Rock Werchter 2025

Ik erger me alleszins veel minder bij KoL dan bij Foo Fighters haha. Al viel het de laatste keer bij Foo Fighters wel mee moet ik eerlijk toegeven.

Echter de Foo Fighters spelen wel 2,5 uur. Dus is er 60 minuten meer ruimte voor zowel nummers spelen als interactie. En ja, die interactie bestaat vaak uit ouwehoeren, dat moet je wel liggen natuurlijk. Nou is ouwehoeren toevallig wat ons groepje daar ook 4 dagen lang doet, afgezien van het genieten van de optredens. Al met al niet zoveel moeite mee dus. Als het echter iets minder kon, en we daardoor een of twee nummers meer kregen, zou ik er ook direct voor tekenen!

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Het werd wel steeds erger tussen 2010 en 2020 inderdaad. Maar goed, misschien is die fase nu ook wat aan het overwaaien, zoals we afgelopen jaar al een beetje merkten.

Geef mij maar Pearl Jam. Altijd voldoende lange set, altijd andere setlist. Heb ze al 4 keer live gezien en bij wijze van spreken gans hun repertoire al live gehoord, toch zeker hun beste nummers. Soms eens een intermezzo met een woordje van Eddie, maar nooit te lang en altijd een knaller er achter aan. En het belangrijkste van al: wat een band met wat een ongelooflijke muziekanten. De kwaliteit druipt altijd in vette druppels van het podium. I love Pearl Jam.

Daarom doe ik net graag festivals.
Gewoon een uur, of wat langer voor sommige grote namen, knallen!
Concerten van drie uur lang hebben tot heden maar matig kunnen overtuigen.

Daarom doe ik net graag festivals.
Gewoon een uur, of wat langer voor sommige grote namen, knallen!
Concerten van drie uur lang hebben tot heden maar matig kunnen overtuigen.
Maar op Werchter hebben oa Foo Fighters, Green Day, Pearl Jam .... al dergeljike speeltijden gekregen en dat was zelden écht memorabel.

'Interactie met het publiek' vind ik persoonlijk een enorm overschat gegeven. Bands als Radiohead, Fontaines DC, The Cure, Pixies... maken nauwelijks tot geen interactie tijdens een concert, maar behoren stuk voor stuk wel tot de beste livebands die ik al gezien heb.

Gisteren trouwens Jazz Brak gezien in de Vooruit. De zaal stond vol tot aan de PA ongeveer, dus zeker niet uitverkocht. Best veel sfeer wel, maar de mainstage op RW openen is toch iets helemaal anders. Daar zal het heel moeilijk worden om wat publiek mee te krijgen. Zou wel leuk zijn als Zwangere Guy & Astrofisiks (die er gisteren alvast was) een guest appearance komen doen & mogelijks zelfs bv. STIKSTOF-klassieker Gele Blokken brengen als uitsmijter.

Nu ben ik wel heel erg benieuwd wat jullie de echt goede nummers vinden? Ik zie ze wel degelijk verstopt tussen de setlists altijd. Ja, niet alles maar dat gaat ook niet als een band iets van 30 nummers heeft die ik echt heel goed vind.

Zojuist overigens toch maar een dagticket gescoord. Kan me mogelijk ook op Graspop een clash schelen met Amenra, afhankelijk van de timetables.

'Interactie met het publiek' vind ik persoonlijk een enorm overschat gegeven. Bands als Radiohead, Fontaines DC, The Cure, Pixies... maken nauwelijks tot geen interactie tijdens een concert, maar behoren stuk voor stuk wel tot de beste livebands die ik al gezien heb.

Gisteren trouwens Jazz Brak gezien in de Vooruit. De zaal stond vol tot aan de PA ongeveer, dus zeker niet uitverkocht. Best veel sfeer wel, maar de mainstage op RW openen is toch iets helemaal anders. Daar zal het heel moeilijk worden om wat publiek mee te krijgen. Zou wel leuk zijn als Zwangere Guy & Astrofisiks (die er gisteren alvast was) een guest appearance komen doen & mogelijks zelfs bv. STIKSTOF-klassieker Gele Blokken brengen als uitsmijter.
Ik ben heel benieuwd wat dat wordt als opener van die main, zo vroeg. Show op Pukkelpop was sterk, maar niet erg druk. Wij zullen er alvast wel staan.

Ik ben heel benieuwd wat dat wordt als opener van die main, zo vroeg. Show op Pukkelpop was sterk, maar niet erg druk. Wij zullen er alvast wel staan.
Ik plan alvast ook om er te staan!
Wellicht krijgt hij maar 35 minuten ofzo, dus ik ben benieuwd welk soort set hij zal spelen. Ik hoop dat hij enkele rustige nummers erin laat, zoals 2024. Zat gisteren vrij vroeg in de set, maar was wel echt een 'momentje'.

• Leuk
Waarderingen: LanderV en mattman

Voeg Placebo maar toe aan dat lijstje. Man, wat waren die goed op TW Classic in 2023!

Geef mij maar Pearl Jam. Altijd voldoende lange set, altijd andere setlist. Heb ze al 4 keer live gezien en bij wijze van spreken gans hun repertoire al live gehoord, toch zeker hun beste nummers. Soms eens een intermezzo met een woordje van Eddie, maar nooit te lang en altijd een knaller er achter aan. En het belangrijkste van al: wat een band met wat een ongelooflijke muziekanten. De kwaliteit druipt altijd in vette druppels van het podium. I love Pearl Jam.
Ik heb ze ook al matig ( te dronken?) geweten op Werchter 2010

Users who are viewing this thread