Rock Werchter 2025

We hebben al vreemdere combinaties meegemaakt. Plus Linkin Park is populair bij luisteraars van zowat alle radiostations waar ook O&TW gedraaid wordt, dus ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.

Gokje van het moment

Do: .. - Fontaines DC - Oscar & The Wolf - Linkin Park
Zo: .. Chapell Roan - Electric Callboy - Olivia Rodrigo
toch ook wel een serieuze spreidstand qua smaak, zoals radiostations uiteraard. niet onbegrijpelijk (voor ieder elke dag wat wils) maar met wat geluk wisselen ze EC met OATW daar toch om en kan ik donderdag en mits deftige aanvulling vrijdag komen piepen.

Als ze het zo verdelen gaat het geen RW jaar worden voor mij persoonlijk.

Weer straf gedaan van Werchter, weinig festivalshows op de agenda!

Zelfs Rock am Ring en Hellfest grijpen er naast
Ik zou Hellfest nog niet uitsluiten, zouden daar perfect nog 22 juni kunnen afsluiten als ik dat tourschema zo bekijk. Aangezien die hun hele affiche nog moeten droppen, en ze dat daar altijd in 1 keer doen, kan ik mij voorstellen dat ze zijn overeengekomen die ene show nog even achter te houden.

Is dat eigenlijk al ooit gebeurd, dat een band die ooit één of twee heel populaire platen heeft gemaakt twintig jaar later met een totaal andere vocalist eventjes de festivals komt headlinen? Ik snap hier eigenlijk echt niks van.
Niet per se Rock Werchter, maar ACDC heeft ook vlot gewisseld van frontman. Ze zijn populair gebleven omdat ze ook nieuwe muziek bleven uitbrengen die gesmaakt werd. Daar zit denk ik het verschil met een Alice in Chains of Queen die echt enkel teren op die oude hits.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en ChrisV
Zelf niet verliefd op de headliners, maar toch een knap rijtje als je kijkt wat er tourt. Vooral benieuwd naar wat er op de breedte kan en zal neergezet worden!

• Leuk
Waarderingen: napril69
Doe mij deze dagen dan maar als je hoort welke namen rond gaan :

Donderdag : Ramkot - Franz Ferdinand - Papa Roach - Linkin Park
Vrijdag : Weezer - Kaiser Chiefs - Turnstile - Green Day
Zaterdag : Wunderhorse - Biffy Clyro - Fountaines DC - Sam Fender
Zondag : Chappel Roan - Charli XCX - Olivia Rodrigo

En ergens daar tussen mag ook nog Jack White komen ....

• Leuk
Waarderingen: scheep en DeefGroll

Fontaines DC kan enkel op de donderdag dacht ik door hun tourschema

• Leuk
Waarderingen: jova en napril69

Fontaines kan niet op zaterdag. Enige realistische dag is donderdag. Zou ik wisselen met Franz Ferdinand. Papa Roach zal wel naar Graspop gaan verwacht ik.

• Leuk
Waarderingen: jova

En ergens daar tussen mag ook nog Jack White komen ....
Dit is al van het betere dat ik hier al heb zien passeren (en Oscar-vrij!)
Zondag wat mager naar mijn goesting maar dan kunnen de andere podia compenseren.

• Leuk
Waarderingen: jova
Niet per se Rock Werchter, maar ACDC heeft ook vlot gewisseld van frontman. Ze zijn populair gebleven omdat ze ook nieuwe muziek bleven uitbrengen die gesmaakt werd. Daar zit denk ik het verschil met een Alice in Chains of Queen die echt enkel teren op die oude hits.
Dat is waar, maar zet je het repertoire dat AC/DC toen al bijeengespeeld had echt naast dat van Linkin Park? Met 'Back in Black' er nog eens bovenop?

Ik begrijp heel goed dat de muziek van Linkin Park populair is, maar: hun zanger is dood. Hoezo kan je die dan gewoon vervangen en hup, opnieuw headlinen?

Dat is Alice in Chains en Queen en Sepultura en... inderdaad nooit gegund. En Sex Pistols feat. Frank Carter ook niet. (Niet dat dat hoeft.)

• Leuk
Waarderingen: festirock
Is dat eigenlijk al ooit gebeurd, dat een band die ooit één of twee heel populaire platen heeft gemaakt twintig jaar later met een totaal andere vocalist eventjes de festivals komt headlinen? Ik snap hier eigenlijk echt niks van. En ik was, voor alle duidelijkheid, 14 toen 'Hybrid Theory' uitkwam.
In de metalscene gebeurt het wel veel vaker dat vocalisten vervangen worden. Een sprekend voorbeeld vind ik Nightwish die eigenlijk aan populariteit won toen Floor instapte. Of Arch Enemy die ooit begonnen met een zanger en nu twee zangeressen verder zijn.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Timmetje
Dit is al van het betere dat ik hier al heb zien passeren (en Oscar-vrij!)
Zondag wat mager naar mijn goesting maar dan kunnen de andere podia compenseren.
Ik geloof niet dat ze die drie op dezelfde dag achter elkaar gaan zetten. Charli evtl als Barn head tijdens Green Day zie ik dan nog sneller gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: Joe
Dat is waar, maar zet je het repertoire dat AC/DC toen al bijeengespeeld had echt naast dat van Linkin Park? Met 'Back in Black' er nog eens bovenop?

Ik begrijp heel goed dat de muziek van Linkin Park populair is, maar: hun zanger is dood. Hoezo kan je die dan gewoon vervangen en hup, opnieuw headlinen? Dat is Alice in Chains en Queen en Sepultura en... inderdaad nooit gegund. En Sex Pistols feat. Frank Carter ook niet. (Niet dat dat hoeft.)
omdat het momentum er is na x jaren niets + nieuw album dat voelt als de 2 eerste albums.
verkoopt een giga hoeveelheid aan tickets duds waarom niet
beter dan alice & sepultura tesamen

In de metalscene gebeurt het wel veel vaker dat vocalisten vervangen worden. Een sprekend voorbeeld vind ik Nightwish die eigenlijk aan populariteit won toen Floor instapte. Of Arch Enemy die ooit begonnen met een zanger en nu twee zangeressen verder zijn.
Akkoord, maar van alle tot hiertoe genoemde bands is AC/DC wel de enige die ook maar in de verste verte Werchter zouden mogen headlinen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en napril69
omdat het momentum er is na x jaren niets + nieuw album dat voelt als de 2 eerste albums.
verkoopt een giga hoeveelheid aan tickets duds waarom niet
beter dan alice & sepultura tesamen
De commerciële logica zal wel kloppen als een bus, zo kennen we Werchter ook wel weer. Maar ik vind het bizar.

Zeer blij met Linkin Park. Toch wel dé te boeken naam voor editie 2025.

De nieuwe nummers geven me zeer veel energie, wordt leuk opbouwen naar het festival zo.

Ik begrijp heel goed dat de muziek van Linkin Park populair is, maar: hun zanger is dood. Hoezo kan je die dan gewoon vervangen en hup, opnieuw headlinen?

Dat is Alice in Chains en Queen en Sepultura en... inderdaad nooit gegund. En Sex Pistols feat. Frank Carter ook niet. (Niet dat dat hoeft.)
Of... Als het je niet bevalt luister je niet. Ze hebben 7 jaar gewacht, de juiste vervanger nauwkeurig uitgezocht die past bij de stem van Chester maar toch nieuw genoeg klinkt. Miljoenen mensen vinden het tof dus waarom het niet gewoon laten en blij zijn dat een van de grootste metalbands ooit weer terug is. Let maar op de moeilijke donderdag verkoopt uit voor het eerst in jaren en het Gelredome is ook binnen no-time uitverkocht.

Users who are viewing this thread