Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Vraag me echt af hoe. Op Pukkelpop en Lowlands speelden se een greatest hits set, zonder nadruk op die nieuwe albums. En zelfs dat werd niet gesmaakt.

Wel eens dat het een erg mooie plaat is.
Het zou al helpen mocht Turner de oude nummers ook echt spelen en zingen zoals ze horen te klinken en niet aan 0.75 speed zoals op Pukkelpop.

Taylor Swift zou een top headliner zijn voor Werchter. Laat dus zeker maar doorkomen!

Veel top hits, staat in de top 2000 in NL , relevant , weet ik hoeveel Grammy’s gewonnen en laatste album werden erg gewaardeerd, etc.

Voor de mensen die het niet zien zitten: Ze zal er in de toekomst in ieder geval gaan staan net als een Muse die er weet ik hoe vaak al heeft gestaan. Dot.

En voor mensen die twijfelen over zuiverheid:

Ieder zijn smaak natuurlijk.
Voor mij hoeft het niet. Het doet mij ook niets.

Maar uh, die band heeft toch al veel meer gedaanteverwisselingen ondergaan dan nu met deze of de vorige plaat. Met Hum Bug gingen ze plots stoner rock doen omdat Turner het zo goed kon vinden met Homme. AM was een plaat gericht om hun indierock richting stadia te brengen, je hebt de lounge rock van TBHC en nu de barokke pop/rock op deze plaat. Zeggen dat de Monkeys vroeger steeds dezelfde dingen maakten, is een beetje oneerlijk imo.
Het is ook zo dat mensen de overgang in stadium hits als 'When the sun goes down' 'Dancefloor' naar 'Brainstorm' en Teddy Picker' naar 'Crying Lightning' en 'My Propeller' en vervolgens de stap naar 'AM' makkelijker hebben verteerd dan de stap naar de laatste albums.
De mannen vinden zichzelf wel constant opnieuw uit, maar de stap die ze in 2018 hebben gezet was een grote voor de fans van het beginwerk.
Als je daar een diehard van bent kan ik wel begrijpen dat het dan moeilijk is om mee de ommezwaai te maken.
Over huidige plaat kan ik voorlopig niets zeggen.

.. Dan is dat toch gewoon zo? :p
Neen, dan is dat niet gewoon zo :) Ik sta er wel voor open hoor, heb er gewoon nog nooit echt naar geluisterd. Maar goed, ik ga er mij toch eens intensiever aanzetten in een poging om haar muziek beter te kunnen plaatsen en waarderen. Misschien wordt het niets, dan is het ook zo.

Want de kans dat ze op Rock Werchter zal staan, schat ik toch op 75% momenteel. Omwille van wat @mattman al grotendeels opsomde: nieuw album, meer dan waarschijnlijk op Opener, meer dan waarschijnlijk op BST Hyde Park, geboekt voor Boutique in 2020 (maar een apart dagevenement of stadion is waarschijnlijk te groot voor haar), de puzzel valt in elkaar wat mij betreft.

• Leuk
Waarderingen: mattman en Pukkelpopper
Zou vooral wat live registraties bekijken. Bijvoorbeeld op YouTube. Mooie dame met een goede show en dan ook nog acceptabele muziek.

Het is ook zo dat mensen de overgang in stadium hits als 'When the sun goes down' 'Dancefloor' naar 'Brainstorm' en Teddy Picker' naar 'Crying Lightning' en 'My Propeller' en vervolgens de stap naar 'AM' makkelijker hebben verteerd dan de stap naar de laatste albums.
De mannen vinden zichzelf wel constant opnieuw uit, maar de stap die ze in 2018 hebben gezet was een grote voor de fans van het beginwerk.
Als je daar een diehard van bent kan ik wel begrijpen dat het dan moeilijk is om mee de ommezwaai te maken.
Over huidige plaat kan ik voorlopig niets zeggen.
Ik herinner me nochtans hoe AM toentertijd ook werd onthaald, quasi verketterd met basic en poppy dat klonk. Do I Wanna Know was Turner die toch wel echt duidelijk maakte van oké, dit is mijn poging om een AM-popnummer te schrijven.

Ik herinner me nochtans hoe AM toentertijd ook werd onthaald, quasi verketterd met basic en poppy dat klonk. Do I Wanna Know was Turner die toch wel echt duidelijk maakte van oké, dit is mijn poging om een AM-popnummer te schrijven.
Helemaal waar, en zo zullen ze op een volgend album zichzelf ook weer opnieuw proberen uit te vinden. Blijft toch de grootste rockband van onze (of, deze) generatie (althans, vind ik).

Helemaal waar, en zo zullen ze op een volgend album zichzelf ook weer opnieuw proberen uit te vinden. Blijft toch de grootste rockband van onze (of, deze) generatie (althans, vind ik).
Dat is echt (inderdaad) puur gericht op persoonlijke smaak en voorkeur.

• Leuk
Waarderingen: Vicarious
Maar hun populariteit op basis van uitverkochte shows in 2023 zegt genoeg. Wie had dat gedacht na die matige dag op PKP. Ik had eerder Tame Impala verwacht als headliner in 2023 op de grotere festivals. Maar dat is ook deels gebaseerd op persoonlijke smaak.

Vraag mij af hoe je die headliner plaats kan claimen van AM op werchter na die 2 soffen van platen? Dit kan toch niet tot zijn recht komen op een festival wei?
Wel of geen headliner plaats hangt niet af van het soort muziek dat ze maken hoor.
Arctic Monkeys is gewoon een van de allergrootste bands ter wereld en daarom zijn ze altijd headliner.

Bovendien zijn bands als Radiohead ook gewoon 100% headliner met muziek die niet gemaakt is voor festivalweides. Dat wil helemaal niet zeggen dat het niet geweldig over kan komen met het juiste publiek en de juiste performance.

• Leuk
Waarderingen: zero
Vraag me echt af hoe. Op Pukkelpop en Lowlands speelden se een greatest hits set, zonder nadruk op die nieuwe albums. En zelfs dat werd niet gesmaakt.

Wel eens dat het een erg mooie plaat is.
Dat het niet gesmaakt werd door een bepaalde groep mensen wil niet zeggen dat het niet goed was. Ik stond bij Lowlands in het voorvak en de sfeer zat er daar gewoon goed in. Ik denk als ze alleen maar nummers van de eerste twee albums gespeeld hadden, dat er alsnog mensen zouden klagen dat het te langzaam was ofzo. Een groot deel van het (casual) publiek lijkt gewoon moeite te hebben om te accepteren dat het een andere band is nu dan degene die ze ooit hebben leren kennen.

En inderdaad, de focus lag juist totaal niet op het nieuwere materiaal bij die shows. Ze speelden niks van The Car en slechts 2 nummers van TBHC. Ik vond dat zelf jammer wat in tegenstelling tot veel mensen hier vind ik TBHC nog steeds een fantastisch album.

• Leuk
Waarderingen: randyrw en elo
Kings Of Leon bleef ook lang headliner, zijn dat nu niet meer. Het verschil zit hem wel in kwaliteit dan, want AM blijft goede platen maken, afgezien van de richting van de plaat dan. Zelfde gaat op voor Radiohead en Tame Impala gaat ook langzaamaan die kant op mag ik inderdaad hopen.

Kings Of Leon bleef ook lang headliner, zijn dat nu niet meer. Het verschil zit hem wel in kwaliteit dan, want AM blijft goede platen maken, afgezien van de richting van de plaat dan. Zelfde gaat op voor Radiohead en Tame Impala gaat ook langzaamaan die kant op mag ik inderdaad hopen.
Neuj.. dat noemt men commercie. Maar met KoL is kwalitatief echt niets mis mee, maar het is een beetje zo'n standaard Rock Werchter Template die men hier inlaad zonder echt te luisteren. Is nooit een band die muziek heeft gemaakt voor de headliners... maar dat wil echt niet zeggen dat het kwalitatief slecht is.

Dat betwijfel ik dan weer. Een Muse is laag begonnen en steeds hoger op het affiche gekomen. Die groei zie ik Swift niet meer maken.
Eerlijk vind ik Swift ook geen festivalnaam. Ze zal er misschien wel een keer staan, maar vaak? Dat betwijfel ik.
Er staat dan ook “ ze zal er wel eens gaan staan in de toekomst .” Niet vaker…

En Taylor swift geen festival naam? Op UK heeft ze al verschillende festivals gedaan net zoals USA.

Er staat dan ook “ ze zal er wel eens gaan staan in de toekomst .” Niet vaker…

En Taylor swift geen festival naam? Op UK heeft ze al verschillende festivals gedaan net zoals USA.
Je gaat toch stilaan moeten weten/leren dat de UK en zeker de VS geen graadmeter is voor Europese festivals. (Deze comment staat los van de discussie van Swift, is gewoon headliner)

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread