Rock Werchter 2024

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.600
606
Ok, op basis van populariteit snap ik keuze voor Maneskin als headliner wel. Vergelijkbaar met Imagine Dragons in 2022.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Vindt het best wel grappig dat men hier zo licht over de mogelijkheid van Maneskin als sub/co-headliner gaat, dacht dat dat hier heviger zou bediscussieerd worden.
Berusting. En besef dat er geen 'nieuwe' rockgroep de laatste jaren dat momentum en die popluariteit gehaald heeft. Heeft desondanks niets met de muziek te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Ok, op basis van populariteit snap ik keuze voor Maneskin als headliner wel. Vergelijkbaar met Imagine Dragons in 2022.
Er valt nochtans meer te zeggen voor ID als headliner, die hebben tenminste aan de weg naar boven gewerkt met ieder album wel enkele hits te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
493
Vindt het best wel grappig dat men hier zo licht over de mogelijkheid van Maneskin als sub/co-headliner gaat, dacht dat dat hier heviger zou bediscussieerd worden.

Het heeft geen nut om je druk te maken om dingen die je toch niet kunt veranderen. En eindelijk weer eens een nieuwe naam die zich mag bewijzen, ook al is het allemaal wat snel, maar liever hen dan Greta Van Fleet die er na één album al stonden.

Edit: Blijkbaar is hun eerste album ook alweer 6 jaar oud. Dus wel degelijk al eventjes bezig. Plus ze halen vlotjes 20 miljoen luisteraars per maand op Spotify. Pearl Jam komt in vergelijking op 12 miljoen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Het heeft geen nut om je druk te maken om dingen die je toch niet kunt veranderen. En eindelijk weer eens een nieuwe naam die zich mag bewijzen, ook al is het allemaal wat snel, maar liever hen dan Greta Van Fleet die er na één album al stonden.
Dat was door omstandigheden, gingen later (2022) lager staan tot al die cancels. Bij Maneskin is dit niet het geval.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
493
Dat was door omstandigheden, gingen later (2022) lager staan tot al die cancels. Bij Maneskin is dit niet het geval.
Greta heeft bovendien nooit de populariteit gehad van Maneskin. Again, ik begrijp helemaal waarom ze een hoge positie zouden krijgen. Ben ik er echt blij mee? Nee natuurlijk niet, maar commercieel gezien de enige juiste zet.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Even los van de dag en het podium waar ze gaan optreden mijn kansenlijstje.

Zeker: Foo Fighters
Zeer waarschijnlijk: Nothing but thieves, PJ Harvey, Maneskin, Dropkick Murphys, Avril Lavigne + minstens 1 top-DJ
Goede mogelijkheid: Ed Sheeran, Dua Lipa, Sam Smith, Pearl Jam, Keane, Kali Uchis, Wet Leg, Royal Blood, Angèle
Verrassing: Crowded House, Elbow, Florence and the Machine, Tool, the Cure, Billie Eilish
Kans nihil: Coldplay, Green Day, Smashing Pumpkins, the National, Kendrick Lamar

Aanvullingen/correcties?!
 
  • Leuk
Waarderingen: vanNelle_Monae

napril69

Playlistbediener
1 feb 2019
40
33
DO: tbc - tbc - Tbc - Tbc- Nothing But Thieves - Maneskin - DUA LIPA
VR: Tbc - Gaslight Anthem - Dropkick Murphys - IDLES - Royal Blood - QOTSA - PEARL JAM
ZA: Picture This - TBC - Keane - tbc - tbc - Greta Van Fleet - ED SHEERAN
ZO: Ice Nine Kills - Amyl & the sniffers - The Hives - Sum 41 - Limb Bizkit - BMTH- FOO FIGHTERS
Heerlijke vrijdag
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
981
1.019
DO: tbc - tbc - Tbc - Tbc- Nothing But Thieves - Maneskin - DUA LIPA
VR: Tbc - Gaslight Anthem - Dropkick Murphys - IDLES - Royal Blood - QOTSA - PEARL JAM
ZA: Picture This - TBC - Keane - tbc - tbc - Greta Van Fleet - ED SHEERAN
ZO: Ice Nine Kills - Amyl & the sniffers - The Hives - Sum 41 - Limb Bizkit - BMTH- FOO FIGHTERS
Vreselijke zaterdag.
 
  • Winning
Waarderingen: napril69

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.584
Even los van de dag en het podium waar ze gaan optreden mijn kansenlijstje.

Zeker: Foo Fighters
Zeer waarschijnlijk: Nothing but thieves, PJ Harvey, Maneskin, Dropkick Murphys, Avril Lavigne + minstens 1 top-DJ
Goede mogelijkheid: Ed Sheeran, Dua Lipa, Sam Smith, Pearl Jam, Keane, Kali Uchis, Wet Leg, Royal Blood, Angèle
Verrassing: Crowded House, Elbow, Florence and the Machine, Tool, the Cure, Billie Eilish
Kans nihil: Coldplay, Green Day, Smashing Pumpkins, the National, Kendrick Lamar

Aanvullingen/correcties?!
Dropkick Murphys lijkt me zeer waarschijnlijk voor Graspop, en als ze op Werchter staan is het eerder een verrassing
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Gebruikers die dit onderwerp bekijken