Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Wat wil je nu eigenlijk zeggen, dat ik mensen die vrouwen seksueel aanranden geen foempen mag noemen of wat is dit.

En ik geloof allerminst dat Taylor Swift bekender is geworden bij een alternatief publiek, we spreken toch over dezelfde Swift hè @Kereltje? Eerder dat Ryan Adams bekender bij mainstream publiek is geworden dankzij het cover album van Swift.
Ryan Adams das diene van Summer of 69 he?
Dat is de bekendheid van die kerel bij ons.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Wat wil je nu eigenlijk zeggen, dat ik mensen die vrouwen seksueel aanranden geen foempen mag noemen of wat is dit.
Yannick, kalm! En lees opnieuw 😅
Pigital noemt die venten zelf 'foempen' en de zin zegt enkel dat - na QOTSA en AF - dit den derde 'foemp' is waarover gesproken / waarnaar verwezen wordt op een niet-negatieve manier (door anderen dan jou weliswaar hahaha).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.147
Yannick, kalm! En lees opnieuw 😅
Pigital noemt die venten zelf 'foempen' en de zin zegt enkel dat - na QOTSA en AF - dit den derde 'foemp' is waarover gesproken / waarnaar verwezen wordt op een niet-negatieve manier (door anderen dan jou weliswaar hahaha).
Aha, gotcha! Beetje een ongelukkige zinsstructuur.

Excuus @pigital
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: pigital en nikita

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
Wat wil je nu eigenlijk zeggen, dat ik mensen die vrouwen seksueel aanranden geen foempen mag noemen of wat is dit.

En ik geloof allerminst dat Taylor Swift bekender is geworden bij een alternatief publiek, we spreken toch over dezelfde Swift hè @Kereltje? Eerder dat Ryan Adams bekender bij mainstream publiek is geworden dankzij het cover album van Swift.
Net niet Yannick. Je niet altijd aangevallen voelen. Ik zeg net het omgekeerde, dat er door anderen al 3 foempen in de mix werden gegooid die niet echt direct voor hun goede zeden gekend staan. Wonder boven wonder ging ik dus met jou akkoord :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Arctic Monkeys naar BBK Bilbao.

Nogmaals, ik vraag mij echt af wat Mad Cool allemaal gaat presenteren. Geen AM (BBK), geen Muse (stond er dit jaar), geen Depeche Mode (Primavera), geen Florence (stond er dit jaar), geen Pink (losse show in Spanje), geen Placebo (stond er dit jaar),...

En toch wetende dat die met een grote headliner of 3 per dag komen, ben ik toch benieuwd wanneer die in gang schieten.
 
12 nov 2016
655
392
Juist ja, Timberlake en pit.

En die haha-ik-vind-een-artieste-knap-dus-zo'n-groot-probleem-om-naar-haar-te-kijken-is-dat-nu-ook-weer-niet is weird as fuck.
Nou ja, zowel Swift als Timberlake zijn mede groot geworden omdat het aantrekkelijke mensen zijn.

Maar de nieuwe Swift plaat is niet zo boeiend, denk niet dat ze hiermee nieuwe fans oploopt.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Waar moet ik in hemelsnaam beginnen (op Spotify) bij Swift? Ik vind er maar niets aan. Gaat bij vele mensen van mijn groep negatief onthaald worden mocht ze op Rock Werchter staan.
Een van de grootste pop artiesten van dit moment net zoals P!nk, Bruno Mars, Beyoncé om er een paar te noemen. Maar goed smaken verschillen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Vraag mij af hoe je die headliner plaats kan claimen van AM op werchter na die 2 soffen van platen? Dit kan toch niet tot zijn recht komen op een festival wei?
Klopt. Heb ze op SZiget gezien waar Stromae sub headliner was en een headliner show had neergezet. En Arctic monkeys show was heel traag, saai en niet energiek. Voelde alsof ze daar stonden om de zakken gevuld te krijgen. Maar goed dat is mijn ervaring komt misschien omdat ik die laatste dag lastig kon ademen door al het stof happen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.159
Vraag mij af hoe je die headliner plaats kan claimen van AM op werchter na die 2 soffen van platen? Dit kan toch niet tot zijn recht komen op een festival wei?
In welke zin sof? Album krijgt goede recensies. Lees ook vrijwel overal alleen maar positieve kritiek.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
778
723
Klopt. Heb ze op SZiget gezien waar Stromae sub headliner was en een headliner show had neergezet. En Arctic monkeys show was heel traag, saai en niet energiek. Voelde alsof ze daar stonden om de zakken gevuld te krijgen. Maar goed dat is mijn ervaring komt misschien omdat ik die laatste dag lastig kon ademen door al het stof happen.
Volledig hetzelfde gevoel. Was naarmate het einde vorderde, ook een leegloop op de (stof)weide.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Nikfestilover
12 nov 2016
655
392
Ik vind het een topplaat. Recensies liegen er ook niet om.
Fijn dat jij hem wel leuk vindt. Op plekken als r/popheads lees ik echter genoeg mensen die erover klagen. Recensies niet gelezen, maar ik vertrouw de muziekjournalistiek helaas niet meer. Onmogelijk om binnen 24 uur al een oordeel te hebben, en vaak zijn er andere belangen bij betrokken die niks met de muziek zelf te maken hebben.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Arctic Monkeys naar BBK Bilbao.

Nogmaals, ik vraag mij echt af wat Mad Cool allemaal gaat presenteren. Geen AM (BBK), geen Muse (stond er dit jaar), geen Depeche Mode (Primavera), geen Florence (stond er dit jaar), geen Pink (losse show in Spanje), geen Placebo (stond er dit jaar),...

En toch wetende dat die met een grote headliner of 3 per dag komen, ben ik toch benieuwd wanneer die in gang schieten.
Of ze recycleren misschien wel natuurlijk. Mogelijks van het hardere werk zoals GnR? Neemt niet weg dat Werchter me vroeger dan hun gelijkgezinden eraan is begonnen, andere jaren kwamen ze achter de Mad Cools en Nos Alives van deze wereld.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Even de balans opmaken tot nu toe:

Stromae: zeker niet zo enthousiast over zijn show als anderen hier. Heeft in de AFAS niet een onuitwisbare indruk achtergelaten, terwijl ik toch echt wel fan ben. Natuurlijk wel 'specialer' op Rock Werchter, een thuiswedstrijd, dat gaat iets extra geven. Al hoop ik toch dat de show wat aangepast gaat worden.
Muse: van wat ik afgelopen zomer aan live-materiaal heb gezien lijkt die musical van 2019 verdwenen te zijn. Hopen op een goeie setlist en het wordt een top show. Gaat sowieso nooit slecht zijn, want is gewoon een ijzersterke live-band met genoeg hits.
Arctic Monkeys: vond ze op Lowlands toch behoorlijk saai, en dan helpt het negeren van (de beste nummers van) je eerste platen natuurlijk niet mee. Nieuwe plaat is wel écht erg goed, veel beter dan TBHC, zie het alleen niet werken op zo'n weide. Vooral jammer dat je hier waarschijnlijk het weekend mee afsluit omdat ik er geen act na zie spelen. Je wil een energieke afsluiting.

-Eigenlijk drie namen die ik graag zie, regelmatig luister en ook live kan waarderen.
-Ook drie namen die ik, tegen die tijd, allemaal al minimaal 3x (deels) gezien heb.
-Tot slot wel allemaal namen die ik moeiteloos zou kunnen skippen mocht er een NIN, Portishead, Lorde, The Mars Volta in de Barn staan. Al is het wel een vader-zoon weekend dus ik denk dat we uiteindelijk toch bij Stromae en vooral bij Muse zullen staan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.159
Fijn dat jij hem wel leuk vindt. Op plekken als r/popheads lees ik echter genoeg mensen die erover klagen. Recensies niet gelezen, maar ik vertrouw de muziekjournalistiek helaas niet meer. Onmogelijk om binnen 24 uur al een oordeel te hebben, en vaak zijn er andere belangen bij betrokken die niks met de muziek zelf te maken hebben.
De meeste journalisten hebben niet binnen 24u een oordeel. Die ontvangen een plaat vaak eerder dan de releasedatum. Al snap ik zeker wat je bedoelt met dat laatste. :)

Die Reddit klinkt wel interessant! Ga ik even lezen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken