Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.343
9.073
Stromae boeken die al tig keer in Paleis 12 staat voor op de moeilijke donderdag. Verkoopt voor geen knijt, uiteraard. Kondigt ie weer twee shows aan daar.
Stromae zal wel (verdiend) de afsluiter zijn, maar ik hoop en gok dat de grootste naam van die dag er nog bij moet.

Was volgend jaar zijn eerste festivalshow geweest (ipv Boutique), dan was die donderdag misschien al zo goed als uitverkocht, maar na een jaar festivals plus nog een keer 8 (!) extra arenashows geeft mensen niet echt een reden om hier een ticket voor te kopen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Ik kan ook pagina’s vol liggen te klagen dat Werchter weer bagger boekt & dat ze de weg kwijt zijn en er helemaal niks van kennen natuurlijk.
Jaar na jaar & toch verkopen ze uit.
Spiegel gezocht voor @Yannick
Daar dient dit forum voor, Oh Well. Hoe denk je dat we anders deze thread tot 3-400 pagina's krijgen? Ook welkom.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
474
354
Puscifer gaat natuurlijk de avond niet afsluiten, maar de liveshow in the Barn kan wel echt een mooie namiddagset opleveren…

En wie weet komt er nog iets in Klub C waarmee je feestend de vierdaagse kan afsluiten?

Puur op papier is die zondag muzikaal echt sterk. Amenrz, Puscifer, Rosalia, Chris, QOTSA, Arctic Monkeys. Ook vrij eclectisch.

Als het enkel is om te feesten moet je toch ook niet écht naar Werchter gaan? Da’s hetgene waar de meeste op dit forum zich ook tegen verzetten. Dan draait het niet echt meer om de muziek.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.491
1.996
Onderschat niet hoe devoot K-pop fans zijn. Zelf met een act die om pakweg 17h in dr Barn staat kan je een paar honderd extra dagtickets verkopen. Kijkend naar Primavera/Roskilde nemen die bands voorlopig relatief lage posities in op de line-ups tegenover wat ze eigenlijk waard zijn. Imo, zou het wel een goed idee zijn om als Werchter zijnde hierin mee te gaan (1 a 2 bands in de undercard eh, ik vraag (nog) niet om Blackpink te laten headlinen).

En The Rose ... als die muziek door Amerikanen wordt gemaakt, is er geen haan die er naar kraait.
Waarom ook niet he, The Hu en Wardruna zijn ook zeer specifiek qua muziek.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.797
6.536
Stromae boeken die al tig keer in Paleis 12 staat voor op de moeilijke donderdag. Verkoopt voor geen knijt, uiteraard. Kondigt ie weer twee shows aan daar.
Is gewoon een jaar te laat maar alsnog de tofste headliner en 1 van de mooiste namen op het affiche imo. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.788
2.515
Er zal binnenkort wel nog een berichtje uitgestuurd worden. De Ticketmaster-pagina's voor de Mobilhome Packages werden aangemaakt.

Ook zien voorbijkomen:
Campingticket Regular
Breakfastvoucher The Hive Resort + My Space

Start verkoopdatum spreekt over vrijdag, 10u.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.343
9.073
Ik mag mezelf met enige trots nog net een zoomer noemen 😉. Maar is gewoon generatie geboren tussen ongeveer 1997 en 2010. Persoonlijk voel ik niet zo dat Stromae en OATW echt leeft onder deze generatie. Qua Belgische namen, voornamelijk Angele denk ik. Dus imo staat er in de hoogste regionen niet echt veel voor de zoomers.
Fred Again en Machine Gun Kelly zijn anders toch twee enorme zoomernamen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.246
5.609
Zoals al eerder gezegd, Stromae zijn boeker zit bij Friendly Fire. Dus die hebben helemaal geen belang om Stromae enkel op RW neer te zetten. Wat er inderdaad voor lijkt te zorgen dat Stromae eerder de afsluiter is dan de enige hoofdnaam.
Btw, even goed kan Sam Fender ook de barn afsluiten. Acht die kans eerder miniem, maar toch.

Op alle dagen zie je dat de hoofdlijnen zich mooi aftekenen, maar donderdag zitten er nog serieus wat gaten.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
882
799
Will Tura die de mainstage opent, da zou toch ook zalig zijn. Als ultiem eerbetoon aan één van de grootste Belgische artiesten.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.246
5.609
Er zal binnenkort wel nog een berichtje uitgestuurd worden. De Ticketmaster-pagina's voor de Mobilhome Packages werden aangemaakt.

Ook zien voorbijkomen:
Campingticket Regular
Breakfastvoucher The Hive Resort + My Space

Start verkoopdatum spreekt over vrijdag, 10u.
Dat was al gemeld op de site dacht ik.
 

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
301
431
Er zal binnenkort wel nog een berichtje uitgestuurd worden. De Ticketmaster-pagina's voor de Mobilhome Packages werden aangemaakt.

Ook zien voorbijkomen:
Campingticket Regular
Breakfastvoucher The Hive Resort + My Space

Start verkoopdatum spreekt over vrijdag, 10u.
Vorige week vrijdag 09-12 werd dit al gecommuniceerd via de website.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Waarom ook niet he, The Hu en Wardruna zijn ook zeer specifiek qua muziek.
Inderdaad. Hoewel, die twee nog wel een andere/oudere doelgroep aanspreken dan iets als The Rose (en Thz Rose ook gewoon vrij standaard muziek maakt). Maar Werchter mag me altijd nog meer verrassen door iets als Red Velvet te boeken hoor (staan ook op Primavera).
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
284
179
Begin hoe langer hoe meer te denken dat Stromae boeken een vergissen was, zeker als je ziet wat we in de plaats konden krijgen. Maar neen, Stromae die 9 keer optreedt in België in 2 jaar tijd moest er per se bij.

Als Stromae er niet stond dan was er ook veel minder kritiek op het feit dat O&TW en Chris er ook staan en konden we er misschien zelfs nog Angèle bij krijgen.
 

Stoogie

Playlistbediener
2 nov 2022
40
58
Begin hoe langer hoe meer te denken dat Stromae boeken een vergissen was, zeker als je ziet wat we in de plaats konden krijgen. Maar neen, Stromae die 9 keer optreedt in België in 2 jaar tijd moest er per se bij.

Als Stromae er niet stond dan was er ook veel minder kritiek op het feit dat O&TW en Chris er ook staan en konden we er misschien zelfs nog Angèle bij krijgen.
Anderzijds zal hij ook geen al te dure naam zijn denk ik. En zoals hier al een paar keer gezegd, veel mensen die hem "eens gezien willen hebben" ipv een ticket voor een show van hem te willen kopen. Ik zit zelf ook in die categorie.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Begin hoe langer hoe meer te denken dat Stromae boeken een vergissen was, zeker als je ziet wat we in de plaats konden krijgen. Maar neen, Stromae die 9 keer optreedt in België in 2 jaar tijd moest er per se bij.

Als Stromae er niet stond dan was er ook veel minder kritiek op het feit dat O&TW en Chris er ook staan en konden we er misschien zelfs nog Angèle bij krijgen.
Eens. Als Werchter zijnde moet je imo Belgische bands niet willen in de co-headline positie wanneer die met hetzelfde album al een festivalshow en zaalshow gespeeld hebben in Belgie. Dus imo zijn Stromae, Angele en OATW allen een jaar te laat. En zeker Stromae voelt echt aan als too much.

Snap wel niet wat Chris hiermee te maken heeft?
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket

Gebruikers die dit onderwerp bekijken