Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Weet niet wat voor een monstergeheugen jij hebt, maar ik kom bij de meerderheid van mijn bezochte concerten inmiddels niet meer verder dan "ohja, dat was gaaf" en dan film ik ook nauwelijks bij de concerten...
Ik spreek voor alle duidelijkheid niet voor mijzelf, maar het antwoord is nochtans simpel: Instagram (en/of andere sociale media).
Men is niet bezig met het moment, maar wel om zogenaamde exclusieve momenten vast te leggen op camera met als enige reden om die achteraf te kunnen delen met de volgers.
Statussymbool. Likes. Waardering.
Heb zo een ex collega ook. Gaat naar Werchter, maar ik ben 100 percent zeker dat ik die daar nooit zal tegenkomen.
Want achteraf krijg je op Instagram een hoop foto's te zien van eten, drinken en VIP lokaties waarvan ik zelfs niet weet waar ze zich precies bevinden.
Instagram is het enige wat telt, niet de muziek of de concerten.
Ik spreek voor alle duidelijkheid niet voor mijzelf, maar het antwoord is nochtans simpel: Instagram (en/of andere sociale media).
Men is niet bezig met het moment, maar wel om zogenaamde exclusieve momenten vast te leggen op camera met als enige reden om die achteraf te kunnen delen met de volgers.
Statussymbool. Likes. Waardering.
Heb zo een ex collega ook. Gaat naar Werchter, maar ik ben 100 percent zeker dat ik die daar nooit zal tegenkomen.
Want achteraf krijg je op Instagram een hoop foto's te zien van eten, drinken en VIP lokaties waarvan ik zelfs niet weet waar ze zich precies bevinden.
Instagram is het enige wat telt, niet de muziek of de concerten.
Ik zoek nog wat invulling voor de rest van de zaterdag.
Almost Monday, Amenra, Kings of Leon en Sam Fender staan sowieso al op mijn lijstje.
Hebben jullie nog tips voor bands die ik absoluut niet mag missen?
Beth Gibbons en Raye en evt Elbow zou je er nog bij kunnen doen. Raye heb ik vorig jaar op de marquee in PKP gezien en was heel goed. Heel sympathieke jongedame met een meesterlijke stem, een show band met blazers en mooie verhalen om te vertellen als intermezzo. Ice cream man is één van de vele hoogtepunten in haar set.
Denk niet echt dat dat leeftijdsgebonden is. Bij voldoende shows geweest waar er ook een hoop 40+'ers en grijze bolletjes de hele show stonden te filmen.
Lijkt mij vooral een opmerking om wat tegendraads te zijn. Natuurlijk zal je dit ook zien bij wat ouder volk maar het is gewoon niet te vergelijken tegenover de jonge generaties. Het is ook niet zo bizar wetende dat generatie Z met de telefoon in de hand is geboren en hun populariteit wordt bepaald aan de hand van TikTok en Instagram.
Lijkt mij vooral een opmerking om wat tegendraads te zijn. Natuurlijk zal je dit ook zien bij wat ouder volk maar het is gewoon niet te vergelijken tegenover de jonge generaties.
Nou zeg, er wordt hier wel flink een hele generatie afgekraakt. En nee ik voel me niet aangevallen want ben zelf ook allang de 30 gepasseerd... Maar af en toe een filmpje maken moet best kunnen, vind het altijd leuk dat ik deze in mijn google fotos herinneringen terugzie. Maar dat is max 2 of 3 korte filmpjes per artiest, geen hele shows natuurlijk
Ik maak vaak nog wel een foto na afloop als de band op een rijtje staat voor een buiging naar het publiek. Tussendoor een liedje filmen om naar m’n moeder te sturen. That’s it.
En er zit ook natuurlijk nog wel een verschil in hoe je filmt. Als je een stabiele hand hebt, dan hoef je alleen in het begin even een paar tellen de camera goed te zetten en dan kan je alsnog de rest van het nummer gewoon mee beleven zonder op je telefoon te kijken
Lijkt mij vooral een opmerking om wat tegendraads te zijn. Natuurlijk zal je dit ook zien bij wat ouder volk maar het is gewoon niet te vergelijken tegenover de jonge generaties. Het is ook niet zo bizar wetende dat generatie Z met de telefoon in de hand is geboren en hun populariteit wordt bepaald aan de hand van TikTok en Instagram.
Hoezo uberhaupt vergelijken, laat mensen gewoon genieten van muziek. De keren dat ik me heb gestoord aan iemand die het hele concert met een telefoon in de lucht stond was het een vent van boven de 50 net een flipflop-hoesje. Even aantikken of ergens anders gaan staan helpt ook al.
Reken maar van wel bij Olivia. Het staat zelfs in de recensie van haar sportpaleis concert vermeld ("Hordes meisjes met veel paars en glitter dus aan de merchandising, selfies met de vriendengroep vooraf en continu oplichtende smartphoneschermen tijdens het concert. Beeldmateriaal voor vele Instagramstories en TikToks die de komende dagen zullen circuleren. Om nog maar te zwijgen over de smartphones van enthousiaste mama’s en fiere papa’s in de zaal, die overuren draaien.")
80% van de tijd sta ik tijdens een concert met een pint in mijn hand. Mijn telefoon is dan het laatste van mijn zorgen. Er is zeker een verschil tussen generaties.
80% van de tijd sta ik tijdens een concert met een pint in mijn hand. Mijn telefoon is dan het laatste van mijn zorgen. Er is zeker een verschil tussen generaties.
Maar jij bent niet representatief voor je hele generatie. Er zijn zat 40+'ers die wel de hele show staan te filmen of te ouwehoeren. Net zoals er zat jongeren zijn die dansen en meezingen en van een concert genieten.
Heb ook maar eens een sporenboekje gemaakt, ik ga wel enkel op zondag (toch even andere dagen ook eens bekeken).
Donderdag: Julia Wolf - Corella - Sigrid - Alessi Rose - English Teacher - London Grammar - Linkin Park
Vrijdag: Pvris/Dikke/Sylvie Kruesch (gevoel laten bepalen) - Wet Leg - BAD NERVES - Weezer - Arsenal - Lola Young/Simple Minds (moeilijke keuze) - Green Day
Zaterdag: Jacoténe - almost monday - Goldband - Damiano David - Raye - Kings of Leon - Sam Fender
Zondag: Dasha - Remy Bond - David Kushner/Shaboozey (dan bepalen) - Pommelien Thijs - GOOSE - Gracie Abrams - Noah Kahan - Olivia Rodrigo - 2 Many DJ's
Maar jij bent niet representatief voor je hele generatie. Er zijn zat 40+'ers die wel de hele show staan te filmen of te ouwehoeren. Net zoals er zat jongeren zijn die dansen en meezingen en van een concert genieten.
Het gillen en hysterisch doen is naar mijn mening ook niet van deze tijd. 20 jaar geleden was dat hetzelfde bij Britney Spears, nu bij Olivia Rodrigo. Filmen is ook niet een generatiedingetje aangezien iedereen een telefoon heeft en bijna iedereen wel verslaafd is aan een vorm van sociale media, of dat nou tiktok is voor jongeren of facebook bij 40+ers
Het gillen en hysterisch doen is naar mijn mening ook niet van deze tijd. 20 jaar geleden was dat hetzelfde bij Britney Spears, nu bij Olivia Rodrigo. Filmen is ook niet een generatiedingetje aangezien iedereen een telefoon heeft en bijna iedereen wel verslaafd is aan een vorm van sociale media, of dat nou tiktok is voor jongeren of facebook bij 40+ers
Niet te vergeten dat dit forum ook een vorm van Social media is. En als ik zie hoeveel sommige hier kunnen plaatsen, denk ik niet dat de werkgever daar heel blij van wordt.
Niet te vergeten dat dit forum ook een vorm van Social media is. En als ik zie hoeveel sommige hier kunnen plaatsen, denk ik niet dat de werkgever daar heel blij van wordt.
En ik snap je punt, maar er zit nog wel een verschil tussen op een redelijk intellectueel niveau discussiëren over gezamenlijke passies of totaal inhoudloos een nummer playbacken en dat de weide wereld in slingeren en van jezelf vinden dat je heel interessant bezig bent.
Natuurlijk niet. Dat heb ik ook nooit beweerd. Ik heb ook nooit een specifieke groep geviseerd, ga maar na. Kunnen we wel gewoon vaststellen dat er vandaag de dag ontzettend veel gefilmd wordt tijdens optredens? Ik heb daar mijn gedacht over, en heb er - los van enkele korte momenten tijdens een concert - ook nul begrip voor. That's it.