Rock Werchter 2025

Het is hier niet meer bij te lezen met 5 pagina's per uur maar dacht dat Yungblud als horrorbeeld genoemd werd. Blijkt die nog echt geboekt te zijn haha. Vind zijn muziek wel oké maar wat een overkill van deze artiest, ongelofelijk. Zaterdag en zondag zijn magere beestjes geworden zo.
Het is horror, maar wel goed geboekt natuurlijk.

Gevestigd: LP, Green Day, Simple Minds, Deftones
vs vernieuwing met Yungblud, Sam, Noah en Olivia is toch wel in balans als je de bovenste rij pakt.
Dieper op de line up missen die namen wel, maar ze zijn niet echt dik gezaaid, Patti Smith vind ik een jammere bijvoorbeeld.
Anderzijds met London Grammar, Iggy, De La Soul, Underworld, Weezer, Beth Gibbons, Elbow, Goose, Soulwax heb je dagelijks wel een aantal bands die hun strepen in een 'vorig tijdperk' hebben verdiend.
Die balans is er juist niet. Op donderdag een groot clashfest op zaterdag & zondag nauwelijks iets om naar uit te kijken.

• Leuk
Waarderingen: phil en festirock
Hoi,

Heeft enig idee of de tickets voor de hive resort sahara nog verkocht kunnen gaan worden ?

(Wij konden ze laatst wel online zetten maar dit is weer dicht gezet.)

Alvast bedankt

Maar dat is toch super persoonlijk. Ik heb elke dag meer dan genoeg om naar uit te kijken. Misschien ligt het meer aan jouw smaak en de mismatch met het festival anno 2025? 🤷
Het is natuurlijk al tot den treure herhaalt maar wat donderdag te veel heeft zondag te weinig en omgekeerd bijvoorbeeld. Vrijdag en zaterdag is/was van alles wat.

Maar dat is toch super persoonlijk. Ik heb elke dag meer dan genoeg om naar uit te kijken. Misschien ligt het meer aan jouw smaak en de mismatch met het festival anno 2025? 🤷
Tuurlijk deels persoonlijk. Maar ben niet bepaald de enige. En in 2024 (of de jaren daarvoor) was dit niet het geval. Voor het eerst in 25 jaar (!) dat ik op zater- en zondag geen enkele must see heb.

• Leuk
Waarderingen: phil en Jo &Sky
Het is veel te veel themadagen, zoals Paddy zegt, donderdag weet je niet waar lopen en op zondag is er bij wijze van spreken geen gitaar te bespeuren.

Dit moeten ze in de toekomst toch zien te vermijden.

YUNGBLUD die KOL vervangt allemaal goed en wel, maar wat ik mij afvraag is waar die parkingtickets blijven!
Heeft iemand hier een idee van?

Zolang het zonneke schijnt die 4 dagen zal ik me zoiezo weer heerlijk amuseren.
Do & vrij heel veel om te zien voor mij.
Zaterdag uitkijken & aftellen naar Sam F en zondag uitkateren en me laten verrassen door Olivia gok ik.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Weet dat het voor de popfans waarschijnlijk omgekeerd is. Met de namen die er staan heb je weer een goede editie naar de normen. Een andere verdeling had beter geweest voor het evenwicht per dag.

Al is deze indeling ideaal voor mijn ouder wordende knoken dat het stevig begint en rustig eindigt 😂

Nee sorry. Ik denk dat we toch wel objectief kunnen stellen dat dit het minst gebalanceerde affiche in jaren is? Met alle gitaren in de eerste dagen en alle pop aan het einde. Omdat ik een brede smaak heb kom ik nog wel een eind maar zondag is ook voor mij echt een hele taaie dag om door te komen. Het zal allemaal goede redenen hebben qua boekingen maar dit is niet wat Werchter normaal kan klaar spelen

In mijn ogen is dit een totale minachting naar de fans van Kings of Leon. Toegegeven, het is op deze termijn bijna niet meer goed op te vangen maar ik mag toch hopen dat Yungblud een forse bezuiniging is en dat dit dus in geen geval nog een ticket rechtvaardigt dat net zo duur is als voor de cancel.

Het zou het festival sieren als ze tickethouders de mogelijkheid aanbieden om het ticket terug te geven. Maar dit gaat nooit gebeuren en ik denk dat dit nu de definitieve druppel is voor mij van het nog bereid zijn om een dagticket voor een festival te kopen.

maar zondag is ook voor mij echt een hele taaie dag om door te komen
Met Goose, Bolis, Soulwax en Rufus achter elkaar nochtans echt een top dansfeest dat klaar staat. Maar soit, het blijft een eeuwige discussie hier. Wie niet van dance of hedendaagse pop houdt zal het ongetwijfeld minder naar zijn zin hebben, maar ik kijk er alvast naar uit om dansend richting Olivia te gaan. Evenzeer als ik uitkijk om donderdag en vrijdag goed te moshen.

• Leuk
Waarderingen: Louwers en Tinus101
Even iets anders: hoe zijn The Backseat Lovers live? Want luistert wel lekker weg, maar wil wel beetje enthousiaste/interactieve set zien liefst

Lijkt me een prima vervanger Yungblood. En past helemaal bij de rest van die dag. Snap ook niet dat mensen bands als Muse opperden, weet je wel wat die kosten? Eventueel zou voor mij Matt Beringer een mooie vervanger zijn geweest, maar dat is misschien te gewaagd voor die dag (qua mixen met de rest van de poppy dag).

Maar ik heb weer geen spijt dat wij er met onze hele groep voor het eerst in 28 jaar niet bij zijn. We gaan op die zaterdag met de hele groep (man of 20) een bbq houden en keihard goede muziek draaien.
Een mens zou denken dat ze dat kunnen betalen he, met zo een prijzen aan bier

• Haha
Waarderingen: Timmetje
Poh, was de azijn in de aanbieding?

Met KOL was werd er veelal gezegd dat het een top affiche was en zonder KOL is het ineens niets meer.

Die zaterdag staan er ook gewoon nog Elbow, Raye, Damiano David, Bright Eyes, Beth Gibbons, No Fun en Gurriers. Daar moet toch een aardige route te lopen zijn?

En ja die zondag is veel pop. Maar staan met Wunderhorse (als ze normaal spelen) Finneas, Foster, Goose, Soulwax, 2 many dj’s, en Rufus du sol ook genoeg dingen om een leuke zondag mee te hebben.

Als je echt alleen rock leuk vind is een ander festival waarschijnlijk passender. Je moet ook wat jeugd gaat trekken als je een beetje future proof festival wilt. Een festival moet ook gewoon mee met zijn tijd. Als ik sommige reacties lees snap ik echt niet dat je nog gaat.

Users who are viewing this thread