Rock Werchter 2025

Hello everyone!

If anyone here is interested... I have created a RW 2025 Spotify Playlist featuring the current setlists of the bands I'm planning to watch at Werchter this year (you'll notice I like big guitars 😁).

More than 32 hours of music and happiness for the ears, good listening and see you soon on the plain!

Cheers (Click on the Spotify logo below to access it)

Zulk publiek verpest voor mij echt een concert ervaring als ze constant schreeuwen en honderden mobiele telefoons voor je.
Luid en enthousiast meezingen vind ik echt heel leuk. Echter meeTIEREN en - vooral - dat constant filmen vind ik hemeltergend. Ik ben een progressief persoon en per definitie tégen teveel regels, maar dit mogen ze van mij echt verbieden. Het is een echte pest. En dan spreek ik niet over een opname van 2 minuten maken terwijl je favoriete nummer gespeeld wordt.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Luid en enthousiast meezingen vind ik echt heel leuk. Echter meeTIEREN en - vooral - dat constant filmen vind ik hemeltergend. Ik ben een progressief persoon en per definitie tégen teveel regels, maar dit mogen ze van mij echt verbieden. Het is een echte pest. En dan spreek ik niet over een opname van 2 minuten maken terwijl je favoriete nummer gespeeld wordt.
En zo gaat volgens mij echt die hele zondag zijn op de main, de horror.

Moet zeggen dat ik het in de jaren dat ik naar RW ga nog niet als heel erg storend heb ervaren, al heeft dat misschien ook te maken met de acts die ik op zoek. Hoop dat het zo blijft maar met de TikTok generatie die nu ook richting de festivals komt heb ik er een hard hoofd in.

Het ergste wat ik heb meegemaakt was trouwens afgelopen jaar bij Linkin Park in Parijs, stond er een gozer naast/achter me letterlijk elk nummer te filmen. Na afloop van het concert eerst een preek gegeven, maar toch ook gelijk wat van die filmpjes laten sturen naar me en regelmatig terug gekeken 😂

Dat is wel het fijne van een Lowlands zonder dagjes mensen. Paar jaar geleden bij Billie Eilish weinig van dat publiek. Omdat ze het niet waard vinden er een weekend kaart voor te kopen.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
En zo gaat volgens mij echt die hele zondag zijn op de main, de horror.

Moet zeggen dat ik het in de jaren dat ik naar RW ga nog niet als heel erg storend heb ervaren, al heeft dat misschien ook te maken met de acts die ik op zoek. Hoop dat het zo blijft maar met de TikTok generatie die nu ook richting de festivals komt heb ik er een hard hoofd in.

Het ergste wat ik heb meegemaakt was trouwens afgelopen jaar bij Linkin Park in Parijs, stond er een gozer naast/achter me letterlijk elk nummer te filmen. Na afloop van het concert eerst een preek gegeven, maar toch ook gelijk wat van die filmpjes laten sturen naar me en regelmatig terug gekeken 😂
Ook een van de redenen dat ik de zondag in de ochtend naar huis ga, verder is er geen een artiest die dag die mij kan laten blijven. Wel heel jammer, maar woensdag Green day in Amsterdam en vanaf donderdag ochtend 3 dagen Werchter is ook wel meer dan prima.

Denk niet echt dat dat leeftijdsgebonden is. Bij voldoende shows geweest waar er ook een hoop 40+'ers en grijze bolletjes de hele show stonden te filmen.

Onlangs bij Lenny Kravitz in het Sportpaleis. Letterlijk 3/4 van de aanwezigen die de grote hits filmden. Of beter gezegd andere mensen filmden die andere mensen filmden die het podium filmden. 🤷

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ook een van de redenen dat ik de zondag in de ochtend naar huis ga, verder is er geen een artiest die dag die mij kan laten blijven. Wel heel jammer, maar woensdag Green day in Amsterdam en vanaf donderdag ochtend 3 dagen Werchter is ook wel meer dan prima.
Maar je hebt al een weekendkaart.... waarom dan niet gewoon dat terrein opgaan en kijken of je je kan laten verrassen?

• Leuk
Waarderingen: roluf en swissepfan
Maar je hebt al een weekendkaart.... waarom dan niet gewoon dat terrein opgaan en kijken of je je kan laten verrassen?
Is toch gewoon een extra dag kosten maken ook op eten en drinken en alles? Of een dag extra verlof/vermoeid op maandag. Als ze die dag dan zo eenzijdig programmeren is het niet gek dat mensen die niks met pop of elektronisch een dag eerder weggaan toch.

Zelf ook de dag waar ik veruit het minst naar uitkijk, maar goed, zal me alsnog prima vermaken bij o.a. Rüfüs Du Sol en Wunderhorse.

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Festivalgek
Denk niet echt dat dat leeftijdsgebonden is. Bij voldoende shows geweest waar er ook een hoop 40+'ers en grijze bolletjes de hele show stonden te filmen.
Alleen als je zo'n flip case op je telefoon hebt! En je lettertype op standje 9000 omdat je t anders zonder bril niet kan lezen.

Zelf ook de dag waar ik veruit het minst naar uitkijk, maar goed, zal me alsnog prima vermaken bij o.a. Rüfüs Du Sol en Wunderhorse.

Qua programma geld dit ook voor mij. Maar ik denk dat die focus gewoon naar andere dingen gaat.

Kijken of er nog een hoekje of kraampje is dat ik de eerste dagen gemist heb met aparte merch, drank of food. Meer rusten en gesprekken voeren. Misschien een act proberen die totaal buiten mijn straatje ligt. Wat langer bij de speciaalbieren bar blijven kleven. Hopen op een fijn zonnetje en je dan nestelen op het gras of bij de slope. Desnoods buiten het festival terrein even lekker struinen. En als ik ergens tussen 15:00 en 18:00 echt geen beter alternatief heb, pak ik de F1 race op Silverstone wel even mee op de telefoon...

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: roluf en Timmetje
En als ik ergens tussen 15:00 en 18:00 echt geen beter alternatief heb, pak ik de F1 race op Silverstone wel even mee op de telefoon...
Nog niet eens zo'n gek idee, maar laat dat nou net die paar uurtjes zijn dat ik wél wat wil zien met Wunderhorse en Foster The People.

Verder eens met je bericht, ik vind die dag wel andere manieren om me te vermaken als de muziek niet m'n ding is. Helemaal als het zonnetje lekker schijnt kan ik alsnog genieten van zo'n festivaldag.

Users who are viewing this thread