Rock Werchter 2024

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
348
280
The War on Drugs op Cactus. Definitief geen RW.
Ze blijven flink touren. Geweldige band. Dan zal het daarna misschien wel ff een break zijn. Grote naam voor de toekomst. Samen met Pearl Jam in 2026 zeg ik ;)

Laat Kings of Leon maar doorkomen van dat Franse festival. Zo ook Gossip en de Simple Minds.
Charlotte de Witte zou ook gerust weer kunnen komen. Die staat op veel plaatsten maar wordt ook breed gedragen lijkt me.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.251
5.609
Ze blijven flink touren. Geweldige band. Dan zal het daarna misschien wel ff een break zijn. Grote naam voor de toekomst. Samen met Pearl Jam in 2026 zeg ik ;)

Laat Kings of Leon maar doorkomen van dat Franse festival. Zo ook Gossip en de Simple Minds.
Charlotte de Witte zou ook gerust weer kunnen komen. Die staat op veel plaatsten maar wordt ook breed gedragen lijkt me.
CDW wordt volgens mij Pkp. Is nog steeds met die Overdrive show en zal zeker editie 2022 willen goedmaken.
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
163
140
Ze blijven flink touren. Geweldige band. Dan zal het daarna misschien wel ff een break zijn. Grote naam voor de toekomst. Samen met Pearl Jam in 2026 zeg ik ;)

Laat Kings of Leon maar doorkomen van dat Franse festival. Zo ook Gossip en de Simple Minds.
Charlotte de Witte zou ook gerust weer kunnen komen. Die staat op veel plaatsten maar wordt ook breed gedragen lijkt me.
En graag ook dezelfde prijzen overnemen... Dat is nog minder dan de helft van RW.
 
  • Confetti
Waarderingen: ChrisV

rocktorhout

Playlistbediener
26 feb 2015
12
17
Kings of Leon zou volgens mij toch een leuke toevoeging zijn aan het affiche van Werchter. Ik snap de grote afkeer voor die band eigenlijk niet. Oké, ze zijn niet zo heel erg origineel en ze spelen 'statisch' maar dat zie ik dan gewoon als strak to the point. Elk z'n ding. Zet ze op de dag van Lenny Kravitz en dan heb je wel 2 uitersten wat betreft interactie met publiek. En spreken muzikaal toch wel een gelijkaardig publiek aan, denk ik.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
348
280
Ik had paar jaar geleden gehoord dat Metallica tot de duursten behoorden met een gage van 1 miljoen EUR.
Is mogelijks intussen achterhaald?
in 2011(!!!) betaalde Pinkpop 1,3 miljoen voor Coldplay. En ik mag toch wel zeggen dat dat voor het tijdperk was dat ze 100.000.000.000 kaartjes verkochten per optreden. Dat was toen een 'relletje' omdat de festivaldirecteur zijn beklag deed over bezuinigingen op de cultuursector in NL. De verantwoordelijk minister gaf m een veeg uit de pan met de toen absurde hoofdprijs die wel gewoon werd betaald door Pinkpop voor 1 act.

Inmiddels 12 jaar verder. Ik denk dat die miljoen-grens echt niet alleen maar voor de Metallica's en de Bruce Springsteen's is. Ik heb er geen inkijk in natuurlijk want ik boek ze helaas nooit. Maar ik weet wel dat mijn AH boodschappen in 12 jaar tijd ook verdubbeld zijn qua prijs voor dezelfde inhoud. Mijn Werchter frietje stoof helaas ook.

Ben benieuwd wat de acts nu kosten ja :unsure:o_O
 
  • Leuk
Waarderingen: The_Kist

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.346
9.077
Naast War On Drugs volgens die leak ook Patti Smith Quartet, Brittany Howard en Cat Power naar Cactus. Dus streepje hierdoor, helaas...

Vooral jammer omdat Howard nog een RW show in te halen had.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.251
5.609
in 2011(!!!) betaalde Pinkpop 1,3 miljoen voor Coldplay. En ik mag toch wel zeggen dat dat voor het tijdperk was dat ze 100.000.000.000 kaartjes verkochten per optreden. Dat was toen een 'relletje' omdat de festivaldirecteur zijn beklag deed over bezuinigingen op de cultuursector in NL. De verantwoordelijk minister gaf m een veeg uit de pan met de toen absurde hoofdprijs die wel gewoon werd betaald door Pinkpop voor 1 act.

Inmiddels 12 jaar verder. Ik denk dat die miljoen-grens echt niet alleen maar voor de Metallica's en de Bruce Springsteen's is. Ik heb er geen inkijk in natuurlijk want ik boek ze helaas nooit. Maar ik weet wel dat mijn AH boodschappen in 12 jaar tijd ook verdubbeld zijn qua prijs voor dezelfde inhoud. Mijn Werchter frietje stoof helaas ook.

Ben benieuwd wat de acts nu kosten ja :unsure:o_O
Dacht ook te hebben gelezen dat Foo Fighters voor die 2 shows RAR+RIP vorig jaar een bedrag kregen tussen 3 en 4 miljoen euro (beide shows opgeteld).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.346
9.077
Dus blijkbaar stond het kort op site boekingskantoor dat Parkway Drive de donderdag van RW zou doen.
Om weer compleet dood te vallen net zoals in 2019?

 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.251
5.609
Denk met de line up die ze dit jaar beogen, en het soort combivolk dat ze aantrekken, het nu veel beter gaat werken. Ik zie ze met die show ook voor Lenny staan.
 

G_A

Campingartiest
7 dec 2021
80
79
Sam smith net ook voor Opener aangekondigd 5/07, zou Werchter ook kunnen doen, vandaag?
Lijstje op socials van Sam was dus niet compleet
 

G_A

Campingartiest
7 dec 2021
80
79
Denk met de line up die ze dit jaar beogen, en het soort combivolk dat ze aantrekken, het nu veel beter gaat werken. Ik zie ze met die show ook voor Lenny staan.
Parkway Drive - Lenny Krevitz om de donderdag te dragen? Moet daar niet nog iets groter tussen
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
160
316
Om weer compleet dood te vallen net zoals in 2019?

De headlineshow van PWD op Graspop was alleszins één van - zo niet hét - hoogtepunt dit jaar. Zou ze zeker een kans geven.
 
  • On fire
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.482
8.135
Over Parkway Drive, moet er ook wel bij zeggen dat ze inmiddels een nieuw album hebben dat een stuk beter zal aanslaan op een werchter dan hun vorige albums. Dat album kreeg veel kritiek van hun trouwe achterban maar heeft er wel voor gezorgd dat een ander soort publiek juist heel enthousiast werd. Denk wel dat het iets is dat op Werchter beter zal werken.

Op Graspop hadden ze ook een strijkers trio mee voor de nummers Darker still en Shadow Boxing bijvoorbeeld. Mocht je het terug willen zien, die graspop show staat volledig op youtube.
Dat zijn toch nieuwe aspecten die voorheen niet in hun show zaten. Je zult door dit nieuwe album wellicht iets meer melodische nummers kunnen verwachten tussen het metalcore geweld in.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.346
9.077
De headlineshow van PWD op Graspop was alleszins één van - zo niet hét - hoogtepunt dit jaar. Zou ze zeker een kans geven.
Zeker, wil geen afbreuk doen op hoe goed deze band is hoor. Perfecte en een van de mooiste nieuwe Graspopheadliners, maar vrienden van me, vaste Werchtergangers en rockfans die ook van Balthazar en Muse houden, hielden het maar een kwartier vol bij Parkway Drive, dat ging helemaal over hun hoofden heen. Ook echt maar de eerste rijen die hier echt in opgaan.

Perfecte Barnhead wel.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.251
5.609
Sam smith net ook voor Opener aangekondigd 5/07, zou Werchter ook kunnen doen, vandaag?
Lijstje op socials van Sam was dus niet compleet
Ik zie het nog gewoon gebeuren dat Sam erbij komt op de RW zaterdag of zondag. Wat onlogisch zou zijn omwille van de sterke headliners, maar het planningsgewijs nu toevallig zo uitkomt. Net zoals vorig jaar op zondag ook al die sterke namen stonden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken