Rock Werchter 2026

Voor de fans ongetwijfeld, maar niet bij het grote publiek. Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen tienduizenden mensen gaan staan, maar het is niet meer de exclusieve naam zoals tien jaar geleden.
Ja goed, maar dat is Florence, Mumford & Sons of 21 Pilots ook niet hé...

Ik was Gorillaz wel uit het oog verloren de laatste jaren moest echt opzoeken of ze überhaupt nieuw werk hadden

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Gorillaz heeft gewoon te veel gastartiesten waardoor ze hun eigen smoel een beetje verliezen. Vind zelf vrijwel ieder nummer zonder gastartiesten slechter dan hun eigen werk.

Maar... hiephoi... Florence...
Dit was precies de reden waarom ik ben afgehaakt. Gorillaz was verworden tot een achtergrondband voor de gastartiest in kwestie. Een eigen identiteit leek verdwenen.

Maar uit de bovenstaande reacties maak ik op dat degene die de band nog volgen wel enthousiast zijn maar dat er meer zijn die de band evengoed uit het oog zijn verloren.

Het zouden niet m'n eerste keuzes zijn, maar zowel Florence als Gorillaz zou ik tof vinden. Laatstgenoemde is vooral jeugdsentiment, ook al hebben ze de afgelopen jaren nog wel leuke dingen uitgebracht. Florence heb ik volgens mij als enige op dit forum nog nooit live gezien, maar lijkt me een fantastische artieste met een bak aan goeie nummers.

Ook minder exclusief, maar voor het brede publiek zijn die populairder/toegankelijker dan Gorillaz. Twee singles van Mumford allebei hoog in De Afrekening, idem voor Florence nu en 21 Pilots. Hebben alledrie veel meer airplay ook.
Dat laatste album van Mumford is wel met stip het afgrijselijkste wat ik dit jaar heb gehoord qua nieuwe muziek.

• Leuk
Waarderingen: phil en CalvinWeirFields
Is maar wat logisch denken van mijn kant. Chokri wil Gorillaz graag al lang, vorige x deden ze DTRH en vaak wordt een act type Gorillaz samen geboekt. Komt nog eens bij dat laatste passage van Gorillaz in Werchter natuurlijk geen reclame was.

Users who are viewing this thread