Rock Werchter 2025

Nu het hier toch over Sabrina gaat. Die dame kan wel een partijtje zingen hoor. Luister maar eens naar haar cover van 'Its Raining Men' op Primavera. Lage tonen liggen haar wel, dus als zij ooit van genre switcht en beslist om te gaan rocken is ze zeker welkom. Spijtig genoeg is haar muziek momenteel best wel meuk.

Heeft Chappel Roan een liveband, zou wel logisch zijn met haar nieuwe countryachtige nummers. Vond haar een lange tijd niet veel aan en kwam ook onsympathiek over vond ik. Laatste nummer van haar vind ik best prima en kan het veel beter luisteren als Charli XCX en Sabrina Carpenter wat ik echt verschrikkelijk vind.

• Winning
  • Geweldig
Waarderingen: Chiel en elo
Nu het hier toch over Sabrina gaat. Die dame kan wel een partijtje zingen hoor. Luister maar eens naar haar cover van 'Its Raining Men' op Primavera. Lage tonen liggen haar wel, dus als zij ooit van genre switcht en beslist om te gaan rocken is ze zeker welkom. Spijtig genoeg is haar muziek momenteel best wel meuk.
Op After midnight is er een backing track dat meeloopt... Tja voor veel mensen zal dat geen probleem zijn it's sign of the times.

• Leuk
Waarderingen: Nielso
Op After midnight is er een backing track dat meeloopt... Tja voor veel mensen zal dat geen probleem zijn it's sign of the times.
En wat is de verklaring daarvoor? Heeft de populariteit dan te maken met de persoon zelf?
Clairo is bijvoorbeeld sub bij Carpenter op BST Hyde Park en zij heeft een fantastische live band mee, die niet zomaar een doorsnee live band is, maar weldegelijk weet wat musiceren is.

En daarnaast heb je dan live on tape artiesten op dezelfde affiche - op papier weinig live meerwaarde en toch even populair, zelfs populairder bij hetzelfde publiek.

En wat is de verklaring daarvoor? Heeft de populariteit dan te maken met de persoon zelf?
Clairo is bijvoorbeeld sub bij Carpenter op BST Hyde Park en zij heeft een fantastische live band mee, die niet zomaar een doorsnee live band is, maar weldegelijk weet wat musiceren is.

En daarnaast heb je dan live on tape artiesten op dezelfde affiche - op papier weinig live meerwaarde en toch even populair, zelfs populairder bij hetzelfde publiek.
Een live on tape show kan fantastisch zijn. Zie bijvoorbeeld Tyler in de Ziggo Dome vorige maand. Zolang de vocalen maar live zijn.

Zie ik nooit op Pinkpop en Werchter belanden tbh. Voor Pukkelpop een inkoppertje. Maar die liveshow is nu ook niet echt je van het he, itt die van Chapell.
Charli XCX heeft al op RW gestaan hoor. Was een toffe show toen. Bakje vol ook, weet ik nog.

Ik snap nog steeds die hype niet zo. En op basis van de beelden van o.a. Primavera al helemaal niet echt. Lijkt muzikaal weinig om het lijf te hebben. En dat terwijl ik normaal juist wel van popmuziek hou. Wat is nou hét nummer of hét album voor mensen die haar nog niet zo kennen? Brat deed me niet zoveel.

Van de huidige grote popartiesten is het Chappell Roan en/of Billie Eilish dat je als Rock Werchter zijnde moet proberen halen. Dat 'ruikt' Schueremans ook wel (lees: dat voelt Schueremans vast ook zo aan).

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Gezien het grote aantal gratis tickets en de promo rond de zaterdag, valt die zaterdag precies echt wel zwaar tegen.

Terwijl (naar mijn bescheiden mening) dit op Pukkelpop al na enkele dagen uitverkocht zou zijn.
Valt echt goed mee hoor. Maar die laatste push is altijd de moeilijkste.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan

Users who are viewing this thread