Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
gewoon boeken man, zelfs al heeft Axl zijn kuren is dat 20x leuker om naar te kijken dan een wannabe hiphopper die voor een laptop staat te playbacken.
Die Wannabe hiphopper staat dan wel ergens in een tent in de middag (ofja, je moet Polo G heten) en niet 2 uur en een half lang te kwelen op de Main.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
gewoon boeken man, zelfs al heeft Axl zijn kuren is dat 20x leuker om naar te kijken dan een wannabe hiphopper die voor een laptop staat te playbacken.
Ik blijf het hier gewoon niet mee eens. Ga nog steeds schuimbekken bij het idee van hun optreden omdat je er naar uitkijkt en dan krijg je zo gedrocht. Daar is niks leuks aan. Als ik terugdenk aan de show van Polo G kan ik alleen maar genieten omdat het zo lachwekkend slecht was, dat het weer leuk was. Maar daar was mijn verwachting ook 0
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Heb ze nog nooit gezien, dus ik zou gaan kijken. Wat niet het geval is bij veel andere potentieel headliners die hier passeren. Dus ja, ik zie ze graag komen. Al had ik liever RATM gehad.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.049
Ik blijf het hier gewoon niet mee eens. Ga nog steeds schuimbekken bij het idee van hun optreden omdat je er naar uitkijkt en dan krijg je zo gedrocht. Daar is niks leuks aan. Als ik terugdenk aan de show van Polo G kan ik alleen maar genieten omdat het zo lachwekkend slecht was, dat het weer leuk was. Maar daar was mijn verwachting ook 0
Je had dus wel een verwachting bij GNR? Dat vind ik dan ook bijzonder als je alleen maar kritiek uit dat het al jaren aan de gang is.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.465
6.131
Je had dus wel een verwachting bij GNR? Dat vind ik dan ook bijzonder als je alleen maar kritiek uit dat het al jaren aan de gang is.

Jos schreef toch dat hij het de eerste keer goed (niet geweldig) vond? Dan is het niet gek als hij de tweede keer ook een goede show verwachtte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
Je had dus wel een verwachting bij GNR? Dat vind ik dan ook bijzonder als je alleen maar kritiek uit dat het al jaren aan de gang is.
Precies wat Tim zegt. De eerste keer GnR op GRaspop heb ik goed van kunnen genieten. Dus mijn verwachtingen voor Sweden Rock waren er wel ja, ook de vriendengroep ging er daarom met enthousiasme heen. Pas daarna ben ik de beste heren gaan afkraken.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179
Was toch wel dé reünie van de afgelopen jaren. Verkochten TW Classic in 2017 probleemloos uit. Nog nooit op Rock Werchter gestaan. Zijn een iconische band in -bijna- originele bezetting. Komen normaal gezien met een nieuw album, het eerste in heel lange tijd.

Alles bij elkaar zou dit geen vreemde boeking zijn. Er is natuurlijk wel ook nog Graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: scheep

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Misschien zijn ze dan ook opnieuw goed op RW? Zoals Alt-J die in 2015 top waren, in 2018 bagger en dit jaar terug top.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.049
Precies wat Tim zegt. De eerste keer GnR op GRaspop heb ik goed van kunnen genieten. Dus mijn verwachtingen voor Sweden Rock waren er wel ja, ook de vriendengroep ging er daarom met enthousiasme heen. Pas daarna ben ik de beste heren gaan afkraken.
Zeker, maar je wist de reputatie wel al dat niet ieder optreden even goed was, als ik je verhaal zo lees. Maar misschien begrijp ik alles gewoon verkeerd, kan ook.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
567
533
Ik vond ze erg sterk op TW Classic, als ze op dat niveau spelen, kunnen ze gewoon komen. Lekker Paradise City, Sweet Child O Mine, Knocking on Heavens Door en nog tig andere songs meeblèren, al genietend van een dik gitaarspektakel.

Vocaal vind ik Axl op de meeste videos van afgelopen 5 jaar aardig goed, de jaren daarvoor was het gewoon een dik mannetje geworden die niet meer kon zingen.

Zal wel aan mijn voorkeur voor 80s rock (verdorie in '95 geboren) liggen dat ik het heerlijk vind.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
Zeker, maar je wist de reputatie wel al dat niet ieder optreden even goed was, als ik je verhaal zo lees. Maar misschien begrijp ik alles gewoon verkeerd, kan ook.
Ja natuurlijk kende ik hun live reputatie al. Anders heb je echt onder een steen geleefd. Ik had het zelf echter nog niet ervaren. En daarnaast, sinds hun reünie leek die slechte versie van GnR een soort van verdwenen. Dus daardoor hield ik er geen rekening mee dat ik die versie opeens voorgeschoteld kreeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Ik vond G'n'R best wel goed op TW Classic vorige keer. Ik denk dat ze toen 2u en half spelen en dat was wel wat lang. Halverwege was er weel een dipje. Maar kort die set met 3 kwartier in en je had gewoon een goede show.

Ik kon toen gratis gaan en zou er geen 90 euro voor over hebben. Maar zouden wat mij betreft een waardige RW headliner zijn hoor.

Ik zeg kom maar op met iets dergelijks:
Guns 'n Roses - Queens Of The Stone Age - Anderson Paak - The Mars Volta - Selah Sue - Marcus King

en een iets alternatievere Barn:
Jungle - Wilco - Warpaint
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Ja die opmerking naar Graspop toe was wat flauw en slaat ook nergens op. Wel eens dat GnR zijn beste tijd heeft gehad en zonde is van de spot die ze krijgen.
Ja, die opmerking naar Graspop was ook meer komisch bedoeld (had eigenlijk nog een emoticon bij moeten staan). Ga zelf al vanaf 1998 naar Graspop, maar stoor me toch al jaren aan het blijven programmeren van ouwe vergane glorie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
GnR zou voor mij perfect passen op Rock Werchter anno 2022, maar enkel met echte festivalset i.p.v. een uitgerekt optreden van 3 uur. In 2017 werd dit bij momenten gewoon saai - hoewel het zeer goed was. Pas bij de grote hits op het einde werd de weide opnieuw wakker.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.938
8.583
Tja Guns n Roses. Zal zoals alles wel een smaakding zijn zeker. Ik zet de radio uit als dat gedrocht van een November Rain op de radio (de Tijdloze bijvoorbeeld) passeert. En dan die cheesy gitaarsolo en lachwekkende kreuntjes van de zanger. Ook die poses en verkleedpartijtjes (kettingen! hoedjes! sjaaltjes!) zijn onbedoeld erg grappig vind ik. Guns n Roses lijkt soms een beetje op een parodie van een rockband, een beetje hoe je je als kind rock and roll voorstelt.

Aan de andere kant blijf ik Welcome To The Jungle een grote guilty pleasure vinden. Die intro alleen al, en hoe dat ding naar een climax opbouwt. Vind dat echt een steengoed nummer. Ook Paradise City, ondanks die onnozele tekst, kan ik ook echt hebben.

Red Hot Chili Peppers en Metallica bestaan beide langer dan GnR, maar toch voelt die laatste veel gedateerder aan. Vind het ook beter passen op een Graspop, waar de Europes, Def Leppards en Aerosmiths (met alle respect voor die bands) ook nog vertrouwd aanvoelen.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.527
1.992
Ik ben toch wel blij dat er een Guns n Roses discussie is, überhaupt. Heb ze eerlijkheidshalve nooit live gezien(wel vooral negatieve verhalen over gehoord). Was een band waar ik 10 jaar geleden nog graag naar luisterde, maar die afgelopen jaren steeds meer in m'n irritatiehoekje beland zijn en die ik graag zou vermijden eigenlijk.
Zoals reacties hierboven al mooi aangeven, voelen ze gewoon heel erg gedateerd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.938
8.583
Ik ben trouwens heel benieuwd wat we allemaal geen terugzien op Mad Cool, meestal een festival heel erg overlappend met RW.

Vooral omdat Muse daar al geen optie is (stonden er dit jaar) en Depeche Mode als usual suspect ook al wegvalt door Primavera. Als daar nog eens RATM bij wegvalt, vraag ik me af wat zij in de koker hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Welke duivel(innetje) zou dat dan moeten zijn denk je......
Kan dus eender welke band zijn die je niet verwacht. Jammer genoeg hebben we hier een Pinkpop topic waar elke band ter wereld al genoemd geweest is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken