Rock Werchter 2025

Vorige keer Iggy was het wel aan het gieten, is nog altijd een van de redenen waarom het er zo snel retevol was volgens mij. Al zal het sowieso wel tegen het begin volzet zijn, lijkt me.

Voorvak Sam Fender zal snel vol staan. Het is niet omdat het niet uitverkocht is, dat hij geen fans heeft. Zeker na succesvolle passage vorige keer op de weide. Rustig een biertje en plasje lijkt me geen goed idee. Nog een mooi plaatsje vinden vlak achter de voorvakken, dat moet zeker wel nog lukken.

Het is te lang geleden dat ik op RW was om het deftig te kunnen inschatten, maar... wat denken jullie: Zou ik na KoL op mijn gemak even naar toilet kunnen, biertje gaan halen en dan richting voorvak voor Sam Fender? Of zou het zelfs voor Sam Fender al vol staan op dat moment?
Ik zou iets eerder na Toilet gaan, want dat is erg druk na een optreden, dan heb je misschien nog kans, maar vaak zitten ze vakken echt wel vol tegen het einde….wij staan altijd rechts, en ook aan die kant helaas

And Deftones clashes with Iggy Pop. I want to see Iggy again (maybe now is the last chance), but I've never seen Deftones. Anyone have experience with the latter? Am I doing stupid things if I skip this and go for Iggy? Kind of a bummer.
It's definitely a tough one. Im not a big nu metal fan either but Deftones are great. Seen them a few times in last few years and it's been Unreal. Iggy though is one of the great frontmen. Depends how close you want to get to really. You can see Deftones and still see 50mins of Iggy. Even outside the barn last year it was pretty good with the big screens. Ill probably do that but I am seeing Iggy twice more this year...

• Leuk
Waarderingen: mattman
Vorige keer Iggy was het wel aan het gieten, is nog altijd een van de redenen waarom het er zo snel retevol was volgens mij. Al zal het sowieso wel tegen het begin volzet zijn, lijkt me.
Correct. Ik was op weg naar een Barn die nog erg leeg was door leegloop van het concert ervoor. Even voor de zekerheid naar het toilet. Aansluiten in de rij. Eindelijk aan de beurt en het water kwam niet alleen bij mij vandaan. Mensen renden naar de Barn die binnen een paar minuten vol zat. Iggy gemist

2023 was de keuze vooraf; Aurora checken of op tijd naar Iggy. Op het terrein met al flink wat bier op eerst Sam Fender van een afstandje gaan kijken, beetje nabespreken en daarna toch maar richting Iggy. Met metgezellen alvast naar binnen, ik nog ff zeiken en bier halen. En ja hoor... rode kruizen. Oei en daar sta je dan met een cuphouder vol bier. Toen nog maar een stuk van het einde van Aurora meegepakt, al die bieren opgedronken want ja voordat ik die anderen zien is het al dood, en daarna zo lam als een garnaal helemaal opgegaan in Royksopp.

Zo kan het ook gaan, mooie avond gehad! 😅

Iggy Pop was echt insane, de energie in die tent toen ook fantastisch. De bassiste had erna nog lovende woorden op social media gezet. Om die reden moet het voor mij dit jaar ook niet nog eens en kan ik Deftones gaan zien. Die show van 2023 kan qua gevoel gewoon niet overtroffen worden
Dat gevoel heb ik ook. Op deze manier neig ik ook naar Deftones. Een pluspunt is dat ik zo Coheed and Cambria nog kan zien voor Linkin Park.

Deftones is overigens al van 2006 dat ik ze gezien heb en Coheed and Cambria van 2010 (van beide shows weet ik eigenlijk niets meer). Iggy Pop, ondanks dat het misschien de laatste keer is dit jaar, gezien in 2016 en dus ook in 2023.

Dat is mijn redenering nu, maar het festival is nog bijna drie maanden :)

2023 was de keuze vooraf; Aurora checken of op tijd naar Iggy. Op het terrein met al flink wat bier op eerst Sam Fender van een afstandje gaan kijken, beetje nabespreken en daarna toch maar richting Iggy. Met metgezellen alvast naar binnen, ik nog ff zeiken en bier halen. En ja hoor... rode kruizen. Oei en daar sta je dan met een cuphouder vol bier. Toen nog maar een stuk van het einde van Aurora meegepakt, al die bieren opgedronken want ja voordat ik die anderen zien is het al dood, en daarna zo lam als een garnaal helemaal opgegaan in Royksopp.

Zo kan het ook gaan, mooie avond gehad! 😅

Die Royksopp show had je anders gemist & die was echt dikke dikke prima 👌

• Leuk
Waarderingen: swissepfan en BeWario
Weet nog dat die barn stampesvol zat bij Iggy. Om de een of andere manier via een open zij ingang naar binnen geraakt 10 minuten voor aanvang

• Haha
Waarderingen: Raoul
Mijn spoorboekje uitgetekend. Kan nog wat veranderen, maar momenteel ziet het er zo uit (vet = zeer graag zien):

Donderdag:

14.10 u. – 15.10 u. While She Sleeps (Main Stage)

15.10 u. – 15.45 u. Corella (The Slope)

15.50 u. – 16.50 u. Amyl and the Sniffers (Main Stage)

16.50 u. – 17.25 u. Lambrini Girls (The Slope)

17.30 u. – 18.30 u. De La Soul (Main Stage)

18.30 u. – 19.10 u. English Teacher (The Slope)

19.15 u. – 20.15 u. Fontaines D.C. (Main Stage)

21.15 u. – 22.30 u. Deftones (Main Stage)

22.30 u. – 23.25 u. Coheed and Cambria (The Slope)

23.30 u. – 01.00 u. Linkin Park (Main Stage)

Jammer om te missen: Iggy Pop, Heilung, London Grammar, Sigrid, Grade 2

Vrijdag:

13.10 u. – 13.35 u. The Scratch (The Slope)

13.40 u. – 14.25 u. Sylvie Kreusch (Main Stage)

15.00 u. – 16.00 u. Wet Leg (Main Stage)

16.00 u. – 16.35 u. Bad Nerves (The Slope)

16.40 u. – 17.40 u. Weezer (Main Stage)

18.05 u. - 19.05 u. Warhaus (The Barn)

20.25 u. – 21.55 u. Simple Minds (Main Stage)

22.05 u. – 23.20 u. Underworld (The Barn)

22.55 u. – 01.15 u. Green Day (Main Stage)

Jammer om te missen: Caribou, Fat Dog, Lola Young, Celeste

Zaterdag:

13.00 u. – 13.30 u. Jacoténe (The Barn)

13.35 u. – 14.05 u. Almost Monday (The Slope)

14.00 u. – 14.50 u. Bright Eyes (The Barn)

15.35 u. – 16.35 u. Amenra (The Barn)

17.25 u. – 18.35 u. Beth Gibbons (The Barn)

19.35 u. – 21.05 u. Elbow (The Barn)

21.00 u. – 22.30 u. Kings of Leon (Main Stage)

22.30 u. – 23.25 u. Wisp (The Slope)

23.30 u. – 01.00 u. Sam Fender (Main Stage)

Jammer om te missen: Maribou State, Cymande, Gurriers

Zondag:

13.00 u. – 13.30 u. Dasha (Main Stage)

15.00 u. – 15.40 u. Wunderhorse (KluB C)

15.35 u. – 16.35 u. Pommelien Thijs (Main Stage)

16.40 u. – 17.40 u. Foster the People (KluB C)

17.40 u. – 18.40 u. Goose (The Barn)

18.40 u. – 19. 40 u. Bolis Pupul (KluB C)

19.40 u. – 20.40 u. Soulwax (The Barn)

21.40 u. – 23.10 u. Rüfüs du Sol (The Barn)

23.15 u. – 00.45 u. Olivia Rodrigo (Main Stage)

00.50 u. – 01.35 u. 2manydjs Rock Werchter 50 (Main Stage)

Jammer om te missen: Gracie Abrams

Almost Monday en Corella stonden eerst niet op mijn lijst, maar lijken op YouTube beter dan dat ze op Spotify klinken. Dat is ook met Coheed and Cambria het geval eigenlijk.

Een aantal zaken jammer om te missen, maar eigenlijk is mijn spoorboekje nog nooit zo duidelijk/logisch geweest, het tijdschema van de organisatie was mij gunstig gezind. Iggy Pop, Caribou, Fat Dog en Cymande doen het meeste pijn.

Eerlijk gezegd zijn er voor mij minder namen waarvoor ik zeer hyped ben ten opzichte van vorige editie. Toen was ik toch zéér enthousiast over tentnamen als PJ Harvey, Slowdive, Eefje de Visser, Archive, dEUS, Michael Kiwanuka en Jane's Addiction. Maar goed, zulke namen touren nu eenmaal minder dit jaar. Begrijp me echter niet verkeerd, deze editie heeft ook een sterk programma en ik kijk er al enorm naar uit!

Mijn spoorboekje uitgetekend. Kan nog wat veranderen, maar momenteel ziet het er zo uit (vet = zeer graag zien):

Donderdag:

14.10 u. – 15.10 u. While She Sleeps (Main Stage)

15.10 u. – 15.45 u. Corella (The Slope)

15.50 u. – 16.50 u. Amyl and the Sniffers (Main Stage)

16.50 u. – 17.25 u. Lambrini Girls (The Slope)

17.30 u. – 18.30 u. De La Soul (Main Stage)

18.30 u. – 19.10 u. English Teacher (The Slope)

19.15 u. – 20.15 u. Fontaines D.C. (Main Stage)

21.15 u. – 22.30 u. Deftones (Main Stage)

22.30 u. – 23.25 u. Coheed and Cambria (The Slope)

23.30 u. – 01.00 u. Linkin Park (Main Stage)

Jammer om te missen: Iggy Pop, Heilung, London Grammar, Sigrid, Grade 2

Vrijdag:

13.10 u. – 13.35 u. The Scratch (The Slope)

13.40 u. – 14.25 u. Sylvie Kreusch (Main Stage)

15.00 u. – 16.00 u. Wet Leg (Main Stage)

16.00 u. – 16.35 u. Bad Nerves (The Slope)

16.40 u. – 17.40 u. Weezer (Main Stage)

18.05 u. - 19.05 u. Warhaus (The Barn)

20.25 u. – 21.55 u. Simple Minds (Main Stage)

22.05 u. – 23.20 u. Underworld (The Barn)

22.55 u. – 01.15 u. Green Day (Main Stage)

Jammer om te missen: Caribou, Fat Dog, Lola Young, Celeste

Zaterdag:

13.00 u. – 13.30 u. Jacoténe (The Barn)

13.35 u. – 14.05 u. Almost Monday (The Slope)

14.00 u. – 14.50 u. Bright Eyes (The Barn)

15.35 u. – 16.35 u. Amenra (The Barn)

17.25 u. – 18.35 u. Beth Gibbons (The Barn)

19.35 u. – 21.05 u. Elbow (The Barn)

21.00 u. – 22.30 u. Kings of Leon (Main Stage)

22.30 u. – 23.25 u. Wisp (The Slope)

23.30 u. – 01.00 u. Sam Fender (Main Stage)

Jammer om te missen: Maribou State, Cymande, Gurriers

Zondag:

13.00 u. – 13.30 u. Dasha (Main Stage)

15.00 u. – 15.40 u. Wunderhorse (KluB C)

15.35 u. – 16.35 u. Pommelien Thijs (Main Stage)

16.40 u. – 17.40 u. Foster the People (KluB C)

17.40 u. – 18.40 u. Goose (The Barn)

18.40 u. – 19. 40 u. Bolis Pupul (KluB C)

19.40 u. – 20.40 u. Soulwax (The Barn)

21.40 u. – 23.10 u. Rüfüs du Sol (The Barn)

23.15 u. – 00.45 u. Olivia Rodrigo (Main Stage)

00.50 u. – 01.35 u. 2manydjs Rock Werchter 50 (Main Stage)

Jammer om te missen: Gracie Abrams

Almost Monday en Corella stonden eerst niet op mijn lijst, maar lijken op YouTube beter dan dat ze op Spotify klinken. Dat is ook met Coheed and Cambria het geval eigenlijk.

Een aantal zaken jammer om te missen, maar eigenlijk is mijn spoorboekje nog nooit zo duidelijk/logisch geweest, het tijdschema van de organisatie was mij gunstig gezind. Iggy Pop, Caribou, Fat Dog en Cymande doen het meeste pijn.

Eerlijk gezegd zijn er voor mij minder namen waarvoor ik zeer hyped ben ten opzichte van vorige editie. Toen was ik toch zéér enthousiast over tentnamen als PJ Harvey, Slowdive, Eefje de Visser, Archive, dEUS, Michael Kiwanuka en Jane's Addiction. Maar goed, zulke namen touren nu eenmaal minder dit jaar. Begrijp me echter niet verkeerd, deze editie heeft ook een sterk programma en ik kijk er al enorm naar uit!
Slowdive kon je in de Roma recent zien en straks op het Brugse Cactusfestival, Deus komt ook naar diverse festivals (gratis einde mei in Luxemburg, Cactusfestival, Lokerse Feesten, Kortrijk zo 31 aug,...), Eefje de Visser ook in Cactusfestival en Michael Kiwanuka kon je in Vorst zien en straks in Pukkelpop.

Iggy Pop was echt insane, de energie in die tent toen ook fantastisch. De bassiste had erna nog lovende woorden op social media gezet. Om die reden moet het voor mij dit jaar ook niet nog eens en kan ik Deftones gaan zien. Die show van 2023 kan qua gevoel gewoon niet overtroffen worden
Ja, klinkt heel goed dit. Maakt me wel nog enthousiaster nu.

Sowieso merci voor de reacties hier iedereen. Ik denk dat we toch voor ome Iggy gaan dan, alles naast elkaar gelegd. Kunnen we nog mooi London Grammar en Heilung meenemen, en zijn we verzekerd van een dikke show (wat bij Deftones dus blijkbaar toch niet echt een vast gegeven is).

• Leuk
Waarderingen: Louwers en Blommie
Slowdive kon je in de Roma recent zien en straks op het Brugse Cactusfestival, Deus komt ook naar diverse festivals (gratis einde mei in Luxemburg, Cactusfestival, Lokerse Feesten, Kortrijk zo 31 aug,...), Eefje de Visser ook in Cactusfestival en Michael Kiwanuka kon je in Vorst zien en straks in Pukkelpop.
Et alors? Dat is toch zijn punt niet?

Ja, klinkt heel goed dit. Maakt me wel nog enthousiaster nu.

Sowieso merci voor de reacties hier iedereen. Ik denk dat we toch voor ome Iggy gaan dan, alles naast elkaar gelegd. Kunnen we nog mooi London Grammar en Heilung meenemen, en zijn we verzekerd van een dikke show (wat bij Deftones dus blijkbaar toch niet echt een vast gegeven is).
vind dat een heel sterk rijtje op donderdag
Ezra Collective - London Grammar - Heilung - Iggy en dan nog vanop een afstandje LP

• Leuk
Waarderingen: BeWario
vind dat een heel sterk rijtje op donderdag
Ezra Collective - London Grammar - Heilung - Iggy en dan nog vanop een afstandje LP
Ja, die zou het zomaar kunnen worden idd. Vergeet Amyl en De La Soul niet. Mooi dagje ja. Enige is dat je hier wel Fontaines DC mist.

Had ook wel gehoopt op wat interessanters dan Nia Archives voor tijdens LP, maar misschien verrast dat nog. Nu gaat die dag voor mij toch een beetje als een nachtkaars uit na Iggy.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BeWario
Ja, die zou het zomaar kunnen worden idd. Vergeet Amyl en De La Soul niet. Mooi dagje ja. Enige is dat je hier wel Fontaines DC mist.

Had ook wel gehoopt op wat interessanters dan Nia Archives voor tijdens LP, maar misschien verrast dat nog. Nu gaat die dag voor mij toch een beetje als een nachtkaars uit na Iggy.
Amyl ja maar lambrini girls krijgt de voorkeur imo, De La Soul maybe en fontaines ben ik niet ingeraakt tot hiertoe dus geen gemis voor mezelf.

na iggy ga je met een hoogtepunt naar de tent.
was 2023 magistraal

• Leuk
Waarderingen: mattman

Users who are viewing this thread