Rock Werchter 2026

Waar blijft die overzichtspost van @Joss eigenlijk? :D

The Prodigy is altijd een leuke toevoeging, daar kan je weinig van zeggen. Al enkele keren live aan het werk gezien, en stelt nooit teleur. Het is echter opvallend dat RW de grootte, of populariteit van artiesten vaak net dat anders ziet dan wij hier op het forum. Alles aan deze aankondiging doet vermoeden dat ze gewoon voor M&S op Main zullen staan, maar ons gevoel zegt Barn-head, of zelfs na M&S, omdat we anders een duur sub-plekje op de line-up kwijt zijn en dus weer een (halve) streep mogen trekken door heel wat grotere namen.

Teddy Swims is wel weer een nieuwere naam waar ik wel blij van wordt. Al weet ik niet wat dat geeft op die mastodont van een podium. Het gaat om een leak, maar ik vrees dat Teddy gewoon de naam van morgen wordt, en ze zullen worden aangekondigd als sub voor The XX.

TWOD, Tame Impala, Florence, KoL,... ik blijf hopen, maar veel plekjes zijn er niet meer.
Op zich zijn sub op de main en barnhead voor mij vaak even interessante namen, Editors, Snow Patrol, Fred again… VS Oscar and the Wolf, Simple Minds, Greta Van Fleet - zit echt variatie op

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Rockafeller
Hebben ze die al naar zo'n hoge posities kunnen pushen ondertussen?

Prodigy heel vreemde boeking, zo'n naam lieten ze normaal altijd bewust naar een ander festival gaan...
Artiest die ook hier sportpaleis zou doen vollopen. Vorige zaalshow was direct uitverkocht. Spot ligt in lijn met artiesten die in het verleden ook zulke spots hebben ingevuld. Niks nieuws vind ik.

Zoals gezegd, Prodigy is echt boeking op maat van de traditionele combibezoeker. Zie maar aan de reacties op socials. Niemand ligt er van wakker dat die zo passé zijn als maar kan zijn. Iets wat van pit misten ze ook bovenaan, duidelijke keuze in die richting. Vorig jaar moest Prodigy normaal een stage op Graspop headlinen (maar afgesprongen).

Veel reacties over vergane glorie - en snap ik wel - maar van wat ik hoor was het op Glastonbury voor sommigen 1 van hun favoriete optredens van het festival
Ik was er niet bij (stond toen bij Olivia) maar veel dingen op Glastonbury zijn al snel een groot feestje. Dit was de eindafsluiter op het één na grootste podium op de slotdag dus daar zal sowieso meer euforie ingezeten hebben. Gaan ze op RW niet evenaren denk ik.

Volgens mij was @Joslittel er wel. Wat denk jij Jos?

Waar blijft die overzichtspost van @Joss eigenlijk? :D
De vorige lijst is eigenlijk voor 95% nog steeds van toepassing.

• Leuk
Waarderingen: Rockafeller
Op zich zijn sub op de main en barnhead voor mij vaak even interessante namen, Editors, Snow Patrol, Fred again… VS Oscar and the Wolf, Simple Minds, Greta Van Fleet - zit echt variatie op
Ik zou zelfs durven zeggen dat ik in veel gevallen barnhead boven sub mainstage verkies, gewoon al om de setting. Veel liever een mooi gevulde, akoustisch goede Barn dan een gezapige menigte voor de main stage waar het geluid soms ook wat plat valt.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en WanWalrus
Artiest die ook hier sportpaleis zou doen vollopen. Vorige zaalshow was direct uitverkocht. Spot ligt in lijn met artiesten die in het verleden ook zulke spots hebben ingevuld. Niks nieuws vind ik.

Zoals gezegd, Prodigy is echt boeking op maat van de traditionele combibezoeker. Zie maar aan de reacties op socials. Niemand ligt er van wakker dat die zo passé zijn als maar kan zijn. Iets wat van pit misten ze ook bovenaan, duidelijke keuze in die richting. Vorig jaar moest Prodigy normaal een stage op Graspop headlinen (maar afgesprongen).
Dus de geruchten dat ze vorig jaar op gmm moesten staan waren toch correct? Enig idee wat de oorzaak was dat dat uiteindelijk niet is doorgegaan? (Gelukkig imo)

Ik zou zelfs durven zeggen dat ik in veel gevallen barnhead boven sub mainstage verkies, gewoon al om de setting. Veel liever een mooi gevulde, akoustisch goede Barn dan een gezapige menigte voor de main stage waar het geluid soms ook wat plat valt.
Deftones 🫣

Teddy Swims à la Rag 'N Bone Man om een uur of vier/vijf op de main, niet meer en ook niet minder. Blijkbaar zijn mensen fan van wat die vent doet, maar hoger moet ie ook niet gaan staan, imo.
Die mens verkoopt een Lotto uit in een vingerknip en heeft zo'n 50 miljoen maandelijkse luisteraars. Dat wordt derde laatste Main gewoon.

Dus de geruchten dat ze vorig jaar op gmm moesten staan waren toch correct? Enig idee wat de oorzaak was dat dat uiteindelijk niet is doorgegaan? (Gelukkig imo)
Dat kan toch niet anders dan correct zijn, als ze op een gelekte poster staan
Die waren duidelijk met elkaar in gesprek, waarschijnlijk in een ver stadium anders zet je ze niet op de line up poster

• Leuk
Waarderingen: kaiser
Ze stonden op een gedeelde poster, dus dat moet concreet zijn geweest. Waarom springt zoiets af? Dat kan echt oneindig veel redenen hebben. Meest waarschijnlijke is dat het weekend voor hen dan gewoon te druk zou zijn met Hurricane/Southside.

Spannend man allemaal!
Ik neem de Teddy swimsen en zo meer voor lief zodra;
- The War On Drugs , Jack White en of David Byrne erbij komen

En dan een pakketje met
Wolf Alice, Richard Ashcroft, Bush, Pixies, The Gathering als de Amenra van 2026 met de dubbel in België, The Warning, A perfect Circle & Interpol.

gebaseerd op niks(nog geen tour), maar wel op mijn wensenlijstje
Chvrches (op zondag ff duet met Robert smith) , First Aid Kit, Public Service Broadcasting, en een Prospa als frisse dance-act.

Ik vraag niet veel om een tevree mens te zijn.

(ik sta trouwens stijf onderaan met het voorspel2026, dus het zegt bar weinig haha......)

Meh, weet niet wat ik er van moet vinden zonder Flint. Echter wel een gewoon goede boeking om de huidige namen wat tegengewicht te geven

Users who are viewing this thread