Rock Werchter 2025

Eerste dag van deze boomer:
Als je topact van de 4 dagen niet komt ( English Teacher), dan weet je in welke toestand ik me bevond, en ik vond de line- up al indierock zwak.
5 sterren optreden: Fontaines, volgende keer head
4 sterren: Corella ( iets tussen kooks en 2 door cinema club) en keizer Iggy Pop
3 sterren: lambrini girls
2 sterren:mother mother, deftones , Heilung, Coheed en Cambria
1 ster: het publiek: als er meer sfeer is op de The towers dan op de main, dan maakt deze boomer zich terecht zorgen.

Vandaag uitkijken naar de The Scratch, Thee Sacred Souls, Jasmine 4T, bad nerves, Celeste, Arsenal en Simple Minds.
Lets rock.
Wet Leg en Warhaus passen toch perfect in je straatje als je van indierock houdt?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Mijn lijstje van gister:
1. Amyl and the Sniffers
2. Linkin Park
3. Fontaines DC

4. Grade2
5. Deftones
6. While She Sleeps (deels)

7. Charles
8. Jacob Collier (deels)
9. De La Soul (deels)

Amyl op 1, want deze performance gaat me het meest bijblijven alleszins. Mede omdat ik weet dat ik LP volgend jaar nog eens zie, maar dan vanuit het voorvak én met de madam. En mede omdat ik Fontaines in november nog maar gezien had, maar ze stellen natuurlijk nooit teleur die mannen 💚

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Als je topact van de 4 dagen niet komt ( English Teacher), dan weet je in welke toestand ik me bevond, en ik vond de line- up al indierock zwak.
4 sterren: Corella ( iets tussen kooks en 2 door cinema club) en keizer Iggy Pop
1 ster: het publiek: als er meer sfeer is op de The towers dan op de main, dan maakt deze boomer zich terecht zorgen.

Vandaag uitkijken naar de The Scratch, Thee Sacred Souls, Jasmine 4T, bad nerves, Celeste, Arsenal en Simple Minds.
Lets rock.
Ne mens vraagt zich soms af waarom je dan uberhaupt een ticket koopt😅 Als uw topact van de 4 dagen English Teacher is, kan ik u toch wel andere festivals aanraden om naartoe te gaan🙈

1: Iggy👑
2: Linkin Park
3: Corella
4: Lambrini Girls
5: Grade 2

Moment van de dag: Hele barn die mee springt bij The Passenger!

London Grammar helaas maar deels vanuit buiten meegepakt. Ook Heilung te vroeg verlaten voor goed plekje Iggy. Fontaines DC wat onder verwachting.

Top dagje zo, vond het wel te druk later op de dag! Vandaag uitkijken naar de triple header: Simple Minds, Underworld en Green Day🙌🏻.

Fontaines zoals verwacht op Werchter, strakke set, maar dit ontploft eerder op een BKS of Primavera. Wel grote opkomst en veel fanshirts, omwisselen met Deftones had wel correct geweest.
Emily was inderdaad de MVP bij Linkin Park. Maar de pauzes om haar stem te smeren halen er wel de vaart uit.

Verder gehoord van velen dat het een prima dagje was.
Beetje frustrerend ja, dat Fontaines zowel op Pukkelpop vorig jaar als RW nu niet in de buurt kwam van hun Primavera show 3 jaar geleden. Qua energie dan hè. Nochtans wel veel fans op de weide.

Ok dagje gehad, maar liep wel een beetje achter de feiten aan de hele tijd, door de enorme drukte. Ik merk dat ik de hele dag wat zenuwachtig was door looproutes. Elke anderhalve vierkante meter leek wel ingepalmd. Hopelijk vandaag qua gevoel wat beter.

Iggy wel veruit de beste van de dag.

Gisteren mijn eerste Rock Werchter ooit. Ik ben doorgaans meer fan van de zwaardere festivals (Graspop, Alcatraz,…) dus de vele niet-zwarte shirts deden het angstzweet al uitbarsten.

En rit van 2u werd er 4 door de verkeersdrukte rond de parking, maar dat was te verwachten. Eens op het terrein een korte verkenning gedaan en dan door naar Amyl om wat sfeer op te snuiven. In het rechter voorvak stonden we precies goed met een moshpitje om op te warmen. Amyl was voor mij best leuk, maar na enkele nummers had ik het wel gehad.

Daarna De La Soul, dat was middelmatig maar goed, het is eens iets anders dan ik gewoonlijk ga bekijken.

Kort Lambrini Girls meegepikt, was goed voor enkele nummers en dan bij Klub C blijven plakken bij Ezra Collective. Voor mij absoluut de ontdekking van de dag. Wat een muziek, performance en sfeer! De bedoeling was om nog een klein stukje Fontaines DC mee te pikken maar we zijn bij Ezra gebleven.

Het plan was sowieso om in Klub C te zijn bij het einde van Ezra want we wilden front row staan voor Heilung.
Voor mij een wat vreemde toevoeging op deze affiche, en het gebrek aan volk tijdens de opzet bevestigde dat ook. Ik heb ze al meerdere keren gezien, maar nog nooit van zo dicht en dat komt toch wel anders binnen. Puur genot!

Ik wilde graag nog wat Iggy en Coheed meepikken maar we kregen van vrienden de melding dat het wel erg druk begon te worden om goede plaatsen te hebben bij LP, dus meteen doorgelopen naar de Main om de headliner van de dag op te wachten. De discussie is en blijft: is het nog LP zonder Chester. Ik heb ze in hun “gloriejaren” nooit live aan het werk gezien, maar Emily’s vocals staan als een huis. Fijne performance en ditto lichtshow.

De drukte van festivalterrein naar camping/parking was wat onverwachts, maar uiteindelijk in 15 minuutjes van de parking geraakt en vlot huiswaarts gereden.

Ik heb me érg vermaakt gisteren, al deed het weer ook een duit in het zakje. Wel een pak minder bands gezien dan ik doorgaans zie, dit is mede door de compagnie maar ik vond het ook vrij lastig om vlot van het ene naar het andere podium te lopen. Een groter terrein (of minder tickets in verkoop) zouden welkom zijn.

• Leuk
Waarderingen: Heemstock1 en mattman

Lets rock.
Is toch al jaren zo? Voor de betere sfeer moet je in de Barn, KlubC of op de Slope zijn. Het is balen als een van je favo acts in de middag op de main staat. Vaak een erg gezapige sfeer tot de sub-headliner.

• Leuk
Waarderingen: phil
Dat was een eerste goeie dag!
Ik hoop dat het linkse stelling gedrocht vandaag weg is op de main. Geen idee waarom dat er staat, ontneemt wel wat zicht.

While She Sleeps was wel echt goed op dat vroege uur!

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en Louwers
Wat een heerlijk dagje, top optredens, overal de goede mensen om me heen die er ook vol voor gingen. Veel geluk mee gehad. Hopelijk trekt deze lijn zich door.

Wel grappig al die verschillende smaken en ervaringen. Voor mij was de top 3:
1. Deftones (wat een topshow, net of ze al hun lome nummers in 1 setlist hadden gegooid en dat vond ik heerlijk)
2. Coheed And Cambria (is toch wel mijn favoriete en meest bekeken band. Veel energie en de 'oude' nummers blijven het goed doen. Wel wat weinig publiek)
3. While She Sleeps (de eerste keer dat ik ze zag en ik vond het zeer aangenaam zo vroeg op de dag)

Uiteraard waren Fontaines DC, Hiqpy, Amyl, Sextile en Corella ook prima te doen.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Is dat echt de reden van de 3 lange pauzes? Want ik vroeg me dat af en zie dat vaak gebeuren maar dan ook gepaard gaan met een kledijwissel of dergelijke. Meende dit gister echter niet te zien, dus dacht al waarom doen ze dat toch…
Ze zou woensdag in Antwerpen geen woord gezegd hebben tijdens een restaurantbezoek om haar stem te sparen.

• Wow
Waarderingen: MadMandra27
Ik hoop dat het linkse stelling gedrocht vandaag weg is op de main. Geen idee waarom dat er staat, ontneemt wel wat zicht.

Volgens mij een camera ofzo maar dat het een doorn in het oog is ben ik mee eens.

Leuke gezellige dag gehad! Onverwachts Sigrid meegepikt voor wat nodige schaduw. Het was nog leuk ook, dus dat was mooi meegenomen. Linkin Park was fantastisch, echt fenomenaal.

Qua eten de quesadilla van de smaakfabriek geprobeerd --> 6/10.

Ondanks nacht met weinig slaap van de kou zin in vandaag!

Ja die leek me speciaal voor LP. Heb er enkel een cameraman in gezien tijdens hun set gisteren (voor die catwalk ofzo)

Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk hier, maar RW is toch klaar voor een Boiler-achtige stage 🙈. Dave Lambert (fijne set in de zon), Bonzai Allstars (platte retro) en vooral de Limburgse helden van Joyhauser meegepakt. Elke keer afgeladen vol en sfeer van voor tot achter. Joyhauser had de set wel heel erg aangepast aan de setting maar dat siert hun alleen maar. Heel het veel te kleine plein was mee.

Voor de rest:
- Stem naar de kl*ten meegezongen in het voorvak Fontaines dc langs de triestig voor zich uit kijkende LP fans.
- Minstens 20 keer gevraagd waar in de merchandising men mijn Bohemian FDC shirt kon kopen, zelfs €200 voor geboden voor een shirtwissel, maar helaas 😅
- Park&Bike was fijn, nergens moeten aanschuiven, prachtige fietsroute naar de wei. Enkel bewegwijzering op de terugweg was handig geweest, enkel de heenweg was voorzien van pijltjes.
- Zoals hier al aangehaald, ik mis wel "ruimte". Het was overal druk. Hiermee bedoel ik op de wei zelf. Positief dan weer is dat ik nergens lang heb moeten aanschuiven voor eten of drinken.

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en phil
Nog iemand aan het afzien op weg naar parking The Hive? Een uur over 8km. Verschrikkelijk

Ook mijn zus ondervond toch wel een logistiek drama gisteren: 12u30 vertrokken vanuit regio Brugge en pas om 18u00 op het festivalterrein. Bij vertrek: 1u om van het festivalterrein af te geraken, en 2u nodig om de parking af te kunnen rijden...

Dit jaar een late start vanwege diploma-uitreiking van onze dochter. Gelukkig werkte het verkeer vanuit Nederland redelijk mee. Voordeel van laat aankomen: lege pendelbus vanuit Aarschot, geen rij bij de ingang dus na een snelle hap gelijk achter aansluiten bij Deftones. Dat was wel even een binnenkomer, voor ons net even te zware kost om mee te beginnen.

Daarom naar de Barn, waar nog alle ruimte was om een plekje redelijk vooraan te vinden voor Iggy Pop. Dat werd gelijk een eerste hoogtepunt, met de 7-koppige band die een strakke wall of sound neerlegde voor de onvermoeibare Iggy. Wat een rock 'n roll om op je 78e nog zo'n bezield optreden te geven. Het publiek ging lekker mee, vooral bij de bekende knallers The passenger. Lust for life en I wanna be you dog. Lekker tot het einde gebleven, ook al vertrok een deel van het publiek al richting LP.

Achteraan bij Linkin Park konden we nog genoeg van het optreden meekrijgen, behalve dan als de zang aan het publiek werd overgelaten, wat op onze plek alleen bij In the end succes had. Geen idee hoe goed de sfeer vooraan was. Verder een strak optreden, wel met een aantal erg lange (minutenlange) pauzes.

Na afloop redelijk vlot in Aarschot beland, waar de wachtrij bij de parkeerautomaat op zich meeviel, maar wel een enorme opstopping bij de slagbomen ontstond omdat verschillende mensen dachten dat parkeren gratis was. Uiteindelijk hebben een paar sterke mannen de slagbomen handmatig omhoog geholpen.
Voor iedereen is dus de boodschap dat parkeren in Aarschot niet gratis is.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JP5
Ik bracht gisteren het grootste deel van de dag in het eerste linkervoorvak door, en dat was echt een treurige bedoening. Iedereen stond gewoon apathisch voor zich te staren of was met zijn gsm bezig, nul sfeer, met een pogo/moshpitloze 'Boys in the Better Land' als intriest dieptepunt. We hadden wellicht gewoon pech, want telkens ik naar de overkant en achter me keek zag ik wel springende en enthousiaste mensen. Ik heb alsnog van de shows kunnen genieten, maar ik merk gewoon dat dit bij mij heel veel wegneemt van de algehele concertbeleving. Na Deftones hield ik het dan ook voor bekeken, ik had eerder kunnen weggaan maar wilde de mooie plek niet opgeven, tegen beter weten in ...

Nog zo een vreemd voorval was dat ik tijdens het helpen van een crowd surfer tijdens While She Sleeps mijn hoedje ben kwijtgeraakt, en ik dat hoedje ook nooit meer teruggezien heb. Het viel twee seconden van mijn hoofd en het was al verdwenen, het kan dus bijna niet anders dan dat iemand die gewoon heeft weggepikt. Bizar gedrag vind ik dat, en illustratief voor de sfeer ...

Ik had dus niet de allerbeste dag, ondanks de strakke optredens. Het doet me serieus twijfelen of ik nog wel naar Werchter wil gaan, twijfels die ik al een paar jaar heb, maar ik zal vast wel weer zwichten voor de line-up 🥹

• Leuk
Waarderingen: abzurd en phil

Users who are viewing this thread