Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.645
897
Ik geloof best dat de dagtickets hard zullen gaan maar de combi gaat er bij mij niet in. Met alle respect, maar het is geen Coldplay, AC/DC of Stones die op je festival staan. Dat is dan toch de overtreffende trap wat mij betreft. Daar komt dan ook nog bij dat ze waarschijnlijk meerdere festivals zal aandoen en niet alleen RW. Dus zo festival exclusief ala Depeche Mode is het dan ook niet....

Ik dacht dat het aandeel dagtickets rond de 20à25K lag.
Was voorheen aangekondigd voor Boutique 2020 en ook al was die dag niet uitverkocht, ze zullen wel gemikt hebben op meer dan 20K.

Komt bij dat haar populariteit en de buzz rond haar persoon toch wel is toegenomen, zoals ook hierboven staat.
Vergeet ook niet de exclusiviteit; laatste concert in België dateert van 2011, dus je hebt een massa fans die haar nog nooit eerder live hebben kunnen zien.

Ik zeg niet dat álle combitickets in 1 slag ook gaan uitverkocht zijn, maar een 20K dagtickets lijkt mij gewoon te weinig (wat niet wil zeggen dat ze misschien deze wel kunnen ophogen?).
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Ophogen van dagtickets gaat niet zo maar. Aan het aantal bezoekers op een dag zit een max (88k).

Echt toegenomen is die buzz toch ook niet? Ik bedoel terechte headliner hoor. Genoeg hits te pakken en ze zal heus genoeg tickets verkopen, maar ik denk niet dat het heel veel sneller gaat dan bij Boutique.
Eerder misschien juist afvallers omdat een deel van haar fanbase niet vaak naar festivals gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw en liluzi

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.211
Ik geloof best dat de dagtickets hard zullen gaan maar de combi gaat er bij mij niet in. Met alle respect, maar het is geen Coldplay, AC/DC of Stones die op je festival staan. Dat is dan toch de overtreffende trap wat mij betreft. Daar komt dan ook nog bij dat ze waarschijnlijk meerdere festivals zal aandoen en niet alleen RW. Dus zo festival exclusief ala Depeche Mode is het dan ook niet....
Roltrap zeker. :sleep:
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.211
Ophogen van dagtickets gaat niet zo maar. Aan het aantal bezoekers op een dag zit een max (88k).
Zou me echt niets verbazen moesten ze het volgend jaar optrekken naar 90k, er waren ook al plannen dacht ik (?) om het terrein nog groter te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Bij dezen een gouden tip voor de programmeurs van Rock Werchter: Deadletter. Zojuist in de Ziggo Dome gezien als voorprogramma van Placebo. Wat. Een. Energie. Beetje Bloc Party (tijdperk Silent Alarm) met minimale invloeden uit de ska.
Zelden zo genoten van een voorprogramma. Benieuwd of Placebo, welke band ik nog nooit eerder zag, hieraan kan tippen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.157
1.189
Bij dezen een gouden tip voor de programmeurs van Rock Werchter: Deadletter. Zojuist in de Ziggo Dome gezien als voorprogramma van Placebo. Wat. Een. Energie. Beetje Bloc Party (tijdperk Silent Alarm) met minimale invloeden uit de ska.
Zelden zo genoten van een voorprogramma. Benieuwd of Placebo, welke band ik nog nooit eerder zag, hieraan kan tippen.
Ook in Sportpaleis zijn zij voorprogramma. Benieuwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Bij dezen een gouden tip voor de programmeurs van Rock Werchter: Deadletter. Zojuist in de Ziggo Dome gezien als voorprogramma van Placebo. Wat. Een. Energie. Beetje Bloc Party (tijdperk Silent Alarm) met minimale invloeden uit de ska.
Zelden zo genoten van een voorprogramma. Benieuwd of Placebo, welke band ik nog nooit eerder zag, hieraan kan tippen.
Top, ben benieuwd voor in het sportpaleis dan! Maar hoe dan ook gaat Placebo dan ruimschoots overtreffen, blijft voor mij (1 van) de beste livebands. Stellen nooit teleur. Ook al ben ik na mijn 9de keer en mijn favoriete band mss niet zo objectief 😆
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en Pukkelpopper

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.645
897
Eerder misschien juist afvallers omdat een deel van haar fanbase niet vaak naar festivals gaat.
Ik vrees dat die fanbase naar om het even welke lokatie zou trekken, hoor.
Maar misschien bedoel je eerder dat die fanbase niet de reguliere Werchter-festivalbezoeker is en dat ze daar anders nooit zouden komen?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.747
1.910
Roltrap zeker. :sleep:
Nou dat ook niet. Kan het ook mis hebben maar het zou me verbazen. Jij denkt dat Swift voor een run op kaarten gaat zorgen? En ik hoop overigens dat ze er staat. Zou een prima boeking zijn. Beter dan bv Pink welke op PP staat....
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Ik vrees dat die fanbase naar om het even welke lokatie zou trekken, hoor.
Maar misschien bedoel je eerder dat die fanbase niet de reguliere Werchter-festivalbezoeker is en dat ze daar anders nooit zouden komen?
Oei. Vermoedelijk fans die, van zodra de wei open gaat, massaal voor de Main gaan staan, daar 8 uur staan te wachten op Swift en ondertussen ongeïnteresseerd alle andere optredens ondergaan.

Al geldt dat natuurlijk ook voor bijvoorbeeld de Metallica-fans.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.211
Je kunt maar van iemand écht fan zijn als je een shirt van ze draagt, maar pas op wanneer ze een shirt dragen van een band die ouder is dan henzelf dan kan er al eens smalend worden gevraagd naar hun top vijf favoriete nummers - niet uit interesse, maar puur om te testen, om te zien of je geen fake fan bent en het shirt louter draagt voor de sake of it.

Beetje achterhaald om te denken dat een Taylor Swift-fan er zus of zo uitziet, draagt en een bepaalde leeftijd heeft wanneer ze zowat de grootste popster (nogmaals vrijdag bevestigd door de streaming records op Spotify) ter wereld is. Ik ben het ermee eens dat de stans van Swift - net zoals elke andere stadionwaardige act - een andere dynamiek met zich mee brengen op de weide, maar claimen dat stans dan wel casual fans van haar niet naar festivals zouden gaan, is hetzelfde claimen over andere popartiesten en bands à la Bazart, Anne-Marie, Imagine Dragons en TOP - die er allen nog maar nét stonden - wat gewoonweg een uitspraak is die op weinig gestoeld is.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Pukkelpopper

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.805
7.688
Da’s niet wat ik zei @Yannick . Kan me vergist hebben, maar heb nooit een swift t shirt gezien op de wei.

Is het sowieso niet alleen het metalpubliek dat bands shirts draagt? Dat was in ieder geval wat ik me kan herinneren van volgens mij de foto van de Werchter forum meeting: de mensen die ik herkende van Graspop, hadden allemaal een bandshirt aan, de anderen niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken