Rock Werchter 2025

Dat is dus precies het ding. Waar de Zondag voor sommigen (vooral de wat jongere gasten) geweldig is. Is die voor ons echt verschrikkelijk tot nu toe. En ja, ook wij zullen af en toe verrast worden doordat een artiest live gewoon te gek blijkt te zijn. Dat is altijd zo. Maar qua pit is het echt zwak tot nu toe. Alleen Goose kan ik tot nu toe hebben.

Om mijn punt verder kracht bij te zetten. Mijn dochter van 11 vind het dus allemaal wel geweldig. Het ligt dus vooral aan ons belegen ouderen :giggle:

Om mijn punt verder kracht bij te zetten. Mijn dochter van 11 vind het dus allemaal wel geweldig. Het ligt dus vooral aan ons belegen ouderen
Mijn dochter van 17 slaat juist aan op de Deftones, terwijl papa op de zondag uitkijkt naar Olivia, Gracie en Rüfüs (maar Dean Lewis niet te pruimen vindt). Het is niet alleen de leeftijd die het doet.

Dit is de ziekte van de tijd; groepen afmeten aan Spotify-streams.
Dan zou Noah Kahan een 2x grotere naam zijn dan Pearl Jam op Werchter, dat is hij niet.
Er zittten belangrijke fouten in de redenering:
- iemand die meer dan 30 seconden luistert is niet noodzakelijk een fan maar kan ook een nieuwsgierige zijn of enkel één nummer leuk vinden.
- het luistergedrag is anders dan het festivalgedrag. Misschien dat maar 10 procent van de Noah Kanan fans behoefte hebben om hem op een festival te zien terwijl dat voor Pearl Jam fans 80 procent kan zijn.
- en het kan zijn dat de festivalfans van Noah Kanan wat minder kapitaalkrachtig zijn en maar 50 euro veil hebben voor hun idool terwijl die van Pearl Jam er 140 EURO voor veil hebben. Die laatsten zullen dan sneller hun dagticket kopen.

Verder heb je het spill-over effect: Rock am Ring heeft Linkin Park persoonlijk benaderd om ze op hun festival te krijgen maar LP wilde enkel festivals doen. De Duitse arena-shows zijn in no time uitverkocht. Een aantal Duitse, Franse, Britse en Nederlandse fans hebben een ticket gekocht voor Werchter om hun favoriete artiest toch nog te zien of goedkoper te zien (in combi met andere artiesten).

Mijn dochter van 17 slaat juist aan op de Deftones, terwijl papa op de zondag uitkijkt naar Olivia, Gracie en Rüfüs (maar Dean Lewis niet te pruimen vindt). Het is niet alleen de leeftijd die het doet.
Is ook zo hoor. Helemaal gelijk. Ik generaliseer een beetje. Dat komt vooral door het sentiment in mijn eigen groep

• Leuk
Waarderingen: Joss
Nog een weetje: in een artikel rond de annulatei van CRUEL WORLD wordt het bedrag van VIJF miljoen euro genoemd als
gage voor zowel Metallica alleen als voor Linkin Park alleen. RW heeft toch een mooie stunt gedaan door op de rustige dag
donderdag LP te boeken als enigste festival in de ruime omgeving van de Benelux.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Je weet toch zelf ook wel dat spotify steams totaal geen graadmeter zijn

Deftones is op Southside&Hurricane de vijfde naam van de dag terwijl dat een kleiner festival is als Werchter met een lager budget. Op majors staan ze vrij laag op de line up, laatste keer op pinkpop ook rond 6 uur op de tweede stage. Op Graspop zou het zelfs een zwakke northstage head zijn, waarschijnlijk eerder sub.

Ik begrijp echt niet waarom die band op werchter sub zou zijn met zo'n verschrikkelijk slechte live reputatie. Vrijwel geen enkele positieve reactie gezien op die graspop show van 2022.
Ben erg benieuwd naar deze doorkomst van ze. Heb de frontman vorig jaar met Crosses gezien en dat was echt een goede en doorleefde show waarbij hij goed bij stem was. Hoop dat hij die vorm en enthousiasme doortrekt naar de zomertour met Deftones.

Dat is dus precies het ding. Waar de Zondag voor sommigen (vooral de wat jongere gasten) geweldig is. Is die voor ons echt verschrikkelijk tot nu toe. En ja, ook wij zullen af en toe verrast worden doordat een artiest live gewoon te gek blijkt te zijn. Dat is altijd zo. Maar qua pit is het echt zwak tot nu toe. Alleen Goose kan ik tot nu toe hebben.

Om mijn punt verder kracht bij te zetten. Mijn dochter van 11 vind het dus allemaal wel geweldig. Het ligt dus vooral aan ons belegen ouderen :giggle:
Commercieel is het wel een voltreffer: dochter van 11jaar kan enkel binnen mits begeleiding van één ouder dus twee tickets ineens verkocht:)

Bekijk bijlage 11818
Amyl and the Sniffers deelt nu ook de poster met die 3 namen. Gaat toch iets niet helemaal goed
Dat is al de tweede leak van Amyl (nadat ze eerst zichzelf al voortijdig hadden aangekondigd). Voortaan maar hun socials in de gaten houden voor het laatste nieuws.

Het zou nu gek zijn als RW de drie gelekte namen laat gaarkoken tot volgend jaar (zeker omdat ze Franz Ferdinand zelf ook al gelekt hebben).

Dat is al de tweede leak van Amyl (nadat ze eerst zichzelf al voortijdig hadden aangekondigd). Voortaan maar hun socials in de gaten houden voor het laatste nieuws.

Het zou nu gek zijn als RW de drie gelekte namen laat gaarkoken tot volgend jaar (zeker omdat ze Franz Ferdinand zelf ook al gelekt hebben).

Zou Franz Ferdinand niet gewoon op hun show tijdens de Warmste Week aangekondigd worden?

• Leuk
Waarderingen: Nielso

Vandaar dat ik denk dat we vandaag wederom pakketje gaan krijgen, getrokken door Weezer / Franz Ferdinand / Nia Archives. 31 namen reeds gekend, dus doe er nog even lekke 9 bij zou ik zeggen!

Agreed, they just need to say something like… and our final poster for the year and we welcome, Weezer, Franz, Nia. Happy Christmas

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Vandaar dat ik denk dat we vandaag wederom pakketje gaan krijgen, getrokken door Weezer / Franz Ferdinand / Nia Archives. 31 namen reeds gekend, dus doe er nog even lekke 9 bij zou ik zeggen!
Maar ze kondigden hun pakket gisteren aan als een "sinterklaascadeau", dus dat cadeau hebben we gehad lijkt me.

Users who are viewing this thread