Rock Werchter 2024

rocktailerr

Campingartiest
22 okt 2023
67
60
Even los van de dag en het podium waar ze gaan optreden mijn kansenlijstje.

Zeker: Foo Fighters
Zeer waarschijnlijk: Nothing but thieves, PJ Harvey, Maneskin, Dropkick Murphys, Avril Lavigne + minstens 1 top-DJ
Goede mogelijkheid: Ed Sheeran, Dua Lipa, Sam Smith, Pearl Jam, Keane, Kali Uchis, Wet Leg, Royal Blood, Angèle
Verrassing: Crowded House, Elbow, Florence and the Machine, Tool, the Cure, Billie Eilish
Kans nihil: Coldplay, Green Day, Smashing Pumpkins, the National, Kendrick Lamar

Aanvullingen/correcties?!
The Vaccines zou ik ook bij goede mogelijkheid zetten. Nieuw album + uitverkochte AB en stonden er al meermaals.

Mooie spot rond 17u op main of hoog in de barn.

Pommelien Thijs ook eigenlijk. Ergens in KlubC of Barn dan
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Update (dank voor jullie aanvullingen):

Zeker: Foo Fighters
Zeer waarschijnlijk: Nothing but Thieves, PJ Harvey, Maneskin, Avril Lavigne + minstens 1 top-DJ + 1 rapper M/V
Goede mogelijkheid: Ed Sheeran, Dua Lipa, Sam Smith, Pearl Jam, Keane, Kali Uchis, Wet Leg, Royal Blood, Angèle, Dropkick Murphys, Bring Me The Horizon, Sum 41, the Offspring, Simple Plan, Gaslight Anthem, the Hives, Elbow, Justice, the Last Dinner Party, Fall Out Boy, the Vaccines, Pommelien Thijs
Verrassing: Crowded House, Florence and the Machine, Tool, the Cure, Billie Eilish, Queens of the Stone Age, Frank Carter & the Rattlesnakes, the Kooks, Fontaines DC, the Prodigy, the Killers, Hozier (RW past niet echt in tourschema)
Kans nihil: Coldplay, Green Day, Smashing Pumpkins, the National, Kendrick Lamar

Wat nog mist (en waar ik niet erg in thuis ben), maar wat zeker geboekt gaat worden:
- DJ/dance
- Rap/hiphop
- Benelux
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
568
420
Dua Lipa, Phoenix, Keane, The Kooks, Jungle

Bring me the Horizon (ijdele hoop), Maneskin, The Gaslight Anthem, IDLES, High Vis

Pearl Jam, PJ Harvey, Fontaines DC, James Blake, The Mysterines

Foo Fighters, The Hives, Amyl and the Sniffers, Romy, Frank Carter + Rattlesnakes


Geen realistische voorspelling whatsoever (budget wise), wel bands die touren/beschikbaar (of eerder in het jaar iets hebben aangekondigd) zijn.
Naast de namen die al vaker voorbij zijn gekomen vroeg ik me af of jullie Phoenix en The Mysterines verwachten op RW?
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
694
482
Naast de namen die al vaker voorbij zijn gekomen vroeg ik me af of jullie Phoenix en The Mysterines verwachten op RW?
Phoenix zou zeer welkom zijn, liefst in The Barn. Was fantastisch vorig jaar in de AB. Gezien ze in het voorjaar Zuid-Amerika doen lijkt mij er wel een kansje. Tenzij zij headliner-eisen hebben en écht op de Main Stage willen staan.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
847
574
Vindt het best wel grappig dat men hier zo licht over de mogelijkheid van Maneskin als sub/co-headliner gaat, dacht dat dat hier heviger zou bediscussieerd worden.
Stonden in 2022 op pinkpop al heel hoog. Vrees dat ze op werchter wel eens als sub zouden kunnen staan
Het heeft geen nut om je druk te maken om dingen die je toch niet kunt veranderen. En eindelijk weer eens een nieuwe naam die zich mag bewijzen, ook al is het allemaal wat snel, maar liever hen dan Greta Van Fleet die er na één album al stonden.

Edit: Blijkbaar is hun eerste album ook alweer 6 jaar oud. Dus wel degelijk al eventjes bezig. Plus ze halen vlotjes 20 miljoen luisteraars per maand op Spotify. Pearl Jam komt in vergelijking op 12 miljoen.

Daarmee kan je toch niet zeggen dat Maneskin volwaardig headliner kan zijn zoals pearl jam.

Stonden in 2022 op pinkpop zo n beetje als sub. Vond ik daar zelfs te hoog, ookal moesten er broeken uitgetrokken worden om de show te verzorgen. Vooravondspot op werchter vind ik best ok voor ze.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.557
2.035
Dua Lipa, Phoenix, Keane, The Kooks, Jungle

Bring me the Horizon (ijdele hoop), Maneskin, The Gaslight Anthem, IDLES, High Vis

Pearl Jam, PJ Harvey, Fontaines DC, James Blake, The Mysterines

Foo Fighters, The Hives, Amyl and the Sniffers, Romy, Frank Carter + Rattlesnakes


Geen realistische voorspelling whatsoever (budget wise), wel bands die touren/beschikbaar (of eerder in het jaar iets hebben aangekondigd) zijn.
Naast de namen die al vaker voorbij zijn gekomen vroeg ik me af of jullie Phoenix en The Mysterines verwachten op RW?
Valt toch eigenlijk wel mee? Grote headliners oké(behalve bmth), maar niet meerdere op een dag.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
958
999
Phoenix zou zeer welkom zijn, liefst in The Barn. Was fantastisch vorig jaar in de AB. Gezien ze in het voorjaar Zuid-Amerika doen lijkt mij er wel een kansje. Tenzij zij headliner-eisen hebben en écht op de Main Stage willen staan.
Stonden dit jaar als sub op Dour, dus met die headliner eisen zal het daar hopelijk nogal meevallen. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lany Paret

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
568
420
Valt toch eigenlijk wel mee? Grote headliners oké(behalve bmth), maar niet meerdere op een dag.
Vooral ook afgaande op het bericht van Jimmy eerder, dat waarschijnlijk niet alle dagen bekleed zouden worden door headliners van dusdanig formaat.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
694
482
Stonden dit jaar als sub op Dour, dus met die headliner eisen zal het daar hopelijk nogal meevallen. :)

Ah ik dacht dat ze headlineden daar, mijn excuses.

Stonden in 2022 op pinkpop al heel hoog. Vrees dat ze op werchter wel eens als sub zouden kunnen staan

Daarmee kan je toch niet zeggen dat Maneskin volwaardig headliner kan zijn zoals pearl jam.

Stonden in 2022 op pinkpop zo n beetje als sub. Vond ik daar zelfs te hoog, ookal moesten er broeken uitgetrokken worden om de show te verzorgen. Vooravondspot op werchter vind ik best ok voor ze.

Als ze op Werchter staan zal het gok ik als sub/co-headliner zijn, dus voorlaatste op de Main Stage.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Vooral ook afgaande op het bericht van Jimmy eerder, dat waarschijnlijk niet alle dagen bekleed zouden worden door headliners van dusdanig formaat.
Ja ik kan 1 avond ook niet echt invullen met acts die voldoende kaarten zouden schuiven.
We hadden dat ook voor in 2012 natuurlijk. Kregen we uiteindelijk wel achter elkaar Kasabian * M&S * The xx * Editors * Chase & Status. Verkocht ook uit en was voor die tijd een enorm sterk actueel rijtje zonder echt grote headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en Nelios

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
694
482
Ja ik kan 1 avond ook niet echt invullen met acts die voldoende kaarten zouden schuiven.
We hadden dat ook voor in 2012 natuurlijk. Kregen we uiteindelijk wel achter elkaar Kasabian * M&S * The xx * Editors * Chase & Status. Verkocht ook uit en was voor die tijd een enorm sterk actueel rijtje zonder echt grote headliner.

Dat zou spreken voor iets a la Avril / Fall Out Boy / Maneskin /Justice of andere dance act. (in willekeurige volgorde)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken