Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Blur verkoopt heel moeilijk een beetje overal in Europa uit. Ziggo dome in Nederland ook nog volop plats. Soms durven ze een risico te nemen, denk aan het verhaal vorig jaar met de comedy act. vergeet hoe hij heette. En ook core enz. In principe is Rihanna een 'groot' naam maar met 6.000 tickets verkocht krijg je een Werchter weide niet vol.
Wellicht ook te maken met de Werchter weide zelf. Een bijzonder oncomfortabele plek voor een 1 dagsevent met extreem slechte infrastructuur.

En Blur zou gewoon prima last minute naam zijn. Het gaat niet alleen om mensen trekken, maar ook om de 60.000 (?) mensen die al een ticket hebben een kwalitatief hoogwaardige act voor te schotelen.
 

Jopie27

Playlistbediener
9 mei 2023
36
181
Graag jullie leukste/beste/wildste/normaalste Werchterverhalen van de afgelopen jaren hier posten als jullie daar zin in hebben. Enkel zo kunnen we (ik toch) de volgende 34 dagen overleven… gewoon leuke anekdotes/blogs/foto’s/… Shoot! Alles is goed!
Het was het jaar waarin Kaiser Chiefs Ruby uit brachten. Zeehondenbont werd verboden in Belgie en de iPhone werd uitgebracht. Gelukkig had nog niemand die bij zich.

Nadat Muse om 02:30 had geëindigd met Take a Bow vulde de Haachtsesteenweg zich met 80.000 feestende gekken. Lekker uitrusten op je stoeltje onder de partytent en even evalueren wat beter kon (Marylin Manson misschien toch nog wat extra zuurstof en de volgende keer de PA het hele optreden aan laten). Terwijl onze Britse buren hun zwakste schakel met tent en al optilden en met stevige mars richting de pisgreppel verhuisden hoorde we gerommel in de verte. Als Simba keek ik op om te zien wat er aangedenderd kwam. Het geluid kwam steeds dichterbij in het pikkedonker. Plotseling vulde onze twee geschakelde partytenten zich met 25 naakte belgen, die aan een triomftocht over de camping waren begonnen. Helaas vernielden ze tijden deze grote migratie onze eerder geplante olijfboom. Een van onze collega's pakte een nog nadampend blik knakworst en trof de manke laatste buffel die probeerde weg te komen vol op de slaap. De scheerlijn voor hem bleek een te hoge horde en kermend hoorde we hem het donker in verdwijnen. Tevreden keken we elkaar aan. Geslaagde eerste dag :)
 

rw83

Campingartiest
12 apr 2023
78
102
Wilde verhalen? Die zijn er wel, ja. Beastie Boys in 2007 bij voorbeeld. Ik heb al veel meegemaakt, maar toen braken ze de tent letterlijk af. Morphine in 1995 was ook legendarisch. De sanitaire voorzieningen waren in de jaren 80 niet vergelijkbaar met nu : eerst plassen en dan 2 bekers water over je voeten gieten was een goed idee. WK voetbal 2018 België-Brazilie met bijhorende bierdouches. Ik mis vooral de grappige bindteksten van Guy Mortier...
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
214
136
Enerzijds vervelend. Anderzijds zorgt een continue in en uitstroom voor heel veel bewegende mensen.
He wat? Dus als eenmaal de kruizen en zijn heb je pech ongeacht de leegloop in de zaal? Wat is dit voor flauwekul. Dus een act staat halverwege hun set wellicht voor een halflege zaal te spelen met hongerige fans buiten te wachten en die mogen er dan niet in?? Omdat er anders een continue in en uitstroom van bewegende mensen is... Ja duh het is een festival. Als t nu geplaceerd met een stoel zou zijn voor een cabaret act ofzo kan ik t nog vatten.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
He wat? Dus als eenmaal de kruizen en zijn heb je pech ongeacht de leegloop in de zaal? Wat is dit voor flauwekul. Dus een act staat halverwege hun set wellicht voor een halflege zaal te spelen met hongerige fans buiten te wachten en die mogen er dan niet in?? Omdat er anders een continue in en uitstroom van bewegende mensen is... Ja duh het is een festival. Als t nu geplaceerd met een stoel zou zijn voor een cabaret act ofzo kan ik t nog vatten.
Normaliter kunnen de rode kruizen groene pijlen worden als er voldoende mensen de tent hebben verlaten. In 2019 nog halverwege bij Kylie Minogue alsnog naar binnen kunnen gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
214
136
Heb meerdere mensen dat hier wel zien zeggen
Dit ging volgens mij over dat men Editors niet als (sub)headliner act wilde hebben op de mainstage omdat dan er een spot minder zou zijn voor de acts die liever wilde zien (sub)headlinen Foo Fighters, Billie Eilish etc. ,maar omdat ze in de Barn staan is het wel oké omdat dat dan niet ten laste van een hoge mainstage spot gaat.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
890
870
We wisten toch maar pas dat ze in The Barn gingen staan nadat de rest van de affiche al bekend was ? Ik denk niet dat er dan nog op Foo Fighters of zo moest gehoopt worden.
 

Nielso

Playlistbediener
11 mei 2022
28
24
Wat denken jullie van Alt-J als vervanger van Stromae? Staan dit weekend op core festival. Hebben een gat in hun agenda tussen 23/06 en zaterdag 1/07 spelen ze in la douce France.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Die stonden als ik het goed gezien heb in de clashfinder vorig jaar rond 21u in de Barn.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Wat denken jullie van Alt-J als vervanger van Stromae? Staan dit weekend op core festival. Hebben een gat in hun agenda tussen 23/06 en zaterdag 1/07 spelen ze in la douce France.
Als het echt zou moeten zouden die wel Sam Fender z’n plekje kunnen vervangen. Maar laat ons hopen dat dat niet vervangen moet worden :)
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
214
136
We wisten toch maar pas dat ze in The Barn gingen staan nadat de rest van de affiche al bekend was ? Ik denk niet dat er dan nog op Foo Fighters of zo moest gehoopt worden.
Dacht dat t eigenlijk meteen wel duidelijk was dat het de Barn zou worden aan de hand van de positie op de flyer of op de site.
Volgens mij was Liam Gallagher er later nog bij gekomen op de main, waar men toch nog op iets groter hadden gehoopt. Maar ja, iedereen hoopt natuurlijk altijd op iets groters. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
890
870
Wat denken jullie van Alt-J als vervanger van Stromae? Staan dit weekend op core festival. Hebben een gat in hun agenda tussen 23/06 en zaterdag 1/07 spelen ze in la douce France.
alt-J wordt het niet. Niet groot genoeg en inderdaad vorig jaar in The Barn gespeeld. Zelfs op Best Kept Secret vorig jaar werd in vraag gesteld of die een headline spot verdienden.

Anderzijds zou het wel kunnen dat ze na CORE dit weekend dan toch gewoon maar Angèle aankondigen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Nelios

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
alt-J wordt het niet. Niet groot genoeg en inderdaad vorig jaar in The Barn gespeeld. Zelfs op Best Kept Secret vorig jaar werd in vraag gesteld of die een headline spot verdienden.

Anderzijds zou het wel kunnen dat ze na CORE dit weekend dan toch gewoon maar Angèle aankondigen.
Little Simz had ookspronkelijk op de main gestaan die donderdag. Lijkt me, zeker na CORE, eentje die ze onder fast-dial kunnen raadplegen als bijvoorbeeld een Sam Fender uitvalt.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
890
870
Laten we er nog niet vanuit gaan dat hij vervangen moet worden, maar laat ons ook hopen dat ze daar bij Rock Werchter wél op voorbereid zijn. Little Simz zou dan inderdaad mooie vervanging zijn.

Welke Belgische band zou dit jaar trouwens de super-sub van dienst zijn voor vervangingen, zoals Charlotte Adigéry & Bolis Pupul vorig jaar ?
Bluai voor iets in een tent ? Whispering Sons voor iets op de main ?
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
He wat? Dus als eenmaal de kruizen en zijn heb je pech ongeacht de leegloop in de zaal? Wat is dit voor flauwekul. Dus een act staat halverwege hun set wellicht voor een halflege zaal te spelen met hongerige fans buiten te wachten en die mogen er dan niet in?? Omdat er anders een continue in en uitstroom van bewegende mensen is... Ja duh het is een festival. Als t nu geplaceerd met een stoel zou zijn voor een cabaret act ofzo kan ik t nog vatten.
Het probleem is dat mensen gewoon vanachter in de tent blijven plakken waardoor het lijkt dat de tent nog volzit, maar eens je door die drukte aan de ingang geraakt is er meestal een zee van ruimte in het midden.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Laten we er nog niet vanuit gaan dat hij vervangen moet worden, maar laat ons ook hopen dat ze daar bij Rock Werchter wél op voorbereid zijn. Little Simz zou dan inderdaad mooie vervanging zijn.

Welke Belgische band zou dit jaar trouwens de super-sub van dienst zijn voor vervangingen, zoals Charlotte Adigéry & Bolis Pupul vorig jaar ?
Bluai voor iets in een tent ? Whispering Sons voor iets op de main ?
Brihang voor de KluB C. Zie die nog plekje van Slowthai pakken :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken