Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
In welke zin sof? Album krijgt goede recensies. Lees ook vrijwel overal alleen maar positieve kritiek.
De laatste albums valt in niets te vergelijken met het oude werk, dus een fan van het eerste uur kan het misschien wel wat minder vinden. TBHC was ook niet mijn ding. The Car nog geen kans toe gehad.
Je kan TBHC niet vergelijken met AM en eveneens niet met Whatever people sa....
Ik snap wel waarom het voor die persoon (persoonlijk dus) sof kan voelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oh Well en Timmetje

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Nieuwe Monkeys is wel echt goed. Veel betere balans dan bij TBHC. Daar stonden een paar heel goede songs op, zoals het titel nummer, maar ook wel een paar miskleunen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Nieuwe Monkeys is wel echt goed. Veel betere balans dan bij TBHC. Daar stonden een paar heel goede songs op, zoals het titel nummer, maar ook wel een paar miskleunen.
Heb ze een keer gezien . Had zoveel mooie verwachtingen voor ze. Maar het was gewoon mega saai. Sorry voor de fans! Ik was een fan maar na dat optreden niet meer.

Vond de albums altijd super leuk! Voorlaatste album wel wat minder inderdaad. Dus helemaal met je eens.
 

koolket

Randprogramma
28 apr 2022
115
52
De nieuwe plaat is toch echt geen festival plaat of zal volgens mij toch niet werken op een wei. Zaal show had beter geweest. Zou het uit armoede zijn dat Werchter ze toch als headliner zet?
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Wat wil je nu eigenlijk zeggen, dat ik mensen die vrouwen seksueel aanranden geen foempen mag noemen of wat is dit.

En ik geloof allerminst dat Taylor Swift bekender is geworden bij een alternatief publiek, we spreken toch over dezelfde Swift hè @Kereltje? Eerder dat Ryan Adams bekender bij mainstream publiek is geworden dankzij het cover album van Swift.
Haha exact hoe ik het eerst over Swift haar bestaan heb gehoord. Die cover plaat.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Heb ze een keer gezien . Had zoveel mooie verwachtingen voor ze. Maar het was gewoon mega saai. Sorry voor de fans! Ik was een fan maar na dat optreden niet meer.

Vond de albums altijd super leuk! Voorlaatste album wel wat minder inderdaad. Dus helemaal met je eens.
Snap ik volledig. Ik denk ook echt dat ze zelf zoekende zijn om balans te vinden in hun live shows. Daarom extra jammer dat ze afsluiter zijn waardoor iedereen knallers en vuurwerk verwacht.

Maar bij stubru vorige week zat er wel echt veel energie achter! Ze hadden er heel veel zin in en heg kwam echt over. Geen streken, geen gekke dansjes, gewoon alles met passie spelen. Er is dus hoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover
12 nov 2016
655
392
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Sterk album van AM. Aan hen om een goede balans te vinden live.
Vraag me echt af hoe. Op Pukkelpop en Lowlands speelden se een greatest hits set, zonder nadruk op die nieuwe albums. En zelfs dat werd niet gesmaakt.

Wel eens dat het een erg mooie plaat is.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Snap ik volledig. Ik denk ook echt dat ze zelf zoekende zijn om balans te vinden in hun live shows. Daarom extra jammer dat ze afsluiter zijn waardoor iedereen knallers en vuurwerk verwacht.

Maar bij stubru vorige week zat er wel echt veel energie achter! Ze hadden er heel veel zin in en heg kwam echt over. Geen streken, geen gekke dansjes, gewoon alles met passie spelen. Er is dus hoop.
Zet AM in een hele mooie intieme zaal en denk dat je omver wordt geblazen. Maar goed …teveel fans 😉
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
Wat wil je nu eigenlijk zeggen, dat ik mensen die vrouwen seksueel aanranden geen foempen mag noemen of wat is dit.

En ik geloof allerminst dat Taylor Swift bekender is geworden bij een alternatief publiek, we spreken toch over dezelfde Swift hè @Kereltje? Eerder dat Ryan Adams bekender bij mainstream publiek is geworden dankzij het cover album van Swift.

Onderzocht en geen bewijs voor gevonden, hé @Yannick .
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Taylor Swift zou een top headliner zijn voor Werchter. Laat dus zeker maar doorkomen!

Veel top hits, staat in de top 2000 in NL , relevant , weet ik hoeveel Grammy’s gewonnen en laatste album werden erg gewaardeerd, etc.

Voor de mensen die het niet zien zitten: Ze zal er in de toekomst in ieder geval gaan staan net als een Muse die er weet ik hoe vaak al heeft gestaan. Dot.

En voor mensen die twijfelen over zuiverheid:

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314


Voor de mensen die het niet zien zitten: Ze zal er in de toekomst in ieder geval gaan staan net als een Muse die er weet ik hoe vaak al heeft gestaan. Dot.


Dat betwijfel ik dan weer. Een Muse is laag begonnen en steeds hoger op het affiche gekomen. Die groei zie ik Swift niet meer maken.
Eerlijk vind ik Swift ook geen festivalnaam. Ze zal er misschien wel een keer staan, maar vaak? Dat betwijfel ik.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Fijn dat jij hem wel leuk vindt. Op plekken als r/popheads lees ik echter genoeg mensen die erover klagen. Recensies niet gelezen, maar ik vertrouw de muziekjournalistiek helaas niet meer. Onmogelijk om binnen 24 uur al een oordeel te hebben, en vaak zijn er andere belangen bij betrokken die niks met de muziek zelf te maken hebben.
Eerlijk gezegd vind ik het ook erg vreemd om nú al recensies over de plaat te lezen. De plaat is sinds vannacht uit, hoezo kun je nu al weten of het een klassieker gaat worden of niet. Slaap er nacht of twee over en begin dan aan je stuk. Geen enkel mediakanaal kreeg de plaat op voorhand te beluisteren, wat moet ik nu aanvangen met al die first impressions stukken. Recensies kun je het moeilijk noemen, imo.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
De laatste albums valt in niets te vergelijken met het oude werk, dus een fan van het eerste uur kan het misschien wel wat minder vinden. TBHC was ook niet mijn ding. The Car nog geen kans toe gehad.
Je kan TBHC niet vergelijken met AM en eveneens niet met Whatever people sa....
Ik snap wel waarom het voor die persoon (persoonlijk dus) sof kan voelen.
Maar uh, die band heeft toch al veel meer gedaanteverwisselingen ondergaan dan nu met deze of de vorige plaat. Met Hum Bug gingen ze plots stoner rock doen omdat Turner het zo goed kon vinden met Homme. AM was een plaat gericht om hun indierock richting stadia te brengen, je hebt de lounge rock van TBHC en nu de barokke pop/rock op deze plaat. Zeggen dat de Monkeys vroeger steeds dezelfde dingen maakten, is een beetje oneerlijk imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.161
Eerlijk gezegd vind ik het ook erg vreemd om nú al recensies over de plaat te lezen. De plaat is sinds vannacht uit, hoezo kun je nu al weten of het een klassieker gaat worden of niet. Slaap er nacht of twee over en begin dan aan je stuk. Geen enkel mediakanaal kreeg de plaat op voorhand te beluisteren, wat moet ik nu aanvangen met al die first impressions stukken. Recensies kun je het moeilijk noemen, imo.
Er waren wel al een aantal die een paar dagen terug al reviews plaatsten. De recensie van The Guardian stond bijvoorbeeld dinsdag al online. Aannemelijk dat recensenten hem al een paar dagen eerder hadden.

Edit: Nevermind, dit ging over Swift, niet over AM
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
De meeste journalisten hebben niet binnen 24u een oordeel. Die ontvangen een plaat vaak eerder dan de releasedatum. Al snap ik zeker wat je bedoelt met dat laatste. :)

Die Reddit klinkt wel interessant! Ga ik even lezen.
Voor Midnights waren er geen links op voorhand uitgedeeld.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Er waren wel al een aantal die een paar dagen terug al reviews plaatsten. De recensie van The Guardian stond bijvoorbeeld dinsdag al online. Aannemelijk dat recensenten hem al een paar dagen eerder hadden.

Deze? Want die is van vandaag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken