Rock Werchter 2025

Een act boeken als afsluiter/headliner en er dan opeens iets boven plaatsen zou denk ik nog meer schade opleveren, dat geeft echt het verkeerde beeld naar artiesten. Daarnaast zou sam fender waarschijnlijk gewoon cancellen wegens contractbreuk.
Les voor de toekomst, zeg gewoon "headliner" ipv "afsluiter" en dan heb je dat probleem niet, ze hebben al vaak genoeg co-headliners geboekt die nog veel groter dan Sam Fender zijn (System of a Down - Linkin Park bijv.)

• Leuk
Waarderingen: Piranha43
Een act boeken als afsluiter/headliner en er dan opeens iets boven plaatsen zou denk ik nog meer schade opleveren, dat geeft echt het verkeerde beeld naar artiesten. Daarnaast zou sam fender waarschijnlijk gewoon cancellen wegens contractbreuk.
Weer eens een andere reden om te cancelen dan de gebruikelijke…

• Verdrietig
Waarderingen: Mark's Kal
Desgevallend gaat men uiteraard op voorhand onderhandelen of Fender daarmee akkoord zou gaan.

Maar vergeet niet dat dit nog altijd een commerciële organisatie is en geen liefdadigheidsinstelling.
Men zal in eerste plaats de rekening maken in welke mate een grote (sub-)headliner nog nodig is om extra tickets te kunnen schuiven.
Is het financieel niet meer nodig, dan kan je perfect gaan voor een b-act.

Kort dag? Ja, maar niet zo kort als dat het morgen al Rock Werchter is.
Als je genoeg duiten op tafel wil leggen, dan is veel mogelijk.

• Leuk
Waarderingen: Vicarious
Is het voor Muse zo erg om als voorlaatste te spelen? Het is geen booking vooraf maar gewoon een last minute oplossing. Zolang het maar oplevert wat het anders oplevert denk ik dan? Tuurlijk is Muse groter als Fender maar ze beseffen daar toch ook dat een switch moeilijk gaat?

Ik weet niet in hoeverre Rock Werchter ook rekening houdt met Pinkpop wat betreft Muse. Dan gaat voor Pinkpop ook een beetje de exclusiviteit van Muse weg als Werchter hen ook strikt. Ik ga nog steeds uit van een ander scenario.

Zou imo echt enorm pijnlijk zijn voor het imago van Rock Werchter als zij zouden moeten schuiven met acts of met Oscar and the Wolf afkomen terwijl Mad Cool en NOS Alive met een band als Muse afkomen.
Die andere twee festivals hadden nog geen headliner.

Nog een optie, van de zovelen die ik geef: Elbow naar het hoofdpodium en James Blake in the Barn? Hij speelt op 4 juli nog in Zwitserland en daarna pas op 22 juli gaat hij naar Singapore.

• Verdrietig
Waarderingen: Mr. Y
Isn't LCD Soundsystem a possibility? At best they'll move Elbow to the main, Maribou to the front and then LCD Soundsystem as the big barn closer!

Otherwise I can see Nothing But Thieves happening too, they are doing a festival tour and will not play in Benelux for the whole of 2025. They have a lot of loyal fans and good contacts with Rock Werchter!
That would be Epic. Especially as WE LOVE GREEN just announced they're only playing a 70min set as the sunday night headliner which is a new low

• Leuk
Waarderingen: jamesmurphy
Ik kan me Muse gewoon niet voorstellen als ze overdag optreden. Maar misschien lossen ze het probleem op door de kleine Sam als headliner te laten optreden en Muse daarna een late-night special te laten doen. 😉

Ik kan me Muse gewoon niet voorstellen als ze overdag optreden. Maar misschien lossen ze het probleem op door de kleine Sam als headliner te laten optreden en Muse daarna een late-night special te laten doen. 😉
21:00-22:30 zou ik nu niet echt overdag noemen 😅

• Leuk
Waarderingen: Paddy

Users who are viewing this thread