Rock Werchter 2026

Betekent dat niet gewoon dat Linkin Park deze editie er al heeft gestaan?
Ik lees er vooral in dat ze echt wel goed en safe zitten met hun headliners.
RHCP is ook al eens op herhaling geweest.
Moesten ze zich echt in bochten moeten wringen voor headliners, dan was een LP iets om achter de hand te houden.

Sterker nog, LP gaat zelfs naar een nieuw concept, dus betekent dit dan ook dat TwC en Boutique ook kleppers krijgen?

21 Pilots is totaal geen plan B. Zouden ook los sportpaleis uitverkopen.
Kwantiteit is dan wel niet hetzelfde als kwaliteit precies.
Ergens zou de vorige doortocht toch ook moeten doorgedrongen zijn dat het niet echt een hoogvlieger was?

Hoe zit het trouwens met de verkoop van Parklife?
Teleurstellend want er zijn nog tickets beschikbaar in alle categorieen: algemeen, pit (frontstage) en lounge. Linkin Park in 2025 programmeren op RW was een sterk staaltje want toen stond LP in het middelpunt van de belangstelling met zijn nieuwe zangeres en sterk nieuw album. Werchter was één van de weinige festivals die LP toen on strikken en voor dezelfde prijs als een ticket ergens anders had je een volledige festivaldag met een heleboel extra bands. Moet toen veel buitenlanders hebben aangetrokken bij wie de arena concerten onmiddellijk uitverkochten of er toen geen concerten gepland waren.
Veel mensen die vroeger een ticket kochten, willen nu een jaar later niet meer extra betalen om dezelfde show weer te zien zonder extra headliners of echte kwaliteitssubs. Mijn inschatting is dat ze nu maximaal iets boven de 30.000 tickets hebben verkocht voor Werchter Parklife. Dat er nog tickets beschikbaar zijn voor de pit, is veelzeggend.

Teleurstellend want er zijn nog tickets beschikbaar in alle categorieen: algemeen, pit (frontstage) en lounge. Linkin Park in 2025 programmeren op RW was een sterk staaltje want toen stond LP in het middelpunt van de belangstelling met zijn nieuwe zangeres en sterk nieuw album. Werchter was één van de weinige festivals die LP toen on strikken en voor dezelfde prijs als een ticket ergens anders had je een volledige festivaldag met een heleboel extra bands. Moet toen veel buitenlanders hebben aangetrokken bij wie de arena concerten onmiddellijk uitverkochten of er toen geen concerten gepland waren.
Veel mensen die vroeger een ticket kochten, willen nu een jaar later niet meer extra betalen om dezelfde show weer te zien zonder extra headliners of echte kwaliteitssubs. Mijn inschatting is dat ze nu maximaal iets boven de 30.000 tickets hebben verkocht voor Werchter Parklife. Dat er nog tickets beschikbaar zijn voor de pit, is veelzeggend.
Kan wel kloppen. Anyway, als ze daardoor nog een paar sterke namen erbij zwieren dan klaag ik zeker niet als iemand die al zijn ticket heeft 😅

• Leuk
Waarderingen: musicislife en festibob
Mijn aangepast lijstje rekening houdend met alle nieuwe tourinfo: de headliners moest ik niet veranderen, wel Pixies een dagje later gezet en gewisseld met David Byrne in The Barn. Om de dag succesvol te laten verlopen nog OATW en Pommelien erbij gezet als derde laatste op de main.
Headliners zijn in het vet gedrukt. Sommige tourinfo is nog niet bekend of bevestigd (Mumford and Sons, Benson Boone, OATW,...)
Donderdag 2 JULI
Main: GORILLAZ
/21 PILOTS/POMMELIEN THIJS: co-heading Gorillaz en 21 Pilots: 90 min.

BARN THE LAST DINNER PARTY

Vrijdag: 3 JULI

Main: MUMFORD AND SONS
/FLORENCE AND THE MACHINE/ co-heading Mumford and Sons en Florence and the Machine: 90 min

BARN: DAVID BYRNE

Zaterdag: 4 JULI

Main: SABRINA CARPENTER
/BENSON BOONE/OSCAR AND THE WOLF: Sabrina: 90 min Benson Boone: 75 min

BARN PIXIES

Zondag 5 JULI

Main: THE CURE
/The XX The Cure: 2 uur/ The XX 75 min

BARN: TEDDY SWIMS

• Verdrietig
Waarderingen: Knightofmuser en phil
Vraag me af of als er 30k aan tickets zijn verkocht, de organisatie het teleurstellend vindt? Zijn toch behoorlijke aantallen. Dat het niet uitverkocht is, zegt weinig.

Even een dagje niet gekeken en 12 pagina's verder. Naast Nick Cave op LiL nog wat leaks voorbij gekomen of waren het weer de standaard gesprekken over Sabrina Carpenter en Benson Boone?

Even een dagje niet gekeken en 12 pagina's verder. Naast Nick Cave op LiL nog wat leaks voorbij gekomen of waren het weer de standaard gesprekken over Sabrina Carpenter en Benson Boone?
Dat we niet moeten opkijken als 21 Pilots als headliner wordt neergezet. Of dat dan plan A is, of ze wel headlinewaardig zijn etc. Alles is terug te lezen een paar pagina’s terug! Verder heb je het eigenlijk wel goed samengevat.

Vraag me af of als er 30k aan tickets zijn verkocht, de organisatie het teleurstellend vindt? Zijn toch behoorlijke aantallen. Dat het niet uitverkocht is, zegt weinig.
Met nog een sterke naam erbij en wat promotie komen ze wel boven 40.000 tickets wat voldoende rendabel en ok is voor een dagfestival op Werchter maar niet TOP. Denk wel dat de organisatie de verkoop iets hoger hadden ingeschat zeker van de frontstage en VIPtickets that's all. Vorig jaar verkocht Rock Werchter op recordtempo, 15 min, de donderdag met Linkin Park als headliner dus minstens 80.000 aanwezigen. Natuurlijk heb je dan wel meer bands en kwaliteit dan op een dagfestival.
Zoals het artikel zegt was het al zeven jaar geleden dat hun fans er was, sloeg het nieuwe album einde 2024 als een bom in met hits in de Afrekening en was er nieuwsgierigheid naar de nieuwe zangeres en een toen vrij beperkt aanbod van concerten in Europa. Die hype van toen is nu voorbij. Aan de andere kant zijn veel concerten van hun nieuwe tournee in 2026 al uitverkocht of voor +90procent uitverkocht (arenashows van ca 60.000 bezoekers bv of Rock im Park festival).

Dat we niet moeten opkijken als 21 Pilots als headliner wordt neergezet. Of dat dan plan A is, of ze wel headlinewaardig zijn etc. Alles is terug te lezen een paar pagina’s terug! Verder heb je het eigenlijk wel goed samengevat.
Van alle droomaffiches op dit forum zijn er altijd groepen die niet touren in de periode van RW, of wel touren maar een ander festival kiezen of zich beperken tot arenashows. Wat mij betreft is 21 Pilots een headliner of co-headliner waarbij je wel nog enkele sterke namen bij moet zetten. 21 Pilots zijn wel meer headlinewaardig dan Sam Fender of Maneskin geweest waren.

• Leuk
Waarderingen: jules1994 en RuneBrico
Mijn aangepast lijstje rekening houdend met alle nieuwe tourinfo: de headliners moest ik niet veranderen, wel Pixies een dagje later gezet en gewisseld met David Byrne in The Barn. Om de dag succesvol te laten verlopen nog OATW en Pommelien erbij gezet als derde laatste op de main.
Headliners zijn in het vet gedrukt. Sommige tourinfo is nog niet bekend of bevestigd (Mumford and Sons, Benson Boone, OATW,...)
Donderdag 2 JULI
Main: GORILLAZ
/21 PILOTS/POMMELIEN THIJS: co-heading Gorillaz en 21 Pilots: 90 min.

BARN THE LAST DINNER PARTY

Vrijdag: 3 JULI

Main: MUMFORD AND SONS
/FLORENCE AND THE MACHINE/ co-heading Mumford and Sons en Florence and the Machine: 90 min

BARN: DAVID BYRNE

Zaterdag: 4 JULI

Main: SABRINA CARPENTER
/BENSON BOONE/OSCAR AND THE WOLF: Sabrina: 90 min Benson Boone: 75 min

BARN PIXIES

Zondag 5 JULI

Main: THE CURE
/The XX The Cure: 2 uur/ The XX 75 min

BARN: TEDDY SWIMS
2 Interessante Barn namen, voor de rest een langgerekte geeuw op The Cure na.

Herman, jij kan dit beter. Wij rekenen op je.

Ik mis ook de dansnamen bij iedereen, lijkt me duidelijk dat er weeral meer dance komt in de avonduren in de tenten. Verwacht dan zelf ook namen zoals Weval, Pendulum, Skrillex, Moby & Zaho de Sagazan.. Lijkt me sterk dat ze dance namelijk niet doorzetten na afgelopen jaar. Ik weet verder niet of bijv. Pendulum nog tourt komend jaar.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Kan me wel wat voorstellen bij je verhaal, maar die 30k gok je hier gewoon toch?

Users who are viewing this thread