Rock Werchter 2024

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.556
4.474
Poe. Wiegedood is wel een stuk obscuurder en 'moeilijker' dan Amenra. Verkoopt een Baroeg nog niet zelf uit (350 man). Het zou mij echt verbazen als dit er staat. Brutus, Psychonaut en zeker STAKE vind ik dan veel logischere Belgische metalnamen.
Ja dit
Wiegedood is nog een stuk harder en vooral onbekender, wel een mooie naam, maar op RW eerder iets voor in het licht op de slope. Wat je bij die band ook niet echt wil natuurlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
Australiër Troye Sivan (die ik zelf niet persé graag zie komen maar wel een mooie voor de Dua doelgroep) tourt in Europa t/m eind juni. Komt zo’n beetje overal behalve in België.

Opschrijven?
Yup, denk ik ook wel.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Het valt me op dat in het lijstje previously confirmed khruangbin als eerste naam na Dua Lipa wordt vermeld op zaterdag. Zouden zij de Barn kunnen headlinen? Op zich verkopen ze vlot 2xAB uit, we hebben al kleinere barnheads gehad.

Mijn gevoel zegt dat we met Snow Patrol + dEUS (SP afsluiter), Khruangbin en Michael Kiwanuka ook al drie Barn heads kennen.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Het valt me op dat in het lijstje previously confirmed khruangbin als eerste naam na Dua Lipa wordt vermeld op zaterdag. Zouden zij de Barn kunnen headlinen? Op zich verkopen ze vlot 2xAB uit, we hebben al kleinere barnheads gehad.

Mijn gevoel zegt dat we met Snow Patrol + dEUS (SP afsluiter), Khruangbin en Michael Kiwanuka ook al drie Barn heads kennen.
Barn-headliners hoeven inderdaad niet enorm groot te zijn.
Pak Soulwax; voor de 013 zijn nog tickets. Dat is geen kleine zaal, maar ook zeker geen Sportpaleis.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Wel verrassend positieve reacties op Lenny Kravitz.

Het mag misschien niet allemaal in ons straatje liggen, maar het lijkt wel aan te slaan.
 

dontletgo

Playlistbediener
18 jun 2019
18
5
Vast leuk voor de fans, maar op RW lijkt hij (Lenny dus) toch gewoon verdwaald te staan. Dat is het beeld voor mij.
 
Laatst bewerkt:

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Het valt me op dat in het lijstje previously confirmed khruangbin als eerste naam na Dua Lipa wordt vermeld op zaterdag. Zouden zij de Barn kunnen headlinen? Op zich verkopen ze vlot 2xAB uit, we hebben al kleinere barnheads gehad.

Mijn gevoel zegt dat we met Snow Patrol + dEUS (SP afsluiter), Khruangbin en Michael Kiwanuka ook al drie Barn heads kennen.
De meeste Barnheads zijn vorig jaar apart aangekondigd, ik denk niet dat ze dat dit jaar heel anders doen (kan ook wishful thinking zijn, want dit zijn inderdaad kleine afsluiters).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Barn-headliners hoeven inderdaad niet enorm groot te zijn.
Pak Soulwax; voor de 013 zijn nog tickets. Dat is geen kleine zaal, maar ook zeker geen Sportpaleis.
Een Belgische act moet je ook niet beoordelen op Nederlandse ticket sales natuurlijk. Zouden hier vlot 8 ABs op een rij kunnen uitverkopen.

Los daarvan hadden we dit jaar Iggy Pop/Editors/Fred Again/Rosalia. Acts die allemaal ergens tussen Lotto Arena en Sportpaleis zweven. Dan mag het meer zijn dan Michael Kiwanuka en Khruangbin.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Het valt me op dat in het lijstje previously confirmed khruangbin als eerste naam na Dua Lipa wordt vermeld op zaterdag. Zouden zij de Barn kunnen headlinen? Op zich verkopen ze vlot 2xAB uit, we hebben al kleinere barnheads gehad.

Mijn gevoel zegt dat we met Snow Patrol + dEUS (SP afsluiter), Khruangbin en Michael Kiwanuka ook al drie Barn heads kennen.
Dua Lipa staat als grootste en de andere namen staan alfabetisch, Avril er ook nog voor. Je kan daar met andere woorden nog geen lijn in trekken.
In 2020 was Khruangbin 1 van de acts die ze nog moesten aankondigen. Had de band zelf bevestigd, en dat leek op basis van data voor de zaterdag te worden.
Feit is zoals altijd dat uit het pakketje van die 11, er een paar acts groter zullen staan dan verwacht en een paar lager.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Barn-headliners hoeven inderdaad niet enorm groot te zijn.
Pak Soulwax; voor de 013 zijn nog tickets. Dat is geen kleine zaal, maar ook zeker geen Sportpaleis.
Denk met aankondiging Rock En Seine dat Soulwax zijn klassieke volgorde zal volgen: 2024 Lowlands en Pukkelpop, 2025 RW.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
694
481
Een Belgische act moet je ook niet beoordelen op Nederlandse ticket sales natuurlijk. Zouden hier vlot 8 ABs op een rij kunnen uitverkopen.

Los daarvan hadden we dit jaar Iggy Pop/Editors/Fred Again/Rosalia. Acts die allemaal ergens tussen Lotto Arena en Sportpaleis zweven. Dan mag het meer zijn dan Michael Kiwanuka en Khruangbin.

Ik gok nu wel dat de Barn heads komend jaar wat kleiner zullen uitvallen om een massale stormloop zoals vorig jaar en het gezaag dat daarmee gepaard ging te vermijden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken