Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Ik vermoed dat ze donderdag of vrijdag nog met Taylor Swift komen aanzetten.. Zie ook mijn post net in het PP topic...
Ik durf er nog niet te voluit op te hopen. Maar zou mooi zijn. Naast die geruchten is er nog het bijna bevestigde BST slot natuurlijk. Eens kijken of Mad Cool of Roskilde in de loop van de week wakker worden.

• Leuk
Waarderingen: PJ
Ik vermoed dat ze donderdag of vrijdag nog met Taylor Swift komen aanzetten.. Zie ook mijn post net in het PP topic...
Schrijf maar neer: als Swift wordt aangekondigd zijn de dagtickets voor die dag meteen uitverkocht.
Fans die naast een dagticket grijpen, zullen vervolgens een combi aanschaffen en mogelijks zelfs niet alle 4 dagen komen.

• Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper
Schrijf maar neer: als Swift wordt aangekondigd zijn de dagtickets voor die dag meteen uitverkocht.
Fans die naast een dagticket grijpen, zullen vervolgens een combi aanschaffen en mogelijks zelfs niet alle 4 dagen komen.
en dus minder volk op de weide,
enkel nadeel heb zijn voordeel

• Leuk
Ik denk niet dat Swift dat effect zal hebben. Een mooie headliner, hoogstens zoals Metallica dat is, maar nog geen Coldplay/Rammstein/Stones taferelen. Gokje hoor.

• Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper en Paddy
Zo snel ging die verkoop van Werchter Boutique 2020 nu toch ook weer niet? Of herinner ik me dat verkeerd?

• Leuk
Toch wel hele sterke aanwijzingen nu, het begint er wel echt op te lijken.

Denken jullie dat ze sowieso de vrijdag afsluit, of is er nog een kans dat ze de donderdag deelt met Stromae? Werchter zet normaal gesproken wel altijd sterke headliners neer op de donderdag om met de verkoop te helpen.

Zo snel ging die verkoop van Werchter Boutique 2020 nu toch ook weer niet? Of herinner ik me dat verkeerd?
Dat was intussen drie albums en evenveel heropnames geleden waarbij Folklore en Evermore critically acclaimed zijn. Dat zal nu wel anders zijn. Bovendien, een concert bezoeken in een zaal is ook nog steeds iets anders als headliner op een festival en evenwel iets anders als alleen een evenement op een weide dragen. Drie verschillende dingen waar bij elk soort event wel een publiek zal zijn dat meer, minder geneigd zou zijn om een ticket te kopen. Voor mezelf ligt de drempel stadion > apart event > festival > concertzaal wel zo imo.

Again, volgens de geruchten komt Swift pas in november pas met haar aankondiging.
Het laatste nieuws mbt tour Taylor Swift volgens efestivals:
There was someone here who claimed that a Ticketmaster source said early November.

But it might be earlier: The UK presale code thing was extended to Thursday 27.10. 5am. On top, some festivals that booked her for 2020 start their ticket sale soon. Open'er in Poland on Friday (they recently started to follow TS on Instagram again), Rock Werchter on Saturday (they had TS for a day event in 2020, now she might play the main festival). Oh and NOS Alive in Portugal started to follow her again on Instagram as well. Furthermore this adds up with her appearance on the Graham Norton show on Friday.

Long story short: Consensus is there will be a tour. And it'll be announced soon.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Yannick
Dat was intussen drie albums en evenveel heropnames geleden waarbij Folklore en Evermore critically acclaimed zijn. Dat zal nu wel anders zijn. Bovendien, een concert bezoeken in een zaal is ook nog steeds iets anders als headliner op een festival en evenwel iets anders als alleen een evenement op een weide dragen. Drie verschillende dingen waar bij elk soort event wel een publiek zal zijn dat meer, minder geneigd zou zijn om een ticket te kopen. Voor mezelf ligt de drempel stadion > apart event > festival > concertzaal wel zo imo.
Dat er een verschil is ja. Maar dat het zo'n groot verschil is dat nu combi tickets de deur uitgaan vliegen omdat haar dag meteen sold out is vs. toen haar, al volledig ingevulde dag met oa Bazart, Ellie Goulding en 5 Seconds Of Summer, nog niet was uitverkocht (again: correct me if I'm wrong) is wel een zeer groot verschil.

Also: ze was toen ook al bijzonder populair, ze is alleen maar gegroeid de laatste 2 jaar akkoord, maar we spreken hier ook niet van tienduizenden fans extra, want iedereen kende haar toen ook al. Denk vooral dat ze gegroeid is in de hoeveelheid respect mensen voor haar hebben (met terug een andere weg in te slaan genregewijs, samenwerken met Bon Iver en Aron Dessner, haar albums opnieuw opnemen en heel het verhaal er rond).

Zou ze haar dag uitverkopen: ja. Maar gaat niet zo'n stormloop zijn dan de oorspronkelijke schrijver van dit bericht suggereerde denk ik.

Toch wel hele sterke aanwijzingen nu, het begint er wel echt op te lijken.

Denken jullie dat ze sowieso de vrijdag afsluit, of is er nog een kans dat ze de donderdag deelt met Stromae? Werchter zet normaal gesproken wel altijd sterke headliners neer op de donderdag om met de verkoop te helpen.
Hopelijk op donderdag.
Anders zal het voor mij wel een zeer karig headliner kwartet worden.

Dat er een verschil is ja. Maar dat het zo'n groot verschil is dat nu combi tickets de deur uitgaan vliegen omdat haar dag meteen sold out is vs. toen haar, al volledig ingevulde dag met oa Bazart, Ellie Goulding en 5 Seconds Of Summer, nog niet was uitverkocht (again: correct me if I'm wrong) is wel een zeer groot verschil.

Also: ze was toen ook al bijzonder populair, ze is alleen maar gegroeid de laatste 2 jaar akkoord, maar we spreken hier ook niet van tienduizenden fans extra, want iedereen kende haar toen ook al. Denk vooral dat ze gegroeid is in de hoeveelheid respect mensen voor haar hebben (met terug een andere weg in te slaan genregewijs, samenwerken met Bon Iver en Aron Dessner, haar albums opnieuw opnemen en heel het verhaal er rond).

Zou ze haar dag uitverkopen: ja. Maar gaat niet zo'n stormloop zijn dan de oorspronkelijke schrijver van dit bericht suggereerde denk ik.
Je hebt het laatste deel van mijn post gemist. De kans dat mensen eerder geneigd zijn om naar Rock Werchter te gaan dan een apart evenement met wat acts die zijn samen gegooid ter voorprogramma van, lijkt me veel groter.

Het stuk vanaf "Also:.." is gewoon op een andere manier beschreven van wat ik al aangaf? :p

hopelijk geraken we er nog onderuit. Als ze Swift aankondigen, zal QOTSA wel in dezelfde periode aangekondigd worden. Anders schrijven de Facebook comments zichzelf.

• Leuk
hopelijk geraken we er nog onderuit. Als ze Swift aankondigen, zal QOTSA wel in dezelfde periode aangekondigd worden. Anders schrijven de Facebook comments zichzelf.
Denk niet dat QOTSA enig verschil zal uitmaken. Alles wat iet of wat afwijkt van gewoon lekker rocken, wordt getrakteerd op giftige fb comments. Zelfs al zijn er daarvoor al 7 rockheadliners aangekondigd.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman
Ik geloof best dat de dagtickets hard zullen gaan maar de combi gaat er bij mij niet in. Met alle respect, maar het is geen Coldplay, AC/DC of Stones die op je festival staan. Dat is dan toch de overtreffende trap wat mij betreft. Daar komt dan ook nog bij dat ze waarschijnlijk meerdere festivals zal aandoen en niet alleen RW. Dus zo festival exclusief ala Depeche Mode is het dan ook niet....

• Leuk
Waarderingen: TiemenM en Pukkelpopper

Users who are viewing this thread