Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ze hebben Rosalia een plekje naar boven gezet op de lineup, nu boven Chris.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Voortgaande op het bands voor zoomers topic. Ik zag The Rose (Koreaanse pop/rock band) op de line-up van Mad Cool staan. Uitverkochte Madeleine georganiseerd door LN in januari en toch niet per se die typische K-pop sound. Lijkt me voor Werchter een goeie band om de deur op een kier te zetten voor K-pop (en bij uitbreiding Aziatische pop) in de undercard, zoals er op o.a. Primavera, Roskilde, Coachella ... ook wel tegenwoordig jaarlijks 1 a 2 bands op de line-up staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious en Timmetje

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Voortgaande op het bands voor zoomers topic. Ik zag The Rose (Koreaanse pop/rock band) op de line-up van Mad Cool staan. Uitverkochte Madeleine georganiseerd door LN in januari en toch niet per se die typische K-pop sound. Lijkt me voor Werchter een goeie band om de deur op een kier te zetten voor K-pop (en bij uitbreiding Aziatische pop) in de undercard, zoals er op o.a. Primavera, Roskilde, Coachella ... ook wel tegenwoordig jaarlijks 1 a 2 bands op de line-up staan.
Ik zou die deur eerder barricaderen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik zou die deur eerder barricaderen.
Onderschat niet hoe devoot K-pop fans zijn. Zelf met een act die om pakweg 17h in dr Barn staat kan je een paar honderd extra dagtickets verkopen. Kijkend naar Primavera/Roskilde nemen die bands voorlopig relatief lage posities in op de line-ups tegenover wat ze eigenlijk waard zijn. Imo, zou het wel een goed idee zijn om als Werchter zijnde hierin mee te gaan (1 a 2 bands in de undercard eh, ik vraag (nog) niet om Blackpink te laten headlinen).

En The Rose ... als die muziek door Amerikanen wordt gemaakt, is er geen haan die er naar kraait.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Verwijderd lid 339

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Laatste album Rosalia zonet even op Spotify opgezet ... Dit is toch echt meer iets voor in Barn dan op main ?
Zal allemaal wel populair zijn & kwalitatief top, maar de oude knar die ik ondertussen aan het worden ben trekt dit niet voor een volledig concert.
Heb me erbij neergelegd dat niet de hele affiche mijn ding kan zijn, maar momenteel wel zeer weinig zaken die me nog maar doen twijfelen om kaarten te kopen.
Ook die Puscifer opgezet omdat die hier zo geprezen werd. Slaapverwekkend... net zoals het nieuwe album van Arctic Monkeys.
Allemaal leuk als achtergrondmuziek, maar toch niet om een avond al feestend mee af te sluiten.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Laatste album Rosalia zonet even op Spotify opgezet ... Dit is toch echt meer iets voor in Barn dan op main ?
Zal allemaal wel populair zijn & kwalitatief top, maar de oude knar die ik ondertussen aan het worden ben trekt dit niet voor een volledig concert.
Heb me erbij neergelegd dat niet de hele affiche mijn ding kan zijn, maar momenteel wel zeer weinig zaken die me nog maar doen twijfelen om kaarten te kopen.
Ook die Puscifer opgezet omdat die hier zo geprezen werd. Slaapverwekkend... net zoals het nieuwe album van Arctic Monkeys.
Allemaal leuk als achtergrondmuziek, maar toch niet om een avond al feestend mee af te sluiten.
"al feestend". Nee dat is Puscifer inderdaad niet, maar moet het altijd "feesten" zijn dan?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Onderschat niet hoe devoot K-pop fans zijn. Zelf met een act die om pakweg 17h in dr Barn staat kan je een paar honderd extra dagtickets verkopen. Kijkend naar Primavera/Roskilde nemen die bands voorlopig relatief lage posities in op de line-ups tegenover wat ze eigenlijk waard zijn. Imo, zou het wel een goed idee zijn om als Werchter zijnde hierin mee te gaan (1 a 2 bands in de undercard eh, ik vraag (nog) niet om Blackpink te laten headlinen).

En The Rose ... als die muziek door Amerikanen wordt gemaakt, is er geen haan die er naar kraait.
Ik heb bij die The Rose eerder een dertien in een dozijn gevoel.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
"al feestend". Nee dat is Puscifer inderdaad niet, maar moet het altijd "feesten" zijn dan?
Al feestend hoeft voor mij niet maar op de laatste dag heb ik wel acts nodig waarvoor ik me nog kan/wil opladen en niet alleen 'oke' zijn. Dan is de kans aanwezig dat moeiheid het wint van de aandacht. Een A Perfect Circle heeft me op zondagnacht nog intens weten te boeien terwijl dat echt geen feest muziek is maar wel muziek die je weet te raken. De zondagavond van RW heeft voor mij geen uitschieters. AM zeker niet en ook QOTSA heb ik wel genoeg zien. Daarbij speelt bij hen ook dat ik hun nieuwere werk beduidend minder interessant vind en dit steeds meer de setlist gaat domineren.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal

Verwijderd lid 339

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
"al feestend". Nee dat is Puscifer inderdaad niet, maar moet het altijd "feesten" zijn dan?
Goh ja .. voor mij eigenlijk wel, vooral 's avonds - 's nachts.
Mijn zaak is 363 dagen per jaar geopend & ik ga al jaren 4 dagen naar Rock Werchter om te feesten, mij te amuseren & van "mijn muziek" te genieten.
Laatste jaren merk ik dat er minder aanbod is, al is er elk jaar wel iets waar ik mega naar uitkijk (Tool, soad, Pearl Jam, Frank Carter, ...)
Dit jaar QOTSA enige echte hoogtepunt voor mij maar ondertussen ook alweer een keer of 6 gezien.
Ik besef dat het niet alle jaren prijs kan zijn. Dit jaar dus misschien mijn budget elders besteden, zonder teveel gezaag & geklaag :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Laatste album Rosalia zonet even op Spotify opgezet ... Dit is toch echt meer iets voor in Barn dan op main ?
Zal allemaal wel populair zijn & kwalitatief top, maar de oude knar die ik ondertussen aan het worden ben trekt dit niet voor een volledig concert.
Heb me erbij neergelegd dat niet de hele affiche mijn ding kan zijn, maar momenteel wel zeer weinig zaken die me nog maar doen twijfelen om kaarten te kopen.
Ook die Puscifer opgezet omdat die hier zo geprezen werd. Slaapverwekkend... net zoals het nieuwe album van Arctic Monkeys.
Allemaal leuk als achtergrondmuziek, maar toch niet om een avond al feestend mee af te sluiten.
Ach, kop op. Volgend jaar komt Pearl Jam wel weer ofzo.
 
  • Haha
Waarderingen: mattman en simonbolivar

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Stromae boeken die al tig keer in Paleis 12 staat voor op de moeilijke donderdag. Verkoopt voor geen knijt, uiteraard. Kondigt ie weer twee shows aan daar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken