Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.682
913
Op mijn eerste RW editie ben ik bv. niet gaan kijken naar The Specials, The Gaslight Anthem, Porcupine Tree, The Black Keys,... zou nu wel anders zijn. Ongeacht of deze bands in al die jaren veel gegroeid zijn (sommige wel natuurlijk).
Ja, dat herken ik wel. Ook al luisterde ik als jongere wel naar muziek van voor mijn tijd, sommige bands kende ik totaal niet en muzieksmaak evolueert uiteraard en moet je voor een stuk jezelf ook aanleren.
Herinner mij de eerste keer The Cure live op een festival (strikt genomen ook van voor mijn tijd) en ik vond het oersaai.
Later gewoon tickets voor gekocht voor zaalshows, omdat je uiteindelijk de muziek beter leert kennen en weet te appreciëren.
Als voorbeeld...
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
1 van de grote nog te vullen posities van Hurricane/Southside was dus Billy Talent.
Het had interessant kunnen zijn als je goedgelovig was maar dat is nu wel duidelijk.
Billy Talent is waarschijnlijk te klein in België maar die zijn ook zo goed live. Zou die graag eens als sub of co zien op Graspop of Pukkel.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.453
Mensen die toen 16-18 jaar waren, zijn nu in hun jaren dertig - toch dé target groep van RW, niet? Als er toen al niemand stond, dan zal dat nu al zeker niet zo zijn.

Ook als antwoord op @sylke ^
Het is niet alsof er niemand stond toen. Het was alleen niet afgeladen druk.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Dacht dat bij Fontaines het terrein op BKS afgeladen vol zou staan, was totaal fout. Stond voller bij dEUS.
Wat? Dat voelde voor mij toch heel anders aan hoor. 10 a 15 minuten voor hun show kan je al niet echt vooraan meer staan. Heb al een 6-tal edities BKS er op zitten en was naar mijn ervaringen het drukste dat de ONE ooit was (los van de headliners), maar ik ben dan ook wel vaker in de tenten te vinden.

De reviews waren wel (overdreven) positief vond ik.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Staan al op Graspop komend jaar, middag mainstage waarschijnlijk gezien hun vorige passage daar
Yep had al gezien dat ze op Graspop stonden, maar iedere keer dat ik ze al gezien heb in België was het in een tent rond de namiddag/vroege avond. Dus hopelijk krijgen ze nu idd eens een mooie spot op de main.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Wat? Dat voelde voor mij toch heel anders aan hoor. 10 a 15 minuten voor hun show kan je al niet echt vooraan meer staan. Heb al een 6-tal edities BKS er op zitten en was naar mijn ervaringen het drukste dat de ONE ooit was (los van de headliners), maar ik ben dan ook wel vaker in de tenten te vinden.

De reviews waren wel (overdreven) positief vond ik.
Eerste rijen kan zijn. Maar ik was eigenlijk zelfs ontgoocheld. Stonden ergens thv PA. En waar het met dEUS echt druk was, was dit nu niet het geval.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Mijn eerste Werchter was ook een dagticket om 2 oude bands te zien. Tool & RHCP. Je kan ze niet in hokjes plaatsen. Er zijn altijd genoeg jongeren die Pearl Jam en Nirvana fan zijn omdat de papa dat altijd op zet.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Eerste rijen kan zijn. Maar ik was eigenlijk zelfs ontgoocheld. Stonden ergens thv PA. En waar het met dEUS echt druk was, was dit nu niet het geval.
Ik kwam van richting TWO en wou een goed plaatsje bemachtigen. Maar stond uiteindelijk ook niet veel meer naar voor dan der hoogte van de PA, maar wel een pak meer naar links dus. Al is langs links invoegen daar nooit de beste optie.

Bij dEUS stond ik helemaal rechts (5 minuten voor de show) en was het heel rustig heel de show door en stond ik zeker half zo dicht van het podium als Fontaines.

Kan soms zo verschillen van plaats tot plaats.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
Ik zie PUP op de affiche van Primavera Porto staan. Hadden in 2020 op The Slope moeten spelen, dus met potlood noteren voor een terugkeer?
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.453
Het is niet alsof er niemand stond toen. Het was alleen niet afgeladen druk.

Nog even gezocht naar beelden van toen. Aan het eind van deze video zie je beelden van het publiek. Nou kan het vanuit die hoek drukker lijken, dan het was (het beeld vertekend). Maar het ziet er toch vrij druk en enthousiast uit.

 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Zoomers, had er nog nooit van gehoord? Is dat omdat die veel zoom calls doen?
Gen-Y = Millennials
Gen-Z = Zoomers als zijnde gewoon een afleiding van boomers 😉
En sinds 2010 is er gen-alpha! Dus nog een paar jaar geduld en we zeggen dat er muziek ontbreekt voor gen-alpha'ers 😉.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken