Rock Werchter 2026

Kan iemand mij vertellen wat er zo bijzonder is aan the Beaches? Dat is toch echt de meest saaie 13 in een dozijn indierockband die er is
Ik heb op RW'24 een stukje gezien en ik snap het ook niet helemaal. Ik denk voornamelijk dat ze over maatschappelijk relevante topics zingen, all female band hebben (unpopular opinion maar dit zal wel een stukje meespelen) en door de juiste radiostations (mede door bovenstaande) genoeg hype krijgen. De show zelf vond ik niet heel speciaal.

Ja, PJ is net als Billie een vraagteken. Voor hetzelfde geld is er geen sprake van die twee. Of valt er eentje weg en dan kan je makkelijk én Chappell en Mumford als afsluiter zetten met dan bijvoorbeeld een Lewis Capaldi ook nog. Benson Boone kan evengoed ook augustusfestivals worden, gezien die afgelopen zomer al begin juli in Europa zat. Het is niet meer dan een beredeneerde gok. Vandaar dat ik veiligheidshalve op 50 procent inzet.
Benson Boone speelde begin juli nog in Amerika, laatste concert 5 juli in Quebec. Daarna heeft hij een mini-tour in Europa gedaan vanaf 10 Juli tem 18 juli langs vnl Live Nation festivals. Ik vermoed dat hij in 2026 een langere Europese festivaltour gaat doen vanaf juni (Primavera, Pinkpop, Roskile, RW, Open'er,..) en begin augustus terug in Amerika verzeilt voor Lollapolaaza Chicago.

Ik heb op RW'24 een stukje gezien en ik snap het ook niet helemaal. Ik denk voornamelijk dat ze over maatschappelijk relevante topics zingen, all female band hebben (unpopular opinion maar dit zal wel een stukje meespelen) en door de juiste radiostations (mede door bovenstaande) genoeg hype krijgen. De show zelf vond ik niet heel speciaal.

Heb je het concert op LOWLANDS op youtube gezien met ook nummers van het nieuwe recentste album? Kijk vanaf 33min 44seconden, een heel spontane en sympathieke interactie met het publiek. Op het einde van de set kreeg de vrouw in het publiek die haar uitlegde hoe je rechtop kunt staan uitstijgend boven de menigte nog de setlist van een bandlid.

En kijk naar de spelvreugde van de bandleden die zich zichtbaar amuseren. Songs gaan vnl over break-ups
en er is veel humor (verbaal en non-verbaal in hun set).

En ja, ze hebben niet de klasse en uitstraling van een boygenius. Maar voor een namiddagband zijn ze boeiend en interessant genoeg om te gaan kijken. Je mag hun muziek niet zo leuk vinden maar saai kan je ze zeker niet noemen.

• Leuk
Waarderingen: luukduif

Heb je het concert op LOWLANDS op youtube gezien met ook nummers van het nieuwe recentste album? Kijk vanaf 33min 44seconden, een heel spontane en sympathieke interactie met het publiek. Op het einde van de set kreeg de vrouw in het publiek die haar uitlegde hoe je rechtop kunt staan uitstijgend boven de menigte nog de setlist van een bandlid.

En kijk naar de spelvreugde van de bandleden die zich zichtbaar amuseren. Songs gaan vnl over break-ups
en er is veel humor (verbaal en non-verbaal in hun set).

En ja, ze hebben niet de klasse en uitstraling van een boygenius. Maar voor een namiddagband zijn ze boeiend en interessant genoeg om te gaan kijken. Je mag hun muziek niet zo leuk vinden maar saai kan je ze zeker niet noemen.
Altijd goed om zulke inzichten mee te krijgen, dankjewel daarvoor! Ik moet ook toegeven dat ik hun verdere ontwikkeling niet echt meer gevolgd heb sinds hun RW'24-optreden. Mij deed dat persoonlijk niet veel maar da's gewoon iets van smaken en kleuren, saai zou ik live inderdaad ook niet omschreven hebben. Ik had, zoals de OP, ook wel een 13-in-een-dozijngevoel toen ik ze zag maar dat heeft ook weer met het genre te maken waar ik verder niet echt helemaal in thuis ben.

• Leuk
Waarderingen: luukduif
Gewoon een fijne, sympathieke band. Niks uniek. Enorm gepusht door Stubru (aangevoerd door hun platenfirma).

The Beaches zijn een binnenkopper, verwacht ook TLDP terug.

Ik ga ook eens gokken, waarvan ik denk dat toch de helft zal kloppen.

Benson Boone – Pearl Jam

Chappell Roan – Mumford & Sons

21 Pilots – System of a Down

Lorde – Billie Eilish
Mooie, gevarieerde bovenkant. Mag zo doorkomen.

Is er een reden waarom ze in die opstelling geen KBS zouden doen?

Zou wel echt verschrikkelijk zijn, had SOAD toch minstens op RW of Graspop verwacht.

Zou wel echt verschrikkelijk zijn, had SOAD toch minstens op RW of Graspop verwacht.
Ik ben er niet van overtuigd dat die combo 60k tickets verschuift. Zeker niet in KBS. Een Werchterdag zou dan weer vlotjes uitverkopen.

• Leuk
Waarderingen: zero
Tame Impala bevestigd net op TikTok (jawel ook ik hoor bij die generatie) dat hij “soon” op tour gaat.
Om het nieuwe album in de VSA te promoten is er al een mini-tour daar gepland van eind oktober tot en met 14 november. Ik neem aan dat Europese zalen volgen begin volgend jaar.

• Leuk
Waarderingen: Knightofmuser

Ik doe altijd erg m’n best om bij te blijven met alle afkortingen op dit forum, maar wat in hemelsnaam is KBS?

• On fire
Waarderingen: Bert

Users who are viewing this thread