Rock Werchter 2026

Heel blij mee, goede live act. Snap de haat niet zo goed. Relevante artiest en live enorm goed. Dat je er mee dood gegooid wordt op de radio kan Teddy niks aan doen.

Hopelijk Richard Ashcroft in het pakketje erbij?

Is een perfect toegankelijke naam die momenteel zonder problemen dagjes mensen naar de weide kan trekken. De vriendin is alvast enthousiast en ik ga zeker mee kijken.

Met het rijtje hits die ze hebben, kan menig headliner een punt aan zuigen. Vergelijk eens met the XX, dan gaat the Prodigy daar dik over heen.
Dat ze het live niet altijd waar maken, is wat anders.
Vallen voor mij in dezelfde categorie als Pixies. Een arsenaal aan hits en hun plekje in de muziekgeschiedenis. Maar doen live ook al 10+ jaar hetzelfde én hebben intussen op zowat elk Belgisch festivalpodium gestaan. Dus niet onbegrijpelijk dat ze wat plekjes moeten inboeten.

Die festivals boekten ze als absolute headliner van de dag, op RW staan ze als sub of afsluiter tweede stage. Dat is nogal een verschil.

Vind het toch knap om zo'n band op een lagere spot te boeken die overal headlinen.
Daar volg ik je in. Maar dan vind ik het alleen raar dat ze ze individueel aankondigen. Afsluiter The Barn zou ik logischer vinden dan als subheadliner op een dag waar er geen typische Werchterheadliner staat (Muse, Pearl Jam, Peppers, ...)

Er tourt inderdaad vrijwel niks qua nieuwe grote namen.

Bovenkant affiche is het niet niet voor mij. Wel zonde, het begon veelbelovend.
Straks DTRH, morgen een nieuwe bak namen Opener. Misschien zit daar wat tussen.

Vallen voor mij in dezelfde categorie als Pixies. Een arsenaal aan hits en hun plekje in de muziekgeschiedenis. Maar doen live ook al 10+ jaar hetzelfde én hebben intussen op zowat elk Belgisch festivalpodium gestaan. Dus niet onbegrijpelijk dat ze wat plekjes moeten inboeten.
Pixies zijn toch meer in het alternatieve circuit gebleven, terwijl the Prodigy bij een breed publiek bekend is.

• Haha
Waarderingen: koolket
Waar blijft die overzichtspost van @Joss eigenlijk? :D

The Prodigy is altijd een leuke toevoeging, daar kan je weinig van zeggen. Al enkele keren live aan het werk gezien, en stelt nooit teleur. Het is echter opvallend dat RW de grootte, of populariteit van artiesten vaak net dat anders ziet dan wij hier op het forum. Alles aan deze aankondiging doet vermoeden dat ze gewoon voor M&S op Main zullen staan, maar ons gevoel zegt Barn-head, of zelfs na M&S, omdat we anders een duur sub-plekje op de line-up kwijt zijn en dus weer een (halve) streep mogen trekken door heel wat grotere namen.

Teddy Swims is wel weer een nieuwere naam waar ik wel blij van wordt. Al weet ik niet wat dat geeft op die mastodont van een podium. Het gaat om een leak, maar ik vrees dat Teddy gewoon de naam van morgen wordt, en ze zullen worden aangekondigd als sub voor The XX.

TWOD, Tame Impala, Florence, KoL,... ik blijf hopen, maar veel plekjes zijn er niet meer.

Waar blijft die overzichtspost van @Joss eigenlijk? :D

The Prodigy is altijd een leuke toevoeging, daar kan je weinig van zeggen. Al enkele keren live aan het werk gezien, en stelt nooit teleur. Het is echter opvallend dat RW de grootte, of populariteit van artiesten vaak net dat anders ziet dan wij hier op het forum. Alles aan deze aankondiging doet vermoeden dat ze gewoon voor M&S op Main zullen staan, maar ons gevoel zegt Barn-head, of zelfs na M&S, omdat we anders een duur sub-plekje op de line-up kwijt zijn en dus weer een (halve) streep mogen trekken door heel wat grotere namen.

Teddy Swims is wel weer een nieuwere naam waar ik wel blij van wordt. Al weet ik niet wat dat geeft op die mastodont van een podium. Het gaat om een leak, maar ik vrees dat Teddy gewoon de naam van morgen wordt, en ze zullen worden aangekondigd als sub voor The XX.

TWOD, Tame Impala, Florence, KoL,... ik blijf hopen, maar veel plekjes zijn er niet meer.

Klopt, dat is altijd zo. Onderschatting is eigen des mensens die het volgen denk ik. Er zijn er ook die APC rond 18u in de Barn zien bv.
Je ziet dat Prodigy overal gaat spelen op bepaalde spots. Het moeten niet de ronkende festivals zijn, maar hun spot is altijd wel belangrijk. Dat speelt sowieso ook een grote rol.

• Leuk
Waarderingen: Rockafeller

Users who are viewing this thread