Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.501
2.015
Potato patato. Ieder maakt van bands heads, co's of subs naargelang dat ze dat zelf aanvoelen 😂
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.695
932
Dus in 2016 was Editors de enige headliner die zaterdag?
Zo communiceert Werchter toch in hun officiële communicatie?
Als ze afsluiten dan spreken ze over een headliner (= iemand die bovenaan de affiche staat).
Sluiten ze niet af spreken ze eerder over ".... vervoegt de affiche", etc...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Begin hoe langer hoe meer te denken dat Stromae boeken een vergissen was, zeker als je ziet wat we in de plaats konden krijgen. Maar neen, Stromae die 9 keer optreedt in België in 2 jaar tijd moest er per se bij.

Als Stromae er niet stond dan was er ook veel minder kritiek op het feit dat O&TW en Chris er ook staan en konden we er misschien zelfs nog Angèle bij krijgen.
Want Angèle is dan een betere optie met haar passages in Dour, 4x Vorst en Sportpaleis voorafgaand aan RW?

We spreken hier trouwens allemaal over een teleurstellende ticketverkoop voor de donderdag. Maar ik vind het eigenlijk straf dat er al 4000 tickets verkocht geraakten, enkel op basis van Stromae. Wetende dat die tickets 127 euro kosten, Stromae al tig tickets voor Boutique en Paleis 12 verkocht, en je voor die donderdag al zeker 1 of 2 dagen verlof moet nemen...
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en Timmetje

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.540
6.472
Zo communiceert Werchter toch in hun officiële communicatie?
Als ze afsluiten dan spreken ze over een headliner (= iemand die bovenaan de affiche staat).
Sluiten ze niet af spreken ze eerder over ".... vervoegt de affiche", etc...
Dus jij denkt dat in 2014 Metallica niet als headliner gepresenteerd werd omdat Skrillex daar nog achteraan kwam?
 
  • Leuk
Waarderingen: SvenH23

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.695
932
Dus in 2016 was Editors de enige headliner die zaterdag?
Waarmee ik niet wil zeggen dat RHCP of The Cure gevoelsmatig ook voor mij de morele headliners waren, maar dat zijn helaas niet de 4 headliners (4 dagen) waarmee ze pronken...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.369
9.103
Zo communiceert Werchter toch in hun officiële communicatie?
Als ze afsluiten dan spreken ze over een headliner (= iemand die bovenaan de affiche staat).
Sluiten ze niet af spreken ze eerder over ".... vervoegt de affiche", etc...
Je zoekt er teveel achter. Namen die bovenin de lineup zijn headliners.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.501
2.015
Als we waarde hechten aan wat Werchter zelf zegt, hier nog een korte samenvatting van op hun site: 'Vier dagen, vier podia. De grootste headliners, jonge wolven, felle rockers, straffe singer-songwriters, verse ontdekkingen. Rock Werchter programmeert met grote overtuiging over alle genres heen.'
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Oh Well en Yannick

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.254
5.610
Mogelijk. Maar het viel me wel op dat ze bij RHCP voor 2023 niet het woord headliner gebruiken.
Niet teveel zoeken achter woordgebruik. Spreekt soms ook gewoon voor zich. Soms gaan ze niet in detail omdat binnenskamers er nog paar opties worden open gehouden.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.695
932
Maar het is wel duidelijk dat ze dat zijn toch?
Maar dus niet noodzakelijk afsluiten?
Stel me gewoon de vraag of die extra vrijdagnaam een hele grote klepper kan worden of eerder een (weliswaar welgekomen) act, minder groot dan RHCP?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.819
6.555
Maar dus niet noodzakelijk afsluiten?
Stel me gewoon de vraag of die extra vrijdagnaam een hele grote klepper kan worden of eerder een (weliswaar welgekomen) act, minder groot dan RHCP?
Ik denk dat Lizzo de coheadliner gaat worden.
 
  • Winning
Waarderingen: mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.254
5.610
Op vrijdag gaan gewoon Peppers afsluiten hoor, gaan tegenwoordig het niet voor minder willen doen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.695
932
Op vrijdag gaan gewoon Peppers afsluiten hoor, gaan tegenwoordig het niet voor minder willen doen.
Dus een klepper als Eminem, Beyoncé, Billie, etc... en wat weet ik allemaal wat hier al gepasseerd is, kan daar toch niet meer bij dan?

Dan spreken we eerder over een act als The Strokes en Lizzo misschien naar donderdag?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken