Rock Werchter 2025

Ik zoek nog wat invulling voor de rest van de zaterdag.
Almost Monday, Amenra, Kings of Leon en Sam Fender staan sowieso al op mijn lijstje.
Hebben jullie nog tips voor bands die ik absoluut niet mag missen? 😄

Goose is live anders wel fantastisch. Zeker hun non-stop shows.
En het is ook niet iets dat ik elke dag zou opzetten op spotify.
Moet zeggen dat ik het zelfs op Spotify nog wel te pruimen vind. Nu ik dit en de andere reacties lees komt ie toch wel op mijn lijstje van die dag om in ieder geval een kans te geven.

Verwachten jullie een volle Barn? Er staat natuurlijk niet veel spannends tegenover met Dean Lewis.

Almost Monday, Amenra, Kings of Leon en Sam Fender staan sowieso al op mijn lijstje.
Gurriers en Elbow!

Ik ga blijven manifesteren voor Cymande. Nooit in geen 100 jaar gedacht dat RW dit zou boeken maar zie. Misschien wel de oudste naam op de lineup (naast Iggy dan) en een band die een heel groot publiek verdient.

Raye sowieso niet te missen, live echt belachelijk goed maar dat weet je vast wel al. En dan nog Wisp (shoegaze), Beth Gibbons (melancholisch maar ook heel meeslepend) en Bright Eyes (check zeker eens het album I'm Wide Awake, It's Morning).

Laatst bewerkt:
Onlangs bij Lenny Kravitz in het Sportpaleis. Letterlijk 3/4 van de aanwezigen die de grote hits filmden. Of beter gezegd andere mensen filmden die andere mensen filmden die het podium filmden. 🤷

Had je zoveel bier op dat je niet eens kon tellen of het er 3 of 4 waren??

(Bovendien is het niet heel veel). 😉

Laatst bewerkt:
En zo gaat volgens mij echt die hele zondag zijn op de main, de horror.

Moet zeggen dat ik het in de jaren dat ik naar RW ga nog niet als heel erg storend heb ervaren, al heeft dat misschien ook te maken met de acts die ik op zoek. Hoop dat het zo blijft maar met de TikTok generatie die nu ook richting de festivals komt heb ik er een hard hoofd in.

Het ergste wat ik heb meegemaakt was trouwens afgelopen jaar bij Linkin Park in Parijs, stond er een gozer naast/achter me letterlijk elk nummer te filmen. Na afloop van het concert eerst een preek gegeven, maar toch ook gelijk wat van die filmpjes laten sturen naar me en regelmatig terug gekeken 😂
Maar wat heb je er in hemelsnaam aan om terug naar die filmpjes te kijken? Je neemt het moment toch in je op? Tot enkele jaren geleden was het ook onmogelijk. Ik begrijp het niet en zal het nooit begrijpen. Overlaatst in Tourcoing ook bij Sylvie Kreusch. Een intiem nummer, enkel met Nina Kortekaas aan toetsen. Intens. Ze kijkt op een bepaalt moment recht in door het midden van de zaal terwijl ze zingt, echt vóór het publiek. Haalt er daar recht voor haar neus wel ene zijn gsm boven zeker??? Wat BEZIELT een mens om dat op zo'n moment te doen? Niemand kan het me uitleggen.

Ik sta niet hele shows te filmen maar vaak bij elke show (niet elk nr!) wel een klein stukje. Leuk om te bewaren. :)
Maar ik soms ook. Ik vind het normaal dat je soms wat gebruikt maakt van de mogelijkheden die er nu zijn. Al was het maar voor een stukje van een nummer dat één van m'n kinderen graag hoort. Maar werkelijk ieder nummer of het halve optreden, en gewoon bij wijze van spreken het ganse concert bekijken met je telefoon omhoog, man wat heb je daaraan?? En je stoort anderen... Ik vind het zonde voor Olivia, een steengoede artieste die ik graag in 'normale' sfeer had bekeken...

Maar ik soms ook. Ik vind het normaal dat je soms wat gebruikt maakt van de mogelijkheden die er nu zijn. Al was het maar voor een stukje van een nummer dat één van m'n kinderen graag hoort. Maar werkelijk ieder nummer of het halve optreden, en gewoon bij wijze van spreken het ganse concert bekijken met je telefoon omhoog, man wat heb je daaraan?? En je stoort anderen... Ik vind het zonde voor Olivia, een steengoede artieste die ik graag in 'normale' sfeer had bekeken...
Het is nog maar de vraag of het bij Olivia gebeurt. Niet elke popshow is een zee van telefoons gelukkig. :)

• Leuk
Waarderingen: Shuliv

Weet niet wat voor een monstergeheugen jij hebt, maar ik kom bij de meerderheid van mijn bezochte concerten inmiddels niet meer verder dan "ohja, dat was gaaf" en dan film ik ook nauwelijks bij de concerten...

Users who are viewing this thread