Rock Werchter 2025

Werkt er eigenlijk nog iemand bij de marketing dienst van Rock Werchter? Naast het domme idee om voor hun 50ste verjaardag sokken uit te brengen, per ongeluk namen van hun eigen line-up publishen op socials, Pommelien verkopen als "uniek", om dan paar dagen erna ze ook op Pukkelpop te zien, hebben ze ook nog altijd hun Spotify playlist niet geüpdatet met de laatste nieuwe drop.

Werkt er eigenlijk nog iemand bij de marketing dienst van Rock Werchter? Naast het domme idee om voor hun 50ste verjaardag sokken uit te brengen, per ongeluk namen van hun eigen line-up publishen op socials, Pommelien verkopen als "uniek", om dan paar dagen erna ze ook op Pukkelpop te zien, hebben ze ook nog altijd hun Spotify playlist niet geüpdatet met de laatste nieuwe drop.
Sorry, ik ben me nog aan het inwerken

Leuk om herinneringen boven te halen omdat we toch weer blijven wachten op namen.

Ik ga nog niet zo lang als sommigen hier, maar mij zijn volgende RW-shows bijgebleven (door de top performances of omstandigheden):
  • Metallica 2004 (eerste Werchterdag ooit, op mijn twaalfde, schrik van de vuurtjes in 't publiek)
  • QOTSA/FF tweeklapper 2005 (eerste live show van QOTSA, sinds dan een tiental keer gezien. Beste optreden overigens 2013 Cirque Royal)
  • Beastie Boys 2007 (of toch de eerste helft, eerste echte ervaring met opeengepakte menigte in de tent)
  • Pearl Jam 2007 (mijn vader was grote fan van PJ dus die was in zijn nopjes. Ik vond het op die leeftijd nogal teleurstellend en ben pas later grote fan geworden)
  • Radiohead 2009 (vooral omdat ik met een vriend de hele dag vooraan de main stage had gestaan, als 17-jarige uiteraard teleurgesteld dat de voor mij bekendste nummers niet gespeeld werden)
  • Editors 2010 (die live versie van 'No sound but the wind' gepaard met het eerste briesje van een stikhete dag, voor mij nog steeds hun beste show)
  • Linkin Park 2011 (grote fan als tiener, toen nog zonder hun mindere albums op zak - optreden zelf was nu geen 5 sterren)
  • Ben Howard 2012
  • Major Lazer 2013, The National 2013
Wat mij vooral opvalt als ik naar de affiches van mijn eerste 10 jaar kijk, is hoeveel bands die ik nu koste wat kost live zou gaan zien ik toen gemist heb om voor de zoveelste keer naar een Franz Ferdinand of Kaiser Chiefs te gaan zien (om maar 2 relevante namen op te noemen). Kon ik maar terug gaan met de kennis die ik nu heb!

Na een pauze van een paar jaar (niet toevallig mijn eerste jaren Graspop):
  • Radiohead 2017 (wat ouder ondertussen dus veel meer kunnen genieten van hun liveshow en minder bekende nummers)
  • System of a Down 2017 (daarna halverwege de set van Linkin Park maar naar huis gegaan)
  • QOTSA 2018 (door omstandigheden maar net op tijd op de weide geraakt voor het begin van die set, rotdag meteen weer goed)
  • Anderson.Paak 2018 (surfte op het collectief geluk van de WK-winst tegen Brazilië maar wat een artiest!)
  • Nick Cave 2018 (honorable mention naar zijn TW Classic optreden in 2022, helemaal doorregend maar gelukzalig naar huis gekeerd)
  • Tool 2019 (eindelijk Tool meepikken, omvergeblazen. The Cure was een verrassende opwarmer)
  • Richard Ashcroft 2019
  • Turnstile 2022 (op mijn eentje gaan zien, mij niets beklaagd)
Sorry voor de wall of text!

Wat mij vooral opvalt als ik naar de affiches van mijn eerste 10 jaar kijk, is hoeveel bands die ik nu koste wat kost live zou gaan zien ik toen gemist heb om voor de zoveelste keer naar een Franz Ferdinand of Kaiser Chiefs te gaan zien (om maar 2 relevante namen op te noemen). Kon ik maar terug gaan met de kennis die ik nu heb!

Ha amai nog niet. Zo oa Sigur Ros en David Byrne gemist. 😭

Enige plaats waar die enigszins tot hun recht zouden komen is in The Barn. Anders wordt dat gewoon een praatbarak voor het podium tot het aan 'Common People' is. Don't get your hopes on it.

• Leuk
Waarderingen: koolket

Users who are viewing this thread