Rock Werchter 2025

Doet het publiek een beetje mee? Op stream klinkt/lijkt het van niet? Geweldig optreden wel overigens.
Ook stream aan het kijken haha. Bedoelde inderdaad meer: die pakt zelfs die mainstage gewoon in. Alle shows die ik op main zag hebben eenzelfde tam publiek ja.

• Leuk
Waarderingen: jonveras
Eerste keer Werchter, maar ik walg echt van het publiek, dutch dIsease, pfff hier doen ze er nog een schepje bovenop. Kom hierdoor echt niet in de vibe. Verder van die vervelende gastjes die expres bij die Hollander het bier uit zijn handen stoot en zelfs al ruzie gehad?!!! Dit heb ik serieus nog nooit gehad en we gaan al meer dan 20 jaar naar festivals. Verder zeer vrouwonvriendelijke opmerkingen richting mijn vriendin, dus we denken er toch heel erg sterk aan om er na twee dagen de brui aan te geven. Line up is fantastisch voor ons, maar de hele sfeer hier staat ons heel erg tegen. Doe lief voor en tegen elkaar mensen, dit kost niets en maakt het leven zoveel aangenamer!!!
In het Werchter-publiek zijn de verkavelings-Vlamingen net iets te goed vertegenwoordigd.

Gisteren een vrij leuke en vermoeiende dag gehad onder een stevig zonnetje. Kreeg er een klopje van tijdens Linkin Park.

Gelukkig alles kunnen zien waarvoor ik was gekomen, ondanks dat ik vanaf Werchter nog meer dan 1h30 onderweg was om op de parking te geraken.
In het terugkeren gelukkig minder problemen gehad en vlot eraf op parking The Hive.

Enorm genoten van Fontaines DC, Deftones, Amyl & The Sniffers. Echt een top line-up gisteren.
Linkin Park vond ik ook wel ok. Is niet de band waarvoor ik kwam en wel een goede show met meezingers.

Los daarvan vind ik Rock Werchter best een irritant festival qua volk.
Ik zag ergens iemand posten dat het leuk moe zijn om dit weekend naar een concert te gaan omdat iedereen die doorheen shows babbelt op Rock Werchter zit, en ik vond dat wel een goede want zo lijkt het wel.
Veel volk die naar Rock Werchter gaat om op een festival te zijn ipv voor de muziek.
Voor de mensen die zich daardoor aangesproken voelen, goed, je motivatie kan zijn om je gewoon te amuseren en good for you maar ik vind het irritant omdat ik wel voor de muziek ga en je levensverhaal niet wil horen als een band een liedje speelt die niet op de radio is gekomen. Zeker niet dicht genoeg bij het podium waar je verwacht dat mensen staan die er ook zijn om van de show te genieten.
Daarnaast is het onvermijdelijk dat bij acts als Linkin Park de sfeer voor de bands ervoor sowieso minder is omdat je van dat volk hebt die zo vroeg mogelijk dicht wil gaan kamperen bij de main stage. Wat een k*topstelling aan die main stage met dat mini voorvak ook. Je ziet geen ballen als je daar staat.

Achja, als ze volgend jaar weer met goede namen komen zal ik toch weer te veel betalen en te lang aanschuiven om op de parking te geraken. It is what it is.

Jeetje, het publiek bij Jasmine4.t is harder te horen (door het gepraat) dan zij zelf.

Toch wel even gezegd: in de tenten hier is de akoestiek zó goed (vgl. met de marquee en metal dome op gmm dit jaar). Met het risico om als een zaag over te komen: ik walg van mensen die het nodig vinden om in en volle tent toch sigaretten op te steken. Doe dat gewoon buiten waar de gore lucht op z'n minst weg kan en de mens naast u niet ongevraagd ziek maakt. Thanks!
Als iemand die zelf ook rookt, 100% mee eens. Ga naar de dokter als je dat uurtje niet zonder sigaret kan

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Doet het publiek een beetje mee? Op stream klinkt/lijkt het van niet? Geweldig optreden wel overigens.
Wat doe je daar eigenlijk mee? Gewoon genieten in stilte toch, niet?

Vond ze precies toch pak meer tot haar recht komen in de zaal dan zo op een groot podium overdag. (streamviewer)

Bij elke review in de kranten moet er wel iets over Gaza in de titel staan. Kan het gewoon over muziek gaan? Uiteraard is er vrijheid van de artiest om zich te uiten geen probleem. De media lijkt ons wel moreel aan te praten dat er niet te genieten valt op een festival als we niet om het uur onze verontwaardiging uitspreken. Ik ben tegen elke vorm van geweld , vandaag, gisteren en morgen.

Het is ook wel de eerste editie dat de modale Werchterganger mij in deze mate stoort. Ik ga ondertussen lang genoeg naar verschillende festivals - vnl. RW en GMM (cf. signature), ik weet dat de sfeer op elk festival anders is. Vorige jaren heeft het mij nooit zo gestoord, maar misschien ligt het echt ook gewoon aan mij want ik was gisteren al geïrriteerd op wat gasten die een (voor mij) misplaatste moshpit wilden starten vanachter bij LP en het daarbij vooral leuk vonden om tegen omstaanders aan te botsen. Hier ook weer: ik ken het principe van een moshpit, ik sta er regelmatig mee midden in. Maar kies je momenten! Bon, da's het laatste stukje negativiteit dat jullie van mij moeten lezen dit weekend. Vanaf nu staat de muziek centraal in mijn posts!

Laatst bewerkt:
Na afloop redelijk vlot in Aarschot beland, waar de wachtrij bij de parkeerautomaat op zich meeviel, maar wel een enorme opstopping bij de slagbomen ontstond omdat verschillende mensen dachten dat parkeren gratis was. Uiteindelijk hebben een paar sterke mannen de slagbomen handmatig omhoog geholpen.
Voor iedereen is dus de boodschap dat parkeren in Aarschot niet gratis is.

In het weekend is het daar wel gratis parkeren, vandaar wsl de verwarring.

*EDIT*: ik las nu in een ander topic dat de parking in Aarschot dit jaar blijkbaar wel 24/7 betalend is tijdens de festivalperiode, al blijft het dan nog wel goedkoper (en wellicht vlotter weg geraken) dan op de parkings van het festival zelf.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread