Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Ik herinner me nochtans hoe AM toentertijd ook werd onthaald, quasi verketterd met basic en poppy dat klonk. Do I Wanna Know was Turner die toch wel echt duidelijk maakte van oké, dit is mijn poging om een AM-popnummer te schrijven.
AM staat nog steeds hoog aanschreven op dit moment, staat zelfs terug in de Ultratop. Dus dat is een album dat on the long run wel een fanbase heeft aangelegd, die nog altijd meer past bij het eerdere dan bij het nieuwere werk, het was dan ook een platte commerce plaat uiteindelijk.
Niet iedereen bekijkt en beluisterd muziek zoals wij het hier doen.

1ste luisterbeurt van The Car: Sculptures of Anything Goes & Big ideas zouden het weiland op een mooie manier toch moeten kunnen omarmen. Hello you zouden ook op de setlist kunnen verschijnen, goeie schakel lijkt me tussen uptempo en de loungie songs.

• Leuk
Waarderingen: randyrw
1ste luisterbeurt van The Car: Sculptures of Anything Goes & Big ideas zouden het weiland op een mooie manier toch moeten kunnen omarmen. Hello you zouden ook op de setlist kunnen verschijnen, goeie schakel lijkt me tussen uptempo en de loungie songs.
Lijken me inderdaad mooie rustmomentjes in de set. Big Ideas is mijn favoriet, met het orgeltje halfweg. Sculptures doet me een beetje denken aan Skeleton Tree trouwens.

Hello You is wel een weinig toegankelijk, meanderend nummer. Eigenlijk staat hier geen enkel catchy, hitgevoelig nummer op zoals de vorige plaat wel nog Four Out Of Five had.

AM staat nog steeds hoog aanschreven op dit moment, staat zelfs terug in de Ultratop. Dus dat is een album dat on the long run wel een fanbase heeft aangelegd, die nog altijd meer past bij het eerdere dan bij het nieuwere werk, het was dan ook een platte commerce plaat uiteindelijk.
Niet iedereen bekijkt en beluisterd muziek zoals wij het hier doen.
Um.. Ja. Dat ontken ik niet, ik geef alleen maar aan dat 'de fanbase' AM (in eerste instantie) ook niet kon smaken op dezelfde manier dat het TBHC niet kon smaken. Te grote ommekeer van hun vroegere sound, te plat, te commercieel etc. etc.

En dat je zegt dat het nu beter past bij hun oudere werk is op een verkeerde manier naar de context kijken; wanneer AM uitkwam verdeelde die hun fanbase evenzeer.

Nick Cave heeft de weide ingepakt met een ontzettend intieme plaat als Skeleton Tree, London Grammar werd als sub bij een van de betere acts in 2018 gerekend, Sigur Ros bewoog ooit het publiek aan de Main Stage tot tranen toe, Radiohead heeft al een paar succesvolle passages op zijn naam. Een grote band hoeft niet per se een uptempo plaat mee te brengen om te werken op een hoofdpodium.

Natuurlijk gaat AM een goede balans moeten vinden in de setlist, en idealiter dezelfde motivatie meebrengen als bij Stubru. Maar dat staat los van de kwaliteiten en mogelijkheden van The Car.

Nick Cave heeft de weide ingepakt met een ontzettend intieme plaat als Skeleton Tree, London Grammar werd als sub bij een van de betere acts in 2018 gerekend, Sigur Ros bewoog ooit het publiek aan de Main Stage tot tranen toe, Radiohead heeft al een paar succesvolle passages op zijn naam. Een grote band hoeft niet per se een uptempo plaat mee te brengen om te werken op een hoofdpodium.

Natuurlijk gaat AM een goede balans moeten vinden in de setlist, en idealiter dezelfde motivatie meebrengen als bij Stubru. Maar dat staat los van de kwaliteiten en mogelijkheden van The Car.
Nu noem je net artiesten die met hun gevoelige muziek mensen tot het bot emotioneren. Dat doet de loungemuziek van AM gewoonweg niet of minder. Al kan Mirrorball live wel voor wat traantjes zorgen.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Stromae - Muse - Swift - AM , qua persoonlijke smaak absoluut niet een sterk lijstje headliners met andere jaren.
Zou me niet verbazen als Swift co-headliner is met stromae bvb. Niet omdat ze me persoonlijk niet veel zegt, maar zou een sterke combo zijn en die dag uitverkopen.

Ik denk niet dat ik meegekregen heb dat Wet Leg ook in Werchter voor Harry Styles staat (of ik was het vergeten). Jammer wel zeg, ik ga ze nu wel zien in Trix, maar ze zouden toch op het hoofdfestival moeten staan!

• Leuk
Waarderingen: randyrw en Breinaard
Verder graag nog eens Iggy Pop (tourt volgende zomer dacht ik ergens gelezen te hebben) in de late namiddag/vooravond op mainstage. Deed dat voortreffelijk in 2016 en een enorm icoon, in mijn omgeving waren vele 'jeugdige' werchtergangers stevig onder de indruk van hem.

Suede mag zeker ook, al zullen die eerder op een kleiner festival staan waarschijnlijk.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Ik denk niet dat ik meegekregen heb dat Wet Leg ook in Werchter voor Harry Styles staat (of ik was het vergeten). Jammer wel zeg, ik ga ze nu wel zien in Trix, maar ze zouden toch op het hoofdfestival moeten staan!
Zijn ook aantal data gewoon nog vrij. Dus ik vermoed wel dat ze er wat festival shows tussen stoppen

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Benieuwd wat het gaat geven voor Styles eigenlijk. De man heeft overal ter wereld altijd fijne voorprogramma’s vind ik.

Verder graag nog eens Iggy Pop (tourt volgende zomer dacht ik ergens gelezen te hebben) in de late namiddag/vooravond op mainstage. Deed dat voortreffelijk in 2016 en een enorm icoon, in mijn omgeving waren vele 'jeugdige' werchtergangers stevig onder de indruk van hem.

Suede mag zeker ook, al zullen die eerder op een kleiner festival staan waarschijnlijk.
Ik denk dat een show in de Barn à la Patti Smith, PJ Harvey etc. echt legendarisch zou kunnen zijn.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread