Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

carmenvdb

Nieuw lid
27 okt 2022
3
2
hebben jullie ivm de ticketprijzen van dit jaar nog verwachtingen dat de line-up een stuk beter gaat worden? Persoonlijk vind ik hem namelijk tot nu toe erg tegenvallen vergeleken voorgaand jaar
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
hebben jullie ivm de ticketprijzen van dit jaar nog verwachtingen dat de line-up een stuk beter gaat worden? Persoonlijk vind ik hem namelijk tot nu toe erg tegenvallen vergeleken voorgaand jaar
Dat is heel persoonlijk uiteraard.

Maar zoals ik hier al een paar keer vermeld heb, zit Werchter nog steeds in een vrij grote luxepositie daar hun tickets goed verkopen.
Vorige editie (dit jaar) waren de combitickets hopeloos uitverkocht en op TicketSwap leek het wel of ze makkelijk nog eens 20K aan combitickets konden verkopen.
Zulke zaken ziet een organisatie ook wel, dus een prijsstijging zat er wel aan te komen.

Ik verwacht gewoon een lineup in de lijn van vorige jaren, ook al hoop ik nog wel op een wat exclusievere toevoeging zoals Taylor Swift of Queen.
Maar ook daar zal je merken dat niet zo iedereen daar happy mee is, dus het goed vinden of niet van een lineup is persoonlijk.

Wat uiteraard wel gegarandeerd is, is een fantastisch goed georganiseerd festival, in de allerbeste omstandigheden.

Welkom op dit forum!
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Muse is een sterke liveband door enkele knallende oude nummers die strak gespeeld worden EN door het spektakel in hun liveshow. Neem dat weg en we zijn echt wel fucking f****d. Die moet je gewoon in het donker zetten.

Laat ons wel samen hopen dat ze dit jaar opnieuw de juiste balans weten te vinden tussen muziek en circus.
Gelukkig staat op Werchter de eerste co-headliner vaak ook gewoon in het donker, of in ieder geval in de schemering.

Maar Muse is natuurlijk altijd afsluiter. Ik zie het niet zo snel meer gebeuren dat de afsluitende act niet de grootste van de dag is tegenwoordig. Het moet dan op z'n minst dicht bij elkaar liggen, zoals met The Cure en Tool
 
Laatst bewerkt:

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
329
257
Maar denk je aan The Prodigy, dan zie je toch vooral -en alleen- Keith Flint voor je? Heel veel persoonlijkheid heeft die andere toch niet. Net zoals ik in de eerste plaats aan Freddie Mercury denk wanneer ik Queen voor me zie.

Je moet voor de aardigheid eens opzoeken op welke hits van The Prodigy Keith Flint daadwerkelijk te horen is. Op de albums 'Experience' and 'Music for the Jilted Generation' geen enkele keer. Op 'The Fat of the Land' welgeteld vier keer, tijdens 'Breathe', 'Firestarter', 'Serial Thrilla' en 'Fuel My Fire'. Zijn rol in bepaalde videoclips was uiteraard iconisch, maar zijn rol in hun muziek was zeer beperkt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Je moet voor de aardigheid eens opzoeken op welke hits van The Prodigy Keith Flint daadwerkelijk te horen is. Op de albums 'Experience' and 'Music for the Jilted Generation' geen enkele keer. Op 'The Fat of the Land' welgeteld vier keer, tijdens 'Breathe', 'Firestarter', 'Serial Thrilla' en 'Fuel My Fire'. Zijn rol in bepaalde videoclips was uiteraard iconisch, maar zijn rol in hun muziek was zeer beperkt.
Ja zeker, het was vooral het gezicht van de groep. De firestarter zelf. Geen idee hoe die andere gasten eruit zien bijvoorbeeld.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Dit jaar is toch ook duidelijk geworden dat het niet makkelijk is voor bvb de Lokerse om al hun avonden deftig te vullen. Prodigy past daar perfect.
Toch ook slachtoffer van al dat overaanbod natuurlijk. Hadden nauwelijks echt veel interessante grote namen dit jaar.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Toch ook slachtoffer van al dat overaanbod natuurlijk. Hadden nauwelijks echt veel interessante grote namen dit jaar.

Klopt. Maar het dient gezegd...de dag met Sylvie Kreusch, Charlotte en Bolus, Kraftwerk en 2 Many DJ's was één van de strafste van een erg gevulde festivalzomer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Gelukkig staat op Werchter de eerste co-headliner vaak ook gewoon in het donker, of in ieder geval in de schemering.

Maar Muse is natuurlijk altijd afsluiter. Ik zie het niet zo snel meer gebeuren dat de afsluitende act niet de grootste van de dag is tegenwoordig. Het moet dan op z'n minst dicht bij elkaar liggen, zoals met The Cure en Tool
Hangt er ook vanaf uit welke tour die show komt. In het geval van AM en Muse spreken we van stadiontours, dan ga je sneller zien dat die per se willen afsluiten. Dat er geen andere optie is. Tenzij je Depeche Mode bent natuurlijk, die spelen nu niet, maar die spelen net zoals Iron Maiden liever niet na 00u.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.847
Laatste keer Prodigy op Werchter vond ik maar tegenvallen. Beetje meeschreeuwen met het bandje.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Tenzij je Depeche Mode bent natuurlijk, die spelen nu niet, maar die spelen net zoals Iron Maiden liever niet na 00u.
Dat zou bij The Cure ook wel eens de reden kunnen zijn geweest. Die waren zowel op Werchter als Pinkpop niet de laatste act.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
In het Laatste Nieuws zelfs een artikel met hem over het sportpaleis.
Ik ken oprecht geen enkel nummer van die Metejoor.
Zet er eens eentje op, je kent er vast. Ze draaien 'm nochtans constant op de radio.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken