Rock Werchter 2026

Zou natuurlijk ook typisch zijn dat ze met de beste affiche in jaren afkomen wanneer ik net (naar alle waarschijnlijkheid) eens een jaartje combi moet overslagen. :rolleyes: Uiteraard is het jullie allemaal gegund en wie weet vind ik alsnog de tijd om een dag af te komen of dagelijks over en weer!

Graspop (normaal een jaarlijkse traditie met mijn vader) ga ik sowieso moeten skippen want da's letterlijk op de uitgerekende datum.

Ik ben intussen ook al naarstig op zoek naar alternatieven eind augustus, criteria 2-4 dagen en max. 5 uurtjes rijden van huis. Ik kwam (naast PKP natuurlijk) uit op Rock En Seine (die toch al The Cure en Cave beet hebben) of Cabaret Vert (ook Cave aangekondigd). Iemand ervaring met één van deze 2 en hoe ze tegenover Rock Werchter staan qua sfeer, organisatie e.d.? Kan ook in een ander topic, I know, sorry daarvoor alvast.
Rock en Seine is uitverkocht voor dagkaarten the cure en meerdaagse kaarten incl the cure. Gemakkelijk met metro bereikbaar, 40.000 bezoekers, start rond 17h, ..

Rock en Seine is uitverkocht voor dagkaarten the cure en meerdaagse kaarten incl the cure. Gemakkelijk met metro bereikbaar, 40.000 bezoekers, start rond 17h, ..
De combi 4 dagen (incl. The Cure) lijkt me nog beschikbaar, voor die woensdag met Tyler, The Creator zijn enkel dagtickets beschikbaar dus lijkt me een soort aparte dag die losstaat van het gewone festival.

Waar ik in de regel geen fan van ben is de tiered ticketing approach die ze bij Rock en Seine lijken te hanteren.

Leuk dat ze dit pakketje namen bij Open'er op deze manier toch wat persoonlijke aandacht geven!

De komende uren nog meer aankondigingen??

David Byrne, ja daar gaat Herman geen moment over twijfelen natuurlijk.

We kunnen op RW ook Sabrina - Calvin Harris krijgen natuurlijk ,-).

• Wow
Waarderingen: swissepfan
Leuk dat ze dit pakketje namen bij Open'er op deze manier toch wat persoonlijke aandacht geven!

De komende uren nog meer aankondigingen??
Doen ze eigenlijk altijd bij Open'er op deze manier. Is zeker een leuke manier

• Leuk
Waarderingen: JP5

Scared Kermit The Frog GIF

Dus we noteren voor RW Teddy Swims (waarschijnlijk mainstage donderdag), Ethel Cain (Klub C op zondag?) en David Byrne (Barn op vrijdag/zaterdag/zondag).

Iedereen die ze vandaag in Polen aankondigden dus, met uitzondering van...

Niemand bang voor het horrorscenario dat we Calvin toch als danceafsluiter krijgen na Florence, op de vrijdag??

Iedereen die ze vandaag in Polen aankondigden dus, met uitzondering van...

Niemand bang voor het horrorscenario dat we Calvin toch als danceafsluiter krijgen na Florence, op de vrijdag??

Bang, een beetje. Maar ik kies ervoor om de mogelijkheid te negeren (want bij RW zullen ze toch ook weten dat het vorig jaar op Pinkpop niet echt een succes was).

• Leuk
Waarderingen: bonnymaster en JP5

Combinatie die wel veel volk zou trekken, zelfs op moeilijke donderdag. Met dan een alternatief voor het conservatieve Werchter-publiek in de tenten en iedereen is gelukkig. Teddy Swims - Sabrina - Calvin Harris zou stevig zijn.

En dan Mumford & Sons op vrijdag en Jack White en Florence als subs volgens dat het best uitkomt in planning.

• Leuk
Waarderingen: JP5

Mmmpf. Al zou ik me daar uiteindelijk nog best kunnen vermaken, die man brengt natuurlijk wel een bak hits met zich mee.

Wel een kwestie van de knop omzetten en met een iets andere mindset richting de main gaan.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik ben intussen ook al naarstig op zoek naar alternatieven eind augustus, criteria 2-4 dagen en max. 5 uurtjes rijden van huis. Ik kwam (naast PKP natuurlijk) uit op Rock En Seine (die toch al The Cure en Cave beet hebben) of Cabaret Vert (ook Cave aangekondigd). Iemand ervaring met één van deze 2 en hoe ze tegenover Rock Werchter staan qua sfeer, organisatie e.d.? Kan ook in een ander topic, I know, sorry daarvoor alvast.
Dit jaar naar Rock en Seine geweest; we hadden een dagkaart voor de zondag wat uitpakte als de dag met de beste programmering. Het is een terrein met weinig tot geen schaduw. Slechts 1 podium heeft aan de zijkant wat bomen staan. Verder veel gras, dat na dag 1 veranderd in een grote stofbak. Qua sfeer vond ik het erg gemoedelijk. Er zijn verschillende barren met bier/wijn en fris en er was een speciaal bier bar; niet dat de selectie erg uitgebreid was, maar er was meer keuze dan enkel pils. Ook qua eten is het goed verzorgd, maar verwacht geen vergelijkbaar aanbod zoals op RW. Wel vond ik alles aan de dure kant. Zo had ik een Indische curry schotel die ~€15 kostte, maar wel erg goed vulde.

• Geweldig
Waarderingen: abzurd
€ 15 voor een goed vullende Indische curry schotel klinkt voor RW begrippen niet bepaald duur.
Klopt, maar als je jaren lang op elk festival met muntjes moest betalen, dan is cash afrekenen ineens schrikken van de prijs.
Bij muntjes/bonnen stond ik daar nooit bij stil omdat je minder zicht hebt op wat iets kost.

Users who are viewing this thread