Rock Werchter 2026

Ondanks dat het eigenlijk niet zo heel goed was op Pukkelpop vorig jaar, hoop ik toch dat we the Offspring er wel echt bij gaan krijgen. Gewoon zo’n gitaardino van een beetje formaat hoort echt wel op RW.

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Nog niet helemaal bijgelezen.

Ik heb nu inmiddels het derde nummer van Moby aan staan (gewoon via youtube de nummers met veel views), want ik ken de naam Moby wel, maar vooral van die ene aflevering van How I Met Your Mother waar hij in speelt...

Ken eigenlijk alle drie niet, al had ik wel twee keer een herkenningsmoment met Extreme Ways (de intro herkende ik vanuit de Bourne films) en Natural Blues (de Hoe Laat Is Het? mama appelsap). De derde was Why Does My Heart Hurt So Bad? en tijdens het typen ook Porcelain geluisterd, beide kende ik niet.

Waarschijnlijk was ik nog niet met muziek bezig toen zijn muziek populair was / uitgebracht werd. Heb er in principe wel de juiste leeftijd voor als het voor de dertigers echt een generatieding is geweest.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan en MeesPos

Ik heb nu inmiddels het derde nummer van Moby aan staan (gewoon via youtube de nummers met veel views), want ik ken de naam Moby wel, maar vooral van die ene aflevering van How I Met Your Mother waar hij in speelt...

Ken eigenlijk alle drie niet, al had ik wel twee keer een herkenningsmoment met Extreme Ways (de intro herkende ik vanuit de Bourne films) en Natural Blues (de Hoe Laat Is Het? mama appelsap). De derde was Why Does My Heart Hurt So Bad? en tijdens het typen ook Porcelain geluisterd, beide kende ik niet.

Waarschijnlijk was ik nog niet met muziek bezig toen zijn muziek populair was / uitgebracht werd. Heb er in principe wel de juiste leeftijd voor als het voor de dertigers echt een generatieding is geweest.
Late dertigers en veertigers zullen hem wel beter kennen dan prille dertigers.

That's when i reach for my revolver eens beluisteren.

• Leuk
Waarderingen: JP5 en Koekdoos
Krijgen we nu nog voor RW Donderdag Lorde en RW Vrijdag The War on Drugs?
Dat zou dan volgende geven:
Mumford and Sons-Lorde
The xx-The War on Drugs
Gorillaz-21 Pilots
The Cure-Moby

Ben vooral benieuwd wanneer de bijkomende sterke subheadliners gaan spelen

In mijn vriendengroep (40plussers met een liefde voor rock) niet hoor.
Jep, geldt voor deze 40-plusser ook. Muzikaal gezien zijn de acts idd totaal verschillend, maar wel zeer geliefd onder de leeftijdscategorie eind 30/begin 40. Heeft er ook mee te maken dat APC en Moby amper live te zien waren eind jaren 90 en begin 00.

Ben er iig vrijwel zeker bij op zondag met de combi The Cure en Moby. APC erbij zou helemaal fantastisch zijn. Al hoop ik ook op wat interessante nieuwe acts.

Play is zo’n album dat bijna iedereen in huis had. Beetje zoals dat op een bepaald moment ook bij hybrid theory/meteora van linkin park was. Of RHCP.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Everyknight
Play is zo’n album dat bijna iedereen in huis had. Beetje zoals dat op een bepaald moment ook bij hybrid theory/meteora van linkin park was. Of RHCP.

Denk dat het gewoon een ding was, voordat ik echt met muziek bezig was. Zie dat dat album uit 1999 komt, toen was ik 5 en niet met muziek bezig, dat kwam pas later met Linkin Park, die toen ook al wel de eerste drie albums eruit hadden vermoedelijk.

• Leuk
Waarderingen: JP5

Ik denk dat Moby eerder voor veertigers een generatieding is. Z’n meest bekende nummers (waarvan sommige de laatste jaren weer een revival hebben gekregen) zijn van voor 2000…

Late dertigers en veertigers zullen hem wel beter kennen dan prille dertigers.

That's when i reach for my revolver eens beluisteren.
Late twintiger hier en heel bekend met zijn oeuvre, hangt er dus maar vanaf wat je ouders je ook enigszins meegaven. Redelijk grote fan is mijn papa!

Bedankt om me oud te laten voelen 🫣😁

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Haha, graag gedaan hoor! Maar is natuurlijk gewoon net welke act wordt aangekondigd. Genoeg artiesten die ouder zijn, waar ik dan weer gewoon de overgrote meerderheid van liedjes van ga kennen...
Ik was 16 toen Play uit kwam. Grijs gedraaid toen en een deel jeugdsentiment voor mij dus.

Ja deze voel ik wel dat ik dit moet gaan missen.
Een RATM, Soad of Oasis zou me misschien een paar weken eerder terug doen keren van wereldreis, maar de headliners van nu zijn dat niet (zou me er zeker wel mee vermaken maar niet dé persoonlijke top favorieten).

Ze spelen wel met mijn voeten nu in Ushuaia "het einde van de wereld". Ergens een kop koffie aan het drinken en je gelooft het of niet... hele afspeellijst met de ene na de andere knaller van Moby door de speakers 😅

Users who are viewing this thread