Rock Werchter 2024

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.620
866
Da’s zo’n bandje die blij mag zijn dat ze überhaupt op een groot festival als RW mag spelen. Hoe schraal zou het zijn als die daar als voorlaatste zouden spelen.
Als we vergelijken met andere subs van voorbije edities: QOTSA, P!nk, The War On Drugs, The Cure, Florence + The Machine, Nick Cave & The Bad Sees, ... (en dat waren ook alle grote namen toen ze er stonden, zeker geen beginners of afgeschreven bands).

Ik zou ze ergens om 15u zetten eerder...
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.166
5.498
We hebben het al meermaals meegemaakt dat er bands door omstandigheden hoger gingen spelen dan we ze inschatten:
- GVF is natuurlijk een goed voorbeeld
- maar combo London Grammar - The Killers was ook niet per se sterk
- The Offspring voor Rammstein
- James Blake voor Radiohead
- Liam Gallagher vorig jaar, ook Stormzy
- Polak Nutini voor AM

Soms draait het nu eenmaal zo uit, niks aan te doen. Anderzijds, een Jack White of NIN zouden we terechte subs vinden maar die krijgen geen grote zaal vol. Maar kom, het valt nog af te wachten hoe alles uitdraait.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en musicislife

TheSillyP

Randprogramma
3 mrt 2023
198
248
Net even wat beter naar de dagindeling zitten kijken, maar het valt mij op dat het voor mij nog niet bepaald goed is verspreid over de dagen. Op de vrijdag heb ik eigenlijk nog geen enkele act die ik wil zien, terwijl de zaterdag als de timetable goed valt voor mij eigenlijk al vol zit met 8 acts die ik wil zien. Hoe zit dat bij jullie?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.402
1.911
Sum41-Maneskin zou passen in de manier waarop ze die vrijdag de laatste jaren stiefmoederlijk behandelen.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
536
731
Als we kijken op spotify bv. doet Sum41 het zeer goed (ivgm. Royal Blood, GvF,...). Ik verwacht die wel hoog eigenlijk. Dat het hun laatste tour is help hier alleen maar in mee.
 

micvet

Campingartiest
8 okt 2018
95
50
Voor wat het waard is..

Joost staat op zaterdag in Moen of all places. Die boeken daar wel steeds slim met de budgetten die ze hebben en halen steeds een volle tent zo.

(Die hadden bvb Goldband rond een uur of 18 in 2022, net voor ze qua populariteit ontploften en hun vraagprijs maal drie ging.)

Nu zegt dat op zich niet alles over de kansen op Joost op Rock Werchter, maar die kan vlot rond een uur of 16 op het podium.van Rock Werchter staan en op tijd in Moen zijn om af te sluiten om 0u40 snachts. Hij is in elk geval in het land dus in het weekend van Rock Werchter en dus steeds meer plausibel.
Als ik het goed heb staat Joost in de namiddag op het podium van Moen. Als 'LS' de nacht voordien het podium niet heeft afgebroken ;)
 

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
Als we kijken op spotify bv. doet Sum41 het zeer goed (ivgm. Royal Blood, GvF,...). Ik verwacht die wel hoog eigenlijk. Dat het hun laatste tour is help hier alleen maar in mee.
Laatste tour, ja. Wacht tot 2028 ofzo en hun reünietour.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken