Rock Werchter 2024

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Zou RW echt aan StuBru vragen om bepaalde muziek te draaien? Ik kan me dat eigenlijk moeilijk voorstellen, maar kan er volledig naast zitten hoor. En zelfs als het zo zou zijn: waarom zouden die namen dan op RW staan en niet op een ander festival dat gesponsord wordt door StuBru?
Lijkt mij erg sterk. Gevalletje correlatie vs causaliteit.

Denk eerder een band is populair en wordt daardoor veel gedraaid. Een band is populair en wordt daardoor geboekt.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en theblackmadness

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
298
171
Lijkt mij erg sterk. Gevalletje correlatie vs causaliteit.

Denk eerder een band is populair en wordt daardoor veel gedraaid. Een band is populair en wordt daardoor geboekt.

Zo zie ik het ook. Maar misschien bedoelde mattman dat ook en begreep ik zijn post gewoon verkeerd? :)
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
516
583
De geruchtenmolen en mijn persoonlijke wensen (tot op zekere realistische hoogte) even door de molen gehaald en tot deze heerlijk ongevarieerde line up gekomen:
Foo Fighters - Smashing Pumpkins - The Hives
Green Day - The National - White Lies
Blink 182 - My Chemical Romance - Avril Lavigne
Rammstein - Greta van Fleet/Royal Blood (in dat geval liever GvF) - Sum 41

Maar als de helft uit komt ben ik ook al tevreden😌
Dit met een goede undercard zou ik hard voor tekenen
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
962
1.000
De geruchtenmolen en mijn persoonlijke wensen (tot op zekere realistische hoogte) even door de molen gehaald en tot deze heerlijk ongevarieerde line up gekomen:
Foo Fighters - Smashing Pumpkins - The Hives
Green Day - The National - White Lies
Blink 182 - My Chemical Romance - Avril Lavigne
Rammstein - Greta van Fleet/Royal Blood (in dat geval liever GvF) - Sum 41

Maar als de helft uit komt ben ik ook al tevreden😌
Dagticket voor donderdag dan. Voor Smashing Pumpkins + Hives.

Ik hoop toch meer op een heerlijk gevarieerde line up. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: redondo28

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.632
892
Voor de balans zou het dan mooi zijn als er nog wat goede popnamen bijkomen. Iets uit het rijtje Dua Lipa - Olivia Rodrigo - Lana del Rey - Billie Eilish - Nothing But Thieves. Inderdaad ook wat meer vrouwen aan de top :) .
Voor een festival dat claimt dat ze relevant blijven en inspelen op de muzieksmaak van de generatie die naar zenders luistert als StuBru, is het boeken van minimum 2 pop headliners gewoon een must geworden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Voor een festival dat claimt dat ze relevant blijven en inspelen op de muzieksmaak van de generatie die naar zenders luistert als StuBru, is het boeken van minimum 2 pop headliners gewoon een must geworden.
Of op z'n minst wat nieuwe rockheadliners. Pearl Jam, Green Day, Blink, Foos is wel tikkie teveel oude headliners zo samen bovenaan het affiche.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
695
483
Of op z'n minst wat nieuwe rockheadliners. Pearl Jam, Green Day, Blink, Foos is wel tikkie teveel oude headliners zo samen bovenaan het affiche.

Maar dat zijn wel de namen waar mensen klaarblijkelijk 130 euro voor willen neertellen. Dat zie ik bij een pakweg Royal Blood of Tame Impala als top of the bill niet onmiddellijk gebeuren.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.408
1.914
Gewoon een mix van alles bij elkaar he. Het is alleen jammer te noemen dat de nieuwe generatie pop namen onmiddelijk ontploft tot stadiongrootte. Behalve Eilish en nu Sheeran een stapje terug doet, wie weet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Volgens mij kiest Sheeran daar bewust zelf voor. Die liet echt wel op z'n gemak stadia vollopen als ie zou willen cashen..
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
147
170
Er zullen ongetwijfeld ook nog wel pop of hiphop headliners bij komen, maar ik heb daar zelf gewoon minder mee.

Overigens net een teaser voorbij zien komen van nieuwe muziek van Mike Shinoda (& Linkin Park). Dat zie ik wel zitten voor RW.
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
516
583
Zouden ze niet NBT in de barn kunnen zetten. Of krijg je dan dezelfde taferelen net als bij Editors?
 

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
191
98
Zouden ze niet NBT in de barn kunnen zetten. Of krijg je dan dezelfde taferelen net als bij Editors?
Ik vermoed dat die best hoog neer gezet gaan worden op de main “als ze komen” uiteraard, die zijn echt groter aan het worden! ik hoop iig niet in de barn, trek ik niet om ergens zo vroeg al te moeten crashen om iets te willen zien…
 

Knightofmuser

Campingartiest
1 okt 2022
57
35
De geruchtenmolen en mijn persoonlijke wensen (tot op zekere realistische hoogte) even door de molen gehaald en tot deze heerlijk ongevarieerde line up gekomen:
Foo Fighters - Smashing Pumpkins - The Hives
Green Day - The National - White Lies
Blink 182 - My Chemical Romance - Avril Lavigne
Rammstein - Greta van Fleet/Royal Blood (in dat geval liever GvF) - Sum 41

Maar als de helft uit komt ben ik ook al tevreden😌
where do we sign?
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Met die tour van Parov Stelar langs relatief kleine zalen (gister aangekondigd), lijkt het me realistisch dat er een reeks festivals toegevoegd gaat worden. De tour langs wat zalen eindigt eind maart.

Blijft het de vraag of het PKP of Rock Werchter gaat zijn maar ik zou dolblij zijn als hij nog eens komt (en weer met liveband)!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken