle Marie
Waarom noemt dit festival nog steeds 'Rock' Werchter.. Het is geen rock festival meer. Dat ze de naam dan veranderen é.. Het lijkt wel een identiteitscrisis. Kijk ook naar de profilering van Parklife waar ze spreken over (alternatieve) rock en dan komen ze aanzetten met Zwangere Guy...
Vanallesebitje Werchter viel iets te lang uit naar het schijnt.

Maar alle gekheid op een stokje en al gezegd. Er wordt ook nergens bij de organisatie gezegd dat RW een puur rockfestival is, integendeel. Net als Pukkelpop en Graspop dan ook een andere naam zouden moeten pakken.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Paddy
Dude :ROFLMAO: . Je leest hier toch wat. Je moet je eigen mening hier niet als feit poneren.
Was voor mij, en bij uitbreiding mijn hele vriendengroep, misschien wel het beste optreden van het hele festival in 2012.
Dat is geen eigen mening, dat is een objectieve vaststelling.
Laat dit nu net een punt zijn wat je makkelijk kan beoordelen of niet: in welke mate brengt een band een live ervaring door niet gewoon hun plaat klakkeloos na te spelen?
Passage Rock Werchter was letterlijk backing tape van de plaat en wat meespelen.
Zo beter verwoord?

En als je dat dan goed vindt of niet, dat is een eigen mening.

De laatste passage van de band dateert van bijna vijftien jaar geleden. Als dat de manier is waarop je dergelijk oordeel velt dan amai.
Liever een oordeel van wat je zelf hebt kunnen zien en ervaren, dan van horen zeggen of een YouTube filmpje, hoor.

• Leuk
Waarderingen: phil

Users who are viewing this thread