Rock Werchter 2025

Mijn avonturen met Kings of Leon.
2009: matig, nerveuze band die nog moest leren omgaan met headlinerstatuut **1/2
2011: prima, goede setlist met vrij veel ouder en steviger materiaal ****
2013: ontstellend zwak, leken er geen zin in te hebben *
2014: zwak, wilden wel maar was harken *1/2
2017: goed zonder meer ***
2025: ???

Kan me hier wel in vinden.

Wel moet ik 2007 voor mijzelf er aan toevoegen. Dat was echt een top show. Ouder materiaal en Eddie Vedder op het podium erbij. Was echt wel geniaal

Kings of Leon waren op de Lokerse feesten in 2022 echt goed vond ik: goede zang, muzikaal strak en veel toffe nummers. Er is inderdaad weinig interactie van de groep naar het publiek, maar als co headliner op RW is dit ideaal bij een pintje en wat geklets met vrienden 👍
Interactie met publiek blijft het zwakke punt van KOL

Kan me hier wel in vinden.

Wel moet ik 2007 voor mijzelf er aan toevoegen. Dat was echt een top show. Ouder materiaal en Eddie Vedder op het podium erbij. Was echt wel geniaal

Die eerste albums kon ik indertijd ook wel goed waarderen. Lekker rauwe southern rock, voordat ze echt veel meer mainstream gingen. Toch wel een gevalletje Coldplay, of Arcade Fire.

Kings of Leon: de aanhangers zullen positief zijn, zeker omdat het 8 jaar geleden is dat ze nog eens op Rock Werchter stonden. Voor de jongere generatie Werchtergangers is het de kans om die band misschien voor het eerst eens live te zien. En diegene die het niets vinden zullen het waarschijnlijk blijven niets vinden en kunnen naar een alternatief op een ander podium.

Kings of Leon: de aanhangers zullen positief zijn, zeker omdat het 8 jaar geleden is dat ze nog eens op Rock Werchter stonden. Voor de jongere generatie Werchtergangers is het de kans om die band misschien voor het eerst eens live te zien. En diegene die het niets vinden zullen het waarschijnlijk blijven niets vinden en kunnen naar een alternatief op een ander podium.
Ik lees een samenvatting van een uitstekende boeking. (y)

En als de huidige clashfinder wat gaat kloppen, dan wordt dat alternatief Cymande, een geweldig vette boeking en sowieso een band die ik niet wou missen.

Zou erg mooi uitkomen want ik ga me niet voor de vijfde keer laten vangen aan deze band.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Zou erg mooi uitkomen want ik ga me niet voor de vijfde keer laten vangen aan deze band.
Zou je toch moeten doen. Die show in 2022 was heerlijk, niet saai en er was zelfs redelijk wat interactie met het publiek. Goede setlist ook. Kon eigenlijk niet beter. Schijnt ook zo te zijn geweest bij latere shows. Ik heb het idee dat de kritiek voornamelijk van het 'oude' KoL komt, terwijl niemand hier de 'nieuwere' variant heeft gezien.

Zou je toch moeten doen. Die show in 2022 was heerlijk, niet saai en er was zelfs redelijk wat interactie met het publiek. Goede setlist ook. Kon eigenlijk niet beter. Schijnt ook zo te zijn geweest bij latere shows. Ik heb het idee dat de kritiek voornamelijk van het 'oude' KoL komt, terwijl niemand hier de 'nieuwere' variant heeft gezien.
Heb ik ook gelezen. Nuja, als Cymande (of Elbow) er niet tegenover staat, ga ik het vast nog eens een kans geven. En ik denk dat het misschien toch beter is om de verwachtingen bij deze band lekker laag te leggen. Voor mij toch.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
En als de huidige clashfinder wat gaat kloppen, dan wordt dat alternatief Cymande, een geweldig vette boeking en sowieso een band die ik niet wou missen.

Als Cymande op die slot komt weet ik 100% waar ik heen ga!

• Leuk
Waarderingen: mattman
Overigens, zou Foster The People niet in de Barn staan tov Goose?

Indie darlings met een monsterhit versus een Belgische electro act?

1000082587.jpg

Nooit Kings of Leon live gezien of gehoord, nooit opgezocht. Ik zeg: topboeking.

Edit: nooit een live beeld opgezocht, ken die 2 grote hits wel natuurlijk.

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: mattman
In 2007 waren ze ook fantastisch. En heb de indruk dat ze daar in 2022 terug wat naartoe gingen.
Wordt mooie avond

Users who are viewing this thread