Rock Werchter 2026

The Cure wordt hier opvallend weinig genoemd. Ik beschouw ze als zo goed als zeker? Robert Smith zei dat ze eigenlijk voor 2025 al geboekt waren voor een aantal festivals, maar ze het een jaar opgeschoven hebben (eerst komt er nog een nieuw album aan dacht ik).
Zou dit niet afhangen van de gezondheid van de toetsenist. Misschien is dit de reden dat ze nu geen festivals doen. Ook weinig concerten gedaan na het uitbrengen van hun laatste album.

• Leuk
Waarderingen: phil
Donderdag
MAIN: Mumford & Sons - The Cure - Oscar & The Wolf - Kaiser Chiefs - ? - ? - ?
BARN: Lorde
KluBC: Phoebe Bridgers

Vrijdag
MAIN: Chappel Roan - Benson Boone - Franz Ferdinand - Phoenix - ? - ? - Alice Mae
BARN: Pulp
KluBC: ?

Zaterdag
MAIN: Muse - Kings Of Leon - The Last Dinner Party - The Haunted Youth - ? - ? - ?
BARN: Disclosure

Zondag
MAIN: Fred Again - Angèle - Turnstile - Vampire Weekend - The Hives - ? - ?
BARN: Bon Iver - Tamino
KluBC: Robyn

Classic: Oasis - ? - James Morrison - The Scabs (i know ;) ) - Dinosaur Jr.

Boutique (als dit al doorgaat); Lady Gaga - Kesha - Ronan Keeting - BurnaBoy - ?

Parklife: Linkin Park - The Prodigy - JINJER - Brutus - RHEA

• Haha
Waarderingen: Mr. Y
Donderdag
MAIN: Mumford & Sons - The Cure - Oscar & The Wolf - Kaiser Chiefs - ? - ? - ?
BARN: Lorde
KluBC: Phoebe Bridgers

Vrijdag
MAIN: Chappel Roan - Benson Boone - Franz Ferdinand - Phoenix - ? - ? - Alice Mae
BARN: Pulp

Zaterdag
MAIN: Muse - Kings Of Leon - The Last Dinner Party - The Haunted Youth - ? - ? - ?
BARN: Disclosure

Zondag
MAIN: Fred Again - Angèle - Turnstile - Vampire Weekend - The Hives - ? - ?
BARN: Bon Iver - Tamino
KluBC: Robyn

Classic: Oasis - ? - James Morrison - The Scabs (i know ;) ) - Dinosaur Jr.

Boutique (als dit al doorgaat); Lady Gaga - Kesha - Ronan Keeting - BurnaBoy - ?

Parklife: Linkin Park - The Prodigy - JINJER - Brutus - RHEA
Deze is wel een beetje uit balans. De zondag is er eigenlijk geen echte headliner en op de andere dagen 2 per dag. We gaan Fred Again toch niet zien als een headliner voor Werchter, heeft sinds zijn hoogtepunt 2 jaar geleden niets bijzonders meer gedaan.

• Leuk
Waarderingen: phil en Louwers
Deze is wel een beetje uit balans. De zondag is er eigenlijk geen echte headliner en op de andere dagen 2 per dag. We gaan Fred Again toch niet zien als een headliner voor Werchter, heeft sinds zijn hoogtepunt 2 jaar geleden niets bijzonders meer gedaan.
Toch is Fred Again méér headliner dan Kings of Leon en Benson Boone denk ik.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
En in combo met Angele en daarboven Turnstile en Vampire Weekend heb je een sterke main.

Toch is Fred Again méér headliner dan Kings of Leon en Benson Boone denk ik.
Echt zo ja? Benson Boone niet zo bekend mee maar hoor die naam erg vaak. Kings of Leon heeft jarenlang als headliner op Werchter gestaan dus ook die heb ik vrij hoog zitten. Kan ook aan mij liggen, zie het totaal niet zitten om een elektronische act als headliner te hebben, net acts zonder live band trouwens.

Een overzichtje van de 21 namen die in het RW25-topic in de eerste posts genoemd werden voor de editie van dit jaar:
  • Billie Eilish
  • 21 Pilots
  • Electric Callboy
  • Pearl Jam
  • Fontaines DC
  • Metallica
  • Volbeat
  • Ghost
  • Sabaton
  • Electric Callboy
  • R.E.M.
  • Paul McCartney
  • System Of A Down
  • Lorde
  • Blink 182
  • Nick Cave & The Bad Seeds
  • London Grammar
  • Florence & The Machine
  • Vampire Weekend
  • The National
  • Bon Iver

Score: 2/21 :D

Om maar te zeggen dat de kans vrij groot is dat zo goed als geen enkele naam van de reeds genoemde in dit topic er effectief zullen staan. Al is wat speculeren altijd leuk natuurlijk.

Turnstile gaat echt nog niet subben denk ik
De massa aan Turnstile merch die ik op de wei zag passeren (ook schuldig aan uiteraard), terwijl ze er niet eens stonden, plus Nederland krijgt een zaalshow in november en wij voorlopig niks, doet mij toch vermoeden dat er plannen zijn. En die sub-spot zou meer dan verdiend zijn na 2022.

Anyhow, mijn gok:

Editors - Benson Boone - Franz Ferdinand
Chapell Roan - Lorde - The Hives
Mumford & Sons - Oscar & The Wolf - David Byrne
System of a Down (of toch de grote verrassing met Rage Against the Machine?) - Turnstile - Electric Callboy

Mijn eerste gok:

SOAD- Queens of the stone age-Franz Ferdinand
Lady Gaga-Lorde-Electric Callboy
The Cure-The War On Drugs- Hozier
Bring Me The Horizon- Kings Of Leon-Wolf Alice

• Leuk
Waarderingen: jarne
Ik hoop voor volgende editie toch wat indrukwekkende namen op de mainstage, daarvandaan kwam het deze editie toch echt niet. De Barn maakt al gauw een optreden magisch of op z'n minst memorabel.

Als het enigszins hier op lijkt ben ik al wel tevreden:
Mumford & Sons - Kings of Leon - The Last Dinner Party
Tame Impala - The Cure - MGMT
Lady Gaga (zal wel Chapell Roan worden) - Lorde - Wolf Alice
System Of A Down - Turnstile - The Hives

Barn: Beach House, David Byrne, Nine Inch Nails, Little Simz

Wild Card of los event: Oasis, Lana Del Rey, Rage Against The Machine, Radiohead

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal en swissepfan
Dit zou zowaar mijn favoriete bovenkant ooit worden. Waar mag ik tekenen? :')
Het is ook wat naïef misschien maar hier zou ik ook heel erg blij van worden, hopelijk wordt het dan goed afgestemd met de barn. De rock dagen met popmuziek in de Barn en andersom!

Hier wil ik ook wel aan meedoen.

Sabrina Carpenter - Doechii
The Cure - The National
Foo Fighters - Idles
Charlie XCX - Stormzy

Mijn wensenlijstje
Soft Play
Osees
King gizzard
Vampire weekend
David Byrne
Royel Otis
Turnstile
Sons
Tramhaus
Ditz
Nation of Language
Tamino
Getdown Services
The National
CMAT
Young Fathers
Tame Impala
The Cure

Laatst bewerkt:
Niet vergeten dat headliners vaak een jaar of langer ervoor al vastliggen. Fred Again heeft The Barn al eens afgesloten en het stond er propvol. Je voelt de laatste jaren dat RW headliners net dat jaartje vroeger als headliner programmeert dan dat we hier op dit forum allemaal aanvoelen. Dus op zich vind ik dit nog niet zo'n vergezocht gokje :D Maargoed, voor mij hoeft het niet hoor.

Verder heb je misschien wel gelijk dat het aantal 'top-acts' wel gewoon te hoog ligt in deze line-up. Zo zie ik bv Turnstile nog niet als sub, maar kan ik me voorstellen dat RW dat wel doet. En met de Pinkpop passage van OATW zullen zij mss ook eerder sub zijn op RW. Bij Angèle doe ik gewoon een gokje. Die had daar toch al gewoon moeten staan zeker :D

Users who are viewing this thread